Gezondheid alle pijlers

Een soa uit het niets?

07-07-2014 11:59 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is dat mogelijk?

Man en ik zijn al jaren bij elkaar. Relatie gaat op en af, maar seksleven is goed. Uit het niets kreeg ik bulten en irritatie op mijn schaamstreek. Huisarts geweest: soa.

Ik ben zelf absoluut niet vreemd gegaan. Is het mogelijk dat ik dit zomaar heb opgelopen?
Huh?

Wat voor SOA dan?
Wat is het dan?
Of jullie hadden t voor jullie relatie al (hebben jullie je toen laten testen?)

Of hij is vreemd gegaan.
En hoe heeft de huisarts die diagnose gesteld?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Man vreemdgegaan?
Misschien je man wel.
Van een WCbril.
heb je je huisarts ook gevraagd wat de incubatietijd van je soa is? Misschien heb jij of je partner het al langer onder de leden. Misschien is het zelfs een soa, die bij de man niet zo makkelijk op te merken is, maar bij een vrouw wel.

En anders.. als jij het niet was..
Later is nu
quote:Cateautje schreef op 07 juli 2014 @ 12:04:

Van een WCbril. Ja... een kennis (man) van me had op een bepaald moment schaamluizen, die hield stijf en strak vol dat dat kwam van een vochtige zwembroek die te lang in zijn badtas had gezeten...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Vastgesteld met behulp van een kweekje.

Chlamydia is het.
Chlamydia dus.

Dat kunnen jullie al een aardig poosje onder de leden hebben inderdaad. Hoe lang precies weet ik niet.

Waarom heb je dit niet aan de huisarts gevraagd? Je was daar toch...
Wat apart dat de huisarts deze nogal voor de hand liggende vraag niet kon beantwoorden.
Volgens mij in het idee van spontane generatie sinds het einde van de 17e eeuw al niet meer algemeen aanvaard...
Mijn man werd eerst heel boos op mij. Maar ja, ik heb niets gedaan
Sommige SOA's draag je bij je en hoeven niet tot uitbraak te komen maar kunnen dat wel, soms zelfs jaren na de besmetting.

Daar valt alleen iets over te zeggen als je weet welke SOA het is, dan kun je opzoeken hoe die aandoening zich gedraagt.

Net zoiets als een koortslip, je kan drager zijn en rustig tien jaar geen uitbraak hebben en dan ineens wel, andere mensen hebben met hetzelfde virus elk jaar meerdere uitbraken.
Krijg je bulten van chlamydia?
Je kunt jaren met chlamydia rondlopen zonder het te weten.
quote:eldorado schreef op 07 juli 2014 @ 12:07:

Wat apart dat de huisarts deze nogal voor de hand liggende vraag niet kon beantwoorden.Ik geneerde mij. Hij vroeg of ik wisselende contacten had. Nee dus, al heel veel jaar.
quote:pejeka schreef op 07 juli 2014 @ 12:05:

[...]

Ja... een kennis (man) van me had op een bepaald moment schaamluizen, die hield stijf en strak vol dat dat kwam van een vochtige zwembroek die te lang in zijn badtas had gezeten...
Hebben jullie je allebei laten testen voordat jullie het zonder condoom gingen doen?
Gek. Bulten en irritatie zijn geen chlamydia klachten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je man wordt ook getest nu neem ik aan ?
Je man isvreemdgegaan
Maar heb je voor je met je man was of voor jullie het onveilig gingen doen nooit een soa-test gedaan dan? Want dat was je er mogelijk al achtergekomen.

En het woord zegt het al he: Seksueel Overdraagbare Aandoening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven