Gezondheid alle pijlers

Effectief middel tegen jeuk van insectenbeten

11-07-2010 11:49 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gister behoorlijk te grazen genomen door horzels en word nu gek van de jeuk

Meestal (bv bij muggenbeten) plak ik er met luiertape een watje gedrenkt in azijn op, dat werkt prima. Maar ja, het staat zo lullig als je met je benen volgeplakt met watten over straat moet

En aangezien ik dus nu boodschappen moet doen en toch naar de kruidvat moet is mijn vraag: Wat is een effectief middel tegen jeuk van insectenbeten?
De genoemde middeltjes hier werken voor mij en mijn zoontje helaas niet. Hij krijgt vaak een allergische reactie op muggenbeten. Vorig jaar was het zo erg, niets hielp. Op zaterdag, voordat we naar onze vakantiebestemming vertrokken, langs huisartsenpost gereden. Hij kreeg Aerius (antihistamine) én aambeienzalf (!!) voorgeschreven. Hij legde uit waarom hij juist dat laatste voorschreef: het stilt de jeuk en vermindert de zwelling. Het werkte beter dan al die andere middeltjes. Heb het zelf ook enkele keren gebruikt bij nare reacties op muggenbeten.
Bij 'gewone' muggenbulten werkt bij mij alleen Nestosyl. Prrrikweg en andere smeerseltjes doen niks.

Ik reageer vaak allergisch op muggenbeten (en zeker op bijen- en andere beten), en loop dus altijd met zo'n 'uitzuigsetje' in m'n tas. Ook heb ik vorig jaar pillen van de huisarts voorgeschreven gekregen.
De rode zwelling er omheen is weg sinds vanochtend. Doet nog wel een klein beetje pijn met lopen. Jeuk wordt minder. Maar tis een lelijke plek Ik heb gewoon 2 gaatjes in een inmiddels roodblauwe plek van zo'n 10 cm.

Het was een vampier
kijk eens op www.omaweetraad.com hier staan erg veel tips op,

ook over insektenbeten.
Wat is handig als je eigenlijk helemaal onder de insektenbeten zit? Mijn armen, benen, nek en rug zitten vol met bulten en bultjes. Heb een paar dagen geskeelerd in de Achterhoek, in korte broek en hemdje en muggen, dazen en alle steekbeesten die er te verzinnen zijn hebben me gestoken.

Prrrikweg helpt bij mij wel een beetje, maar al die plekjes.. Ik zoek iets om me gewoon helemaal mee in te smeren.

En welk beest veroorzaakt een soort blaartje met een rode schijf eromheen? Niet grappig, die doet gewoon erg pijn.
quote:kaatjekakel schreef op 12 juli 2010 @ 20:20:

...Hij kreeg Aerius (antihistamine) én aambeienzalf (!!) voorgeschreven.

Dit is dus echt een goeie tip! Heb een antihistaminetabletje ingenomen en na een uur was de jeuk helemaal weg en bleef weg! De zwelling en roodheid is ook een stuk minder. Het is nu vnl een rood/blauwe plek.

(overigens kan ik me wel wat indenken bij de aambeienzalf, daarin zit lidocaine en dat werkt verdovend en stilt de jeuk).

@branca: klinkt als een daas. Dat wad het bij mij uiteindelijk ook, kwam ik achter na googlen... idd erg pijnlijk!

Kan je dus een antihistaminetabletje aanbevelen en de mentho10-gel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven