Gezondheid alle pijlers

EEG

19-12-2012 10:06 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Als je een EEG laat uitvoeren en de resultaten zijn goed, kan je er dan van uitgaan dat er geen tumor in je hoofd zit?
Nee dat betekend dat ze goed een tumor hebben gevonden.

Wat denk je zelf en waarom stel je deze vraag hier en niet aan de arts?
Internagelaktisch
Ja ik bedoel als de uitslag ervan goed is! Ik zit nu in de psychiatrie en word morgen onderzocht, routineonderzoek. Hartfilmpje, foto van de longen en een EEG. Ben een heel angstig persoon en heb echt een enorme angst voor een hersentumor. Wou al eens vragen of je er van kan uitgaan dat je er geen hebt als die uitslag oke zit!
Je weet het antwoord best zelf. Zeker als je zo angstig bent stoppen met zulke topics openen.
Is een vraag voor je dokter. Niet voor hier.
Als het de uitslag goed is dan is het goed.

Dit soort topics openen is niet grappig. Mijn zus is echt overleden aan een hersentumor.

En geloof me dat merk je wel als je die hebt en artsen zien deze ook!
Dus mensen mogen geen topics openen over deze onderwerpen? Hoe erg het ook is voor jou en je zus, daar staat TO buiten dunkt me. En TO maakt zich wel oprecht zorgen.

Ik zie niets wat grappig bedoeld is in de OP.
Ik wil TO een context geven. Als een arts zegt dat je geen hersentumor hebt dan heb je die niet.

Ben daar dankbaar voor!

Angst is verschrikkelijk ik heb zelf ook veel angsten maar dan moet je daar aan gaan werken.
Met een EEG meet je alleen de elektrische activiteit in je hersenen hoor, het is niet zoiets als een scan waarop je kan zien of er wel of niet een tumor of iets anders in je hersenen zit. Als er een vermoeden van een tumor zou zijn denk ik dat ze wel een ander soort onderzoek zouden doen dan een EEG.

Maar eens met de rest, dit soort vragen kun je beter aan je dokter stellen.
Oke het spijt me. Was absoluut niet de bedoeling mensen te kwetsen. Ik lach hier dan ook totaal niet mee. Zit hier niet zonder reden, veel meegemaakt waardoor ik nu zo ben. Ik zal dat sowieso ook vragen aan de dokter morgen. Zit gewoon met enorm veel hoofdpijn, angst, .. Ben gewoon bang. Maar het was zeker niet mijn bedoeling mensen te kwetsen.
Even loepen, ik zwijg maar voor de rest.
Toch nog altijd jammer dat loepen niet gaat op mobiel
Internagelaktisch
Loes, dit schiet niet op natuurlijk. Iedereen is wel eens bang om een ziekte te krijgen of dood te gaan. Je kunt dat niet je leven laten beheersen. Het heeft geen enkele zin om bang te zijn voor iets wat nog niet is en waarschijnlijk nooit gaat komen. Daarvoor krijg je nu hulp, neem die hulp aan en zorg ervoor dat die angsten je niet meer belemmeren in het leven van je leven...
Occam's razor
Lieve TO de enige ziekte die jij hebt is een angststoornis.

Daarbij horen ook lichamelijke klachten zoals jij zelf al beschrijft, hoofdpijn.

Ik zelf krijg hartkloppingen. Ik weet dat dit niet een mankement is in mijn lijf, maar dat de angst deze hartklopping maakt..

Je moet werken aan je angststoornis want als die onderzoeken gaan toch niks uitwijzen en kost super veel geld!

Het komt uiteindelijk goed maar dan moet je wel gaan leren inzien dat je angst je enige echt klacht is.

quote:meesje2010 schreef op 19 december 2012 @ 11:24:

Lieve TO de enige ziekte die jij hebt is een angststoornis.

Daarbij horen ook lichamelijke klachten zoals jij zelf al beschrijft, hoofdpijn.

Ik zelf krijg hartkloppingen. Ik weet dat dit niet een mankement is in mijn lijf, maar dat de angst deze hartklopping maakt..

Je moet werken aan je angststoornis want als die onderzoeken gaan toch niks uitwijzen en kost super veel geld!

Het komt uiteindelijk goed maar dan moet je wel gaan leren inzien dat je angst je enige echt klacht is.

"de enige ziekte die jij hebt", lijkt me toch handig als je het stellen van diagnoses aan de artsen laat. Daarnaast, als je op internet gaat zoeken naar bepaalde symptomen, vliegen de engste ziektes je om de oren, dus misschien ook niet zo handig om dat te doen, en gewoon maar de dokter afwachten.
Ik zeg loep eens!
Wat maakt het uit of de uitslag goed of niet goed is....

Vrijdag vergaat de wereld :D

Dan zou ik me helemaal geen druk meer maken:D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven