Gezondheid alle pijlers

eigen bijdrage voor thuiszorg

15-07-2010 17:02 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug (februari) ben ik geopereerd. Vanaf toen heb ik 6 weken elke dag zo'n tromboseprikje moeten hebben. Ik heb 1,5 week in het ziekenhuis gelegen, dus die tijd kreeg ik het in het ziekenhuis.

Omdat ik te schijterig was om mezelf zo'n prikje te geven heb ik voor de resterende periode iemand van de buurtzorg gehad. Er is mij toen verteld (door de buurtzorg) dat ik hiervoor geen eigen bijdrage hoefde te betalen, omdat dit voortvloeide uit de operatie. Het ziekenhuis had bij de ontslagpapieren een bepaald soort formulier gebruikt, waaruit dat bleek.

Nu krijg ik dus ineens een rekening van het CAK voor de eigen bijdrage. Het is niet veel (15euro) en ga het gewoon betalen.

Maar ik vraag me af of het klopt en dat ik dus verkeerd ben voorgelicht. Wat als dat zo is, dan is wellicht verstandig om dit de buurtzorg te laten weten, zodat ze in het vervolg de ander clienten wel goed voorlichten.

Iemand die hier verstand van heeft?
Het klopt helaas wel dat je een eigen bijdrage moet betalen voor de thuiszorg. Wij hebben een jaar lang thuiszorg over de vloer gehad voor de wondverzorging van mijn vriend en wij moesten ook eigen bijdrage betalen.
Ja je moet een eigen bijdrage betalen, en deze is afhankelijk van je inkomen.
Hai,

Hier een ''expert''

Wat vervelend dat je verkeerd bent voorgelicht want je moet hier idd een eigen bijdrage voor betalen.

Je kunt zelf uitrekenen of dit juist is gebeurd op de site van het CAK (Centraal Administratie Kantoor). Zij berekenen de eigen bijdrage.

www.hetcak.nl of Klik hier

Sommige verzekeringen vergoeden trouwens de eigen bijdrage dus je doet er verstandig aan dit even na te vragen.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Er is alleen geen eigen bijdrage als het zorg betreft voor kinderen onder de 18 jaar, verder wel.
Het lijkt erop dat je verkeerd voorgelicht bent, maar bel het even na met de thuiszorg en je verzekering.

Gelukkig gaat het niet om een groot bedrag (zeg nu zelf 15 euro voor 4,5 week voor iemand die bij je thuis komt, is peanuts), maar vervelend is het wel.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Je betaalt voor thuiszorg altijd een inkomensafhankelijke bijdrage. De medewerkster van de thuiszorg had dit ook moeten weten.
De thuiszorg zelf heeft ook nooit tegen ons iets verteld over een eigen bijdrage. Dat was wel schrikken voor ons toen we de eerste rekening kregen! Dat was helaas ook meer dan 15 euro . Maar ze kwamen dan ook elke dag minimaal een half uur tot een uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven