Gezondheid alle pijlers

Eczeem in gezicht

26-01-2012 23:54 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al mijn hele leven eczeem op mijn handen.

Heb alle mogelijke cremes al gehad, ook dermatologen etc bezocht.. Het vervelende is dat het sinds kort ook in mijn gezicht is; boven de lip, het trekt, is droog, rood en schilferig.

Wie kent een goede creme of paranormale genezer die me kan helpen?
Er zit nogal wat verschil tussen een crème en een paranormaal genezer lijkt mij ..... Waarom niet terug naar je dermatoloog voor een allergietest o.i.d.? En áls je het dan in de alternatieve hoek zoekt zou ik een homeopathisch arts proberen. En dan geen kwakzalver die op een achternamiddag een leuke cursus homeopathie heeft gedaan maar een arts die 'gewoon' arts is én homeopaat.
Ik ken geen paranormale genezer die genen kunnen veranderen. Gelukkig maar.

De truc bij eczeem is vet houden icm hormoonzalf/protopic. Toch even naar de dermatoloog dus. Niet gaan smeren met gezichtscreme, daar zit alcohol in.
Ik heb zelf ook heel erg last gehad van eczeem. Gelukkig niet op mijn gezicht, maar verder zat het over mijn hele lichaam. Ongeveer een jaar heb ik van alles en nog wat gesmeerd, maar niets hielp. Totdat ik voor mijn studie naar het buitenland ging waar de zon de hele dag scheen. Tot mijn verbazing verdween de eczeem als sneeuw voor de zon. Echt, ik wist niet wat ik zag.

Dus mijn advies: ga naar de zonnebank
Sensitivity van Bergman.. Ik had het rond mijn mond en wilde geen hormoonzalf smeren, na aanraden van iemand dit gekocht als soort van laatste redmiddel voor ik toe zou geven aan hormoonzalf en dit werkte als een trein.. Het verschil na 24 uur was al zo groot.. Nog een tijdje doorgesmeerd en het is nooit meer terug gekomen.

Succes, eczeem in je gezicht is rot, ik werd er in elk geval mega onzeker van..
Hemp van The Body Shop doet wonderen, prikt niet en blijft lang vettig.
Mijn nichtje heeft ook jarenlang last gehad, alles geprobeerd. Totdat een dermatoloog als tip gaf te stoppen met zuivel. Wellicht een tip! Ze heeft zolang ze geen zuivelproducten eet, nergens last van.
Heb je sudocrem al geprobeerd?
Ik heb ook heel erg last van exceem, vroeger in mn gezicht, nu alleen handen en armen.

Ik slik elke dag anti-histamine tegen dermografie (dus eigenlijk gewoon hooikoortsmedicijnen), daardoor krab ik niet meer alles open. Daarnaast gebruik ik op de plekjen een hormoonzalf.

Dit is gewoon voorgeschreven door de huisarts voor 'a-typisch exceem' zoals dat zo mooi heet. Werkt als een treun, maar niet zo goed voor je huid, dus ik gebruik t alleen als het opspeelt

Ik zou niet te veel geparfumeerde dingen erop smeren in ieder geval
Je moet sowieso de huid vet houden, dus smeren met iets van vaseline of zo. Verder kun je hormoonzalf halen bij de huisarts, maar als je dat niet wilt kun je ook van de VSM een creme halen. Cardiflor, die werkt bij mij best wel goed.

Ik las de tip om onder de zonnebank te gaan. Dit werkt niet bij alle soorten eczeem. Ik heb namelijk meer last van eczeem in de zomer en vooral als ik in warme landen ben waar de zon de hele dag schijnt.
Klinkt precies als wat ik heb! Ik heb het al een jaar in mijn mondhoeken en op mijn kin! Heb verschillende zalfjes geprobeerd maar niets werkt tot nu toe. Met hormoonzalf in je gezicht moet je heel erg opletten, en als je die toch smeert zsm afbouwen. Verder hoop ik hier ook de gouden tip te vinden!
Paranormale genezer??

Die faxt doktersrecepten uit het hiernamaals door?
Crème van La Roche-Posay, ik zou bij de apotheek advies vragen welke je het beste kan nemen. Ik gebruik voor mijn dochtertje de Nutritic 5%, maar ik hoor ook goede verhalen over de Lipikar Baume, die is eigenlijk bedoeld voor het lichaam, maar die schijnt ook goed te helpen tegen eczeem in het gezicht.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Je hebt overigens hormoonzalf in 4 gradaties.. Het wordt altijd geadviseerd om het tijdelijk te gebruiken omdat je huid er dun van wordt...
Ik heb ook altijd last gehad van eczeem in m'n handen. Huisarts gaf verschillende zalfjes. Niets hielp. Ik ben toen helemaal gestopt met smeren en tot m'n verbazing is toen alles weggegaan en nooit meer teruggekomen.
Bedankt voor de tips!!

Fucidin, protopic... Smeerschema's ik heb werkelijk alles geprobeerd en de dermatoloog waar ik onder behandeling was wist t ook nie meer..

Haha een paranormala genezer.. Ik kan begrijpen dat dat voor sommige heel raar klinkt..

Mij heeft het 12 jaar geleden wel ontzettend geholpen, een heel lief mannetje heeft mij toen geholpen, heb ongeveer 5 jaar geen last gehad van eczeem én ook niet van mijn allergien; bomen, stof, dieren, parfum, fruit, noten.

Ik ga de cremes proberen!
@ daydream: ja heb ik ook al geprobeerd :(
@ caro1980 : stoppen met alle cremes heb ik ook geprobeerd, helaas geen optie, handen werden zo droog en barstig van de eczeem tot bloedens toe. Fijn dat het bij jou heeft geholpen!
@ marley79 : ja idd is tegen mij ook gezegd.. Ik probeer af te bouwen, maar omdat ik ook al geen fruit mag eten word t helemaal saai ;)
Bedankt voor de tips iedereen! Ik spring nu uit bed en ga een rondje créme inkoop doen! Hiep hoi!!!!
PC L E creme van Biodermal helpt bij mij goed. Ik heb geen hele heftige eczeem, meer schillerige, rode vlekken. Voor mij was het een wondermiddel :-)

Heel goed in allergietesten zijn trouwens kinesiologen. Die komen ook achter allergieen waar ze in het ziekenhuis wellicht niet aan zouden denken.

Succes!
Ik zou als ik jou was een andere dermatoloog zoeken, wij hebben hier in het dorp een winkeltje zitten die allemaal homeopatische middeltjes verkopen, de eigenaar die is spiritueel etc en die heeft erg veel verstand van dit soort dingen, die kan je zeker verder helpen.
Fucidin is toch sowieso helemaal niet voor eczeem, maar voor bacteriële infecties zoals krentenbaard?

Toen ik veel last had van eczeem in mijn gezicht hielp Elocon heel goed. Ik zou dan wel om de crème vragen en niet om de zalf. De crème voelt een beetje fris tintelend, de zalf vind ik juist erg broeierig.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik heb geen andere tip. Gebruik (gewoon) hormoonzalf in het gezicht. Geen protopic meer, gelukkig, want die heeft nare bijwerkingen.

Maar goed, zie bij eczeem vaak 'vasaline' of 'uiercreme'. Alleen bij het idee word ik al gillend gek van de jeuk! Zou ik nooit aanraden dus.

Succes in elk geval. En blijf er niet voor thuis. Ik las ook iemand, die er onzeker van wordt. Ik heb het al zeker 25 jaar en ben er inmiddels wel achter dat het mij meer opvalt dan de omgeving. Er zijn soms mensen die verbaasd reageren met "heb jij eczeem????"

OH... en kijk ook eens naar wat je draagt (nu warme koltrui of sjaal.. allergisch voor?)
Later is nu
@ noeloe: kinesiologen? Nog nooit van gehoord, raar ik heb al een aantal allergie testen gehad. Ik ga dat eens navragen bij mn HA! Heb jij dat gehad?

@ susan: ja klopt! Hele tijd geleden heb ik fucidin gekregen, elecon ook bekend mee, maar volgens mij is die alleen geschikt voor de handen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven