electro acupunctuur
zondag 28 maart 2010 om 04:23
Hier ga ik naartoe (koemelkallergue kindje)...
http://www.bioresonantie. ... .php?p=Zuid-Holland&id=36
http://www.bioresonantie. ... .php?p=Zuid-Holland&id=36
zondag 28 maart 2010 om 13:28
Dat slaat echt helemaal nergens op. Het enige wat helpt bij een kind met koemelkintolerantie (je bedoelt zeker een lactose intolerantie of misschien een eiwitallergie) is het vermijden van het allergeen, de melksuiker of in geval van de eiwitallergie eiwitten uit zuivel maar ook uit noten, vlees en vis) Vrijwel alle kinderen groeien hierover heen trouwens
dinsdag 30 maart 2010 om 21:47
Hoe weet jij dat het nergens op slaat? Ok, het is niet iets waar je meteen aan denkt, maar ik werd getipt door de lactatiekundige die hier al veel baby's mee heeft geholpen.
Ik ben gegaan om de allergenen op te sporen waar babyzoon op reageert. Mijn vermoedens zijn bevestigd en dat zijn inderdaad koemelk (eiwit en lactose) en soja. Dat scheelt weer in mijn dieet. Ik geef namelijk borstvoeding. Ik heb al een vrij streng dieet voor mijzelf (darmen) en daarnaast ook nog een geheel hypoallergeen dieet te volgen is superzwaar. Nu weet ik teninste dat ik bijvoorbeeld wel andere allergenen (ei, noten etc) wel kan eten. Wordt anders wel heel karig dat dieet van mij. En het werkt! Mijn zoon's gedrag is 180C gedraaid.
In mijn geval echt een 'baat het niet, schaadt het niet'.
Ik ben gegaan om de allergenen op te sporen waar babyzoon op reageert. Mijn vermoedens zijn bevestigd en dat zijn inderdaad koemelk (eiwit en lactose) en soja. Dat scheelt weer in mijn dieet. Ik geef namelijk borstvoeding. Ik heb al een vrij streng dieet voor mijzelf (darmen) en daarnaast ook nog een geheel hypoallergeen dieet te volgen is superzwaar. Nu weet ik teninste dat ik bijvoorbeeld wel andere allergenen (ei, noten etc) wel kan eten. Wordt anders wel heel karig dat dieet van mij. En het werkt! Mijn zoon's gedrag is 180C gedraaid.
In mijn geval echt een 'baat het niet, schaadt het niet'.
zondag 3 juni 2018 om 07:35
Dit kun je wel doen om de symptomen te bestrijden, maar dat wil niet zeggen dat het achterliggende probleem wordt opgelost. Het is ook om deze reden dat kinderen er niet 'overheen groeien' maar dat het lichaam andere signalen gaat genereren om deze problematiek weer te geven. De oorzaak van dit probleem ligt vaak in het functioneren van het maag/darmstelsel. Veelal, maar niet altijd, geïnitieerd door het niet doorstaan van een natuurlijke geboorte (keizersnede), het niet ontvangen van borstmelk door het kind of door antibiotica. Dit laatste hoeft trouwens niet door medicatietoediening te worden gegeven, antibiotica zit tegenwoordig ook al in het drinkwater. Al deze dingen kunnen aanleiding geven tot een niet juist gevormd microbioom waardoor het lichaam de complexe structuren van caseine en gluten niet kan verwerken (Dit kan trouwens ook al in aanleg aanwezig zijn doordat iemand niet voldoende DPP IV aanmaakt)654567898 schreef: ↑28-03-2010 13:28Dat slaat echt helemaal nergens op. Het enige wat helpt bij een kind met koemelkintolerantie (je bedoelt zeker een lactose intolerantie of misschien een eiwitallergie) is het vermijden van het allergeen, de melksuiker of in geval van de eiwitallergie eiwitten uit zuivel maar ook uit noten, vlees en vis) Vrijwel alle kinderen groeien hierover heen trouwens
Wanneer deze maag/darmproblemen niet worden opgelost, zie je vaak dat er in de groei naar volwassenheid andere gezondheidsproblemen voor gaan komen die met het immuunsysteem te maken hebben. Darm en huidklachten gaan bijv. vaak samen (eczeem). Bij volwassenen zie je vervolgens dat het immuunsysteem zich uiteindelijk tegen het lichaam keert en er auto-immuunaandoeningen kunnen ontstaan. M.n. vrouwen zijn hier heel gevoelig voor door de aanwezigheid van oestrogeen en progesteron.
EAV kan in de diagnostische fase ondersteuning geven om de daadwerkelijk oorzaak van de klachten helder te krijgen en om het immuunsysteem wat rustiger te krijgen. Het is inderdaad zo dat veel EAV therapeuten werken met 'potten en pilletjes' waarmee zij vanuit hun achtergrond gewent zijn om mee te werken. Deze pillen (vaak gebaseerd op kruidentherapie, orthomoleculaire therapie of bach druppels) ondersteunen de behandeling. De EAV hoeft niet alleen voor diagnostische werkzaamheden te worden ingezet, maar kan ook als behandeling op zich dienen, dit ligt geheel aan de therapeute zelf en wat voor kennis en kunde hij of zij heeft ontwikkeld.
Ik ben zelf op het internet op zoek gegaan naar de ervaringen van mensen aangezien ik zelf als therapeut interesse heb in de opleiding. Ik ben ondertussen al heel wat positieve verhalen tegengekomen, zeker van mensen die in het reguliere circuit niet verder komen. Maar, er zijn ook minder enthousiaste verhalen, echter, deze zijn vaak gekoppeld aan de (on)deskundigheid van de therapeut. Ik denk dat het verstandig is om in je omgeving rond te vragen naar ervaringen om zo een goede therapeut te kunnen bezoeken. Ik vermoed dat de vaardigheid van de therapeut uiteindelijk de doorslag zal geven in het succes van de therapie.