Gezondheid alle pijlers

Eerste uitstrijkje..

30-04-2017 14:45 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 30 was kreeg ik een brief van het bevolkingsonderzoek om een uitstrijkje te laten maken. Ik was toen 28 weken zwanger en dat mocht niet.. Nu ben ik bijna 33 en wil morgen toch de HA bellen (hopen dat die aanwezig is ivm vakantie) voor een bezoekje om een uitstrijkje te laten maken.

Sinds ik bevallen ben verlies ik urine. Niet meer zoveel als vlak na de bevalling maar er moet wel altijd een verbandje in helaas. Ook zijn mijn menstruaties veel heviger en verlies ik wel elke periode veel stolsels zelfs in het formaat van een euro munt! (Sorry lady's) wel heb ik na de bevalling een extreme vorm van bekkeninstabiliteit gehad en die rugpijn/incontinentie is volgens de uroloog en ha daar aan te wijten.

Ik heb zelf last van paniek/angststoornis en loop daar ook bij een psycholoog. Het is niet eens zozeer dat ik bang ben voor een uitstrijkje maar meer voor de uitslag. Wat als het mis is? En haal dus de gekste doem scenario's in mijn hoofd.

Wie heeft hier ook mee te maken gehad en ik las ook dat ze als een ze uitstrijkje hebben gedaan het wel erg lang duurt voordat je de uitslag binnen hebt maar als de uitslag slecht is dan bellen ze je meteen. Klopt dit?
Tegenwoordig krijg je via de post bericht van de uitslag van het uitstrijkje. Als je binnen een paar weken niks hoort dan kun je hierover contact opnemen met de huisarts. Als er wat ernstig is dan neemt de huisarts al eerder contact met je op.

Je krijgt dus ALTIJD via de post bericht.

De huisarts legt dit ook allemaal uit als je een uitstrijkje laat maken.
summer is a state of mind
Urineverlies hebben veel vrouwen na de bevalling (ook even met je huisarts bespreken, kun je wat aan doen namelijk).

Verandering in menstruatie is ook niet raar na een bevalling (stolsels zijn bij mij ook niet ongebruikelijk) kun je echter ook met de huisarts bespreken.

Huisarts kan jouw situatie beoordelen.
summer is a state of mind
quote:c_est_moi schreef op 30 april 2017 @ 14:51:

Urineverlies hebben veel vrouwen na de bevalling (ook even met je huisarts bespreken, kun je wat aan doen namelijk).

Verandering in menstruatie is ook niet raar na een bevalling (stolsels zijn bij mij ook niet ongebruikelijk) kun je echter ook met de huisarts bespreken.

Huisarts kan jouw situatie beoordelen.

Dank je wel voor je berichtjes

Urineverlies is al naar gekeken door uroloog, fysio en dan eentje die met toeters en bellen werkt om de spieren aan te laten spannen en ga zo maar door maar helaas is de incontinentie altijd wel gebleven. Het is in ieder geval veeel minder als 2.5 jaar geleden. Wat menstruatie betreft is het hier in ieder geval 360 graden omgedraaid. Ik slik de pil en dan zou je eigenlijk minder buikpijn moeten hebben maar ik verga van de pijn.
Ik moest geloof ik 6 weken wachten op de uitslag.Omdat het erg druk was.

Uitslag was niet goed kreeg ik te horen nadat ik voor de zoveelste keer weer had gebeld (en ze het echt toevallig net binnen hadden)Ik heb een lis gehad en nu over 2 weken terug voor de eerste controle of het echt helemaal weg is.En dan begint het wachten weer..

Maar laat je niet afschrikken.Het komt meer voor dat er niks aan der hand is dan dat er wel wat is.In mijn omgeving heb ik wel wat mensen met afwijkende uitslagen maar dat is allemaal toch helemaal goed gekomen.

Sterkte!
quote:Mutsie2017 schreef op 30 april 2017 @ 15:05:

Ik moest geloof ik 6 weken wachten op de uitslag.Omdat het erg druk was.

Uitslag was niet goed kreeg ik te horen nadat ik voor de zoveelste keer weer had gebeld (en ze het echt toevallig net binnen hadden)Ik heb een lis gehad en nu over 2 weken terug voor de eerste controle of het echt helemaal weg is.En dan begint het wachten weer..

Maar laat je niet afschrikken.Het komt meer voor dat er niks aan der hand is dan dat er wel wat is.In mijn omgeving heb ik wel wat mensen met afwijkende uitslagen maar dat is allemaal toch helemaal goed gekomen.

Sterkte!

Oh mutsie ik hoop en duim voor je dat alles ok is! 6 weken wachten wow dat is echt best wel lang. Ik dacht altijd hoe langer je niks hoort, hoe beter de uitslag van het uitstrijkje. En afwijkende uitslagen kunnen toch ook duiden op ontstekingen en schimmel infecties er hoeft toch niet altijd sprake te zijn van bmh k.?

Dankje lief van je!

Er waren onrustige cellen aangetroffen.Ik had pap 3b.Plus cin 3.

Ze hadden het onderzocht toen het weggehaald was en het was nog geen kanker.Dus ik was erg optijd bij.

Lees niet teveel op internet.Je komt echt horror verhalen tegen.Ik heb mezelf helemaal gek gemaakt toen.En daardoor speelde mijn paniek en angststoornis ook weer op.

Ik heb geen idee of afwijkende uitslagen verband hebben met een schimmelinfectie of ontsteking.

Eigenlijk had ik al spijt dat ik had gereageerd want ik dacht nu maak ik haar bang.Sorry.

Laat je niet gek maken.Eerst gewoon afwachten.En als er niks is ben je het waarschijnlijk ook zo weer vergeten
Baarmoederhalskanker heeft ongeveer 5 jaar nodig om zich te ontwikkelen van onrustige cel tot kanker.

Dat betekent dat als je de eerste keer achter de rug hebt en netjes iedere vijf jaar gaat, de kans op baarmoederhalskanker minimaal wordt.

Dus de eerste keer is misschien spannend, maar daarna sluit je een zeker risico uit.

Gaan, dat is een goed voorbeeld voor je kind en je zorgt goed voor je lijf.

Vertel vooral de huisarts dat je heel erg tegen het wachten op de uitslag opziet.

Vaak kunnen ze na het maken van het uitstrijkje al íets zeggen
De uitslag verandert niet of je nou bang bent of niet en als er wel iets mis is dan wil je dat zo snel mogelijk weten. Ik neem aan dat je bij de psycholoog leert om te gaan met je angsten? Dan zou ik dit gebruiken als praktijkoefening. Vraag de psycholoog om hulp en pas de dingen die je hebt geleerd toe.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:frambloosje schreef op 30 april 2017 @ 15:53:

Baarmoederhalskanker heeft ongeveer 5 jaar nodig om zich te ontwikkelen van onrustige cel tot kanker.

Dat betekent dat als je de eerste keer achter de rug hebt en netjes iedere vijf jaar gaat, de kans op baarmoederhalskanker minimaal wordt.

Dus de eerste keer is misschien spannend, maar daarna sluit je een zeker risico uit.

Gaan, dat is een goed voorbeeld voor je kind en je zorgt goed voor je lijf.

Vertel vooral de huisarts dat je heel erg tegen het wachten op de uitslag opziet.

Vaak kunnen ze na het maken van het uitstrijkje al íets zeggen

Bij mij zei ze dat het er rustig uit zag en geen bijzonderheden.

Maar zoiezo wel gaan hoor!!

Ik ga nu ook aangeven dat ik enorm tegen het wachten opzie.Het gebeurd nu bij de gynaecoloog dus ik hoop dat het iets sneller gaat.

En de wachttijden zijn niet altijd zo lang.

Toen ik in de wachtkamer zat bij de huisarts voor iets anders hoorde ik meer mensen zeggen dat het echt enorm druk was en dat ze nu zolang moesten wachten.
quote:summerjamm schreef op 30 april 2017 @ 15:17:

[...]

Oh mutsie ik hoop en duim voor je dat alles ok is! 6 weken wachten wow dat is echt best wel lang. Ik dacht altijd hoe langer je niks hoort, hoe beter de uitslag van het uitstrijkje. En afwijkende uitslagen kunnen toch ook duiden op ontstekingen en schimmel infecties er hoeft toch niet altijd sprake te zijn van bmh k.?

K.. is gewoon kanker. Het is niet meer of minder als je het niet uitspreekt. Noem het gewoon bij z'n naam.
Bedankt dames en mutsie je mag er altijd over praten hoor. Ik probeer inderdaad niet teveel te Googlen ( was en is een slechte eigenschap van mij ) je leest daar inderdaad veel horror verhalen. In ieder geval heel veel sterkte
quote:SpringDing schreef op 30 april 2017 @ 16:22:

[...]

K.. is gewoon kanker. Het is niet meer of minder als je het niet uitspreekt. Noem het gewoon bij z'n naam.Nee, dat bepaal ik zelf wel of ik het languit of in een afkorting typ. Je reactie heeft geen toegevoegde waarde aan dit alles dus een hele fijne zondag
quote:summerjamm schreef op 30 april 2017 @ 16:26:

[...]

Nee, dat bepaal ik zelf wel of ik het languit of in een afkorting typ. Je reactie heeft geen toegevoegde waarde aan dit alles dus een hele fijne zondag Spastisch gedoe.
Jaaa van mij ook een hele slechte eigenschap.Mijn vriend heeft toen ook letterlijk mijn mob eens uit mijn handen getrokken omdat ik er weer eens op zat te googlen.

En weet je,de goede verhalen worden vaak niet op internet gezet.Omdat die mensen gewoon weer doorgaan met hun leven.Maar de slechte verhalen wel.Daardoor wordt het nog erger.

Jij ook veel sterkte.Sterkte bij de psycholoog!En geniet lekker van je kindje
quote:summerjamm schreef op 30 april 2017 @ 16:26:

[...]

Nee, dat bepaal ik zelf wel of ik het languit of in een afkorting typ. Je reactie heeft geen toegevoegde waarde aan dit alles dus een hele fijne zondag Gewoon negeren zulke domme opmerkingen
quote:Mutsie2017 schreef op 30 april 2017 @ 16:30:

Jaaa van mij ook een hele slechte eigenschap.Mijn vriend heeft toen ook letterlijk mijn mob eens uit mijn handen getrokken omdat ik er weer eens op zat te googlen.

En weet je,de goede verhalen worden vaak niet op internet gezet.Omdat die mensen gewoon weer doorgaan met hun leven.Maar de slechte verhalen wel.Daardoor wordt het nog erger.

Jij ook veel sterkte.Sterkte bij de psycholoog!En geniet lekker van je kindje Haha hoe toevallig! Dat heeft mijn man ook een keer gedaan. Die was het echt beu. Gelukkig is het nu veel minder geworden en inderdaad wat jij zegt de goede verhalen zal je vast niet lezen omdat iedereen doorgaat.
quote:Mutsie2017 schreef op 30 april 2017 @ 16:32:

[...]

Gewoon negeren zulke domme opmerkingen Ja heel dom. Lekker je eigen angst voeden door angstvallig een woord te vermijden. Succes ermee!
quote:Mutsie2017 schreef op 30 april 2017 @ 16:32:

[...]

Gewoon negeren zulke domme opmerkingen Idd, goed idee
Vandaag de huisarts gebeld en die vertelde dat ik toch eerst het bevolkingsonderzoek instelling moest bellen. Ik kan dus niet zomaar eerst naar de ha en het dan laten doen. Het kan wel maar het lab accepteert het niet omdat alles tegenwoordig op barcode werkt. Had me toch vandaag voorgesteld al een uitstrijkje te laten maken heb er zelfs niet van geslapen maar goed. Net gebeld en krijg deze week nog een brief van het bevolkingsonderzoek en daarmee naar de huisarts en die gaat het uiteindelijk doen..
Ahhh.Nou nog even een paar dagen wachten.

quote:Mutsie2017 schreef op 01 mei 2017 @ 12:16:

Ahhh.Nou nog even een paar dagen wachten.

Vandaag eindelijk de brief gehad dus meteen een afspraak bij de HA gemaakt. Ik kan maandag terrecht voor een uitsrijkje en wil ook meteen even checken of ik geen blaasontsteking heb. De laatste dagen voelt het down under wat "branderig" aan ook tijdens het plassen en gemeenschap. En ik heb nou eenmaal een abonnement op blaasontstekingen moet toch even zeggen dat ik ongelooflijk trots op mijzelf ben haha. Toch met mijn angsstoornis en hypochondrie een afspraak gefixt om te kijken of alles ok is. Vroeger zou ik het echt uitstellen..

Vanaf 2017 is er wel wat veranderd qua bmhk onderzoek. Ze testen eerste of je het virus HPV hebt zoniet dan is alles ok en als je die virus wel hebt gaan ze pas verder kijken of het verkeerde cellen heeft aangemaakt. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik echt een nubie ben wat dit betreft. Zo wist ik dus echt niet dat bmhk door hpv komt en die weer overdragen kan worden door sexuele gemeenschap. Weer wat geleerd!
Heeey,

Ik mag aanstaande week ook weer

Goed van je inderdaad!!

Ik las inderdaad dat de testen veranderd zijn.

Ik las ook dat heel veel vrouwen dat virus hebben maar vaak geen probleem.Ik heb daar verder ook geen verstand van.

Ik heb wel toen die vaccinaties nog gehad daartegen.Maar ik had al sex gehad.Kreeg die vaccintatie op mijn 20 ste of 21 ste.

Zet hem op maandag! Laat je de uitslag nog weten? En niet te druk maken he.

( zegt degene die hier ook alweer zit te stuiteren )

En sterkte met je blaasontsteking.Gelukkig heb ik dat bijna nooit.
quote:Mutsie2017 schreef op 05 mei 2017 @ 14:23:

Heeey,

Ik mag aanstaande week ook weer

Goed van je inderdaad!!

Ik las inderdaad dat de testen veranderd zijn.

Ik las ook dat heel veel vrouwen dat virus hebben maar vaak geen probleem.Ik heb daar verder ook geen verstand van.

Ik heb wel toen die vaccinaties nog gehad daartegen.Maar ik had al sex gehad.Kreeg die vaccintatie op mijn 20 ste of 21 ste.

Zet hem op maandag! Laat je de uitslag nog weten? En niet te druk maken he.

( zegt degene die hier ook alweer zit te stuiteren )

En sterkte met je blaasontsteking.Gelukkig heb ik dat bijna nooit.

Dank je wel! Ja die blaasontstekingen hier zijn echt bizar. Ik heb af en toe ook last van incontinentie (komt door de bevalling) en ben al bij fysio en uroloog geweest. Ik moet je wel zeggen dat ik sinds 2 weken aan de aloe vera sap zit van de tuinen. En ik heb gewoon echt geen last meer van urineverlies!! Nou weet ik natuurlijk niet of het daaraan kan liggen maar toch wel happy hier.. die vaccinatie heb ik nooit gehad. Moet je ook voor de rest zeggen dat ik een vaste partner heb. Schijnt hoe meer je er hebt, hoe hoger de kans dat je hpv krijgt. En hpv ruimt zichzelf op na 2 jaar maar er is ook een hele kleine kans dat het niet gebeurt en dan "kunnen" er dus cellen ontstaan die bmhk veroorzaken. Heb me dr echt even in verdiept haha

Krijg jij dan meteen de uitslag van je uitstrijkje te horen? Ik las in het boekje dat je 4 weken moest wachten op antwoord. Persoonlijk vind ik dat echt not done. Vooral als je bv wel iets hebt en dat pas na 4 weken te horen krijgt.. maar goed het is niet eens zozeer dat uitstrijkje. Heb wel vaker eendenbekken gehad haha maar de uitslag is zenuwslopend. Maar goed negatief denken is ook niet ok. Wij gaan er gewoon een mooie weekend van maken

Hou je zeker op de hoogte, jij ook?

Oo ik hoorde dat zodra je sexueel actief wordt je kans heb op dat virus.

En dat het niks te maken heeft met hoeveel partners je hebt gehad.

Nou ik kreeg de uitslag na 6 weken omdat het druk was.

Ik zal ook nu niet gelijk de uitslag krijgen.Maar mag toch hopen dat het geen 6 weken duurt.Ik ga het wel gelijk aangeven bij ze.

Ik moet wel zeggen dat ik toen niet super bang was voor de uitslag.Ik dacht dat het wel goed zat.

Maar toen ik eenmaal hoorde dat het dus niet goedzat, raakte ik helemaal overstuur.

En begon het wachten op het eerste ziekenhuis bezoek.Was eerst pas over 3 weken maar heb bij een ander ziekenhuis kunnen regelen dat ik de week daarop terecht kon.

Toen weer wachten op de uitslag en toen de lis.En daarna weer wachten om te kijken of de snijranden etc. schoon waren.

Die waren gelukkig schoon

Fijn dat je geen last meer heb van urine verlies.Ik heb dat zelf niet maar het lijkt me heel vervelend..

Ik had eerst vaak last van leuke schimmelinfecties.Gelukkig is dat ook veel minder geworden.

Jaa ik hou je op de hoogte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven