Gezondheid alle pijlers

Elektrische tandenborstel-ervaringen gevraagd

20-08-2010 09:57 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel de allerlaatste persoon in NL zijn die eindelijk overstag gaat maar daarom deze vraag.

Welke gebruiken jullie en waarom?

Ik zie grote prijsverschillen, ik zie iets over 'sonische reiniging'; kortom: ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat is beter: zo'n rond klein borsteltje (lijkt me zo lang duren als je poetst) of zo'n gewone tandenborstel-vorm?

Graag ervaringen!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Grote fan van Philips Sonicare! Je voelt echt dat je tanden heerlijk glad en schoon zijn na het poetsen en je hoort een bliepje als je naar het volgende segment moet.
Overigens moet je bij sonische reiniging wel de poetsbeweging maken en bij een gewone electrische tandenborstel niet. (Geloof ik)
Ik heb gewoon een goedkope. Moet wel veel vaker opgeladen dan een dure, maar zo veel moeite is dat niet.

Borsteltjes koop ik per gros online, want dat scheelt ook nogal in de kosten.

Ik kan zelf wel bedenken hoe lang ik waar moet poetsen, dus alle wekkeralarmtoeters en bellen hoef ik niet. Ben er echt heel blij mee!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Als je veel last hebt van niezen en snel geïrriteerde slijmvliezen, dan zeg ik: koop eerst een goedkope om te kijken of je er tegen kunt!

D.w.z. : ik kan niet tegen de trilling die de tandenborstel maakt en daardoor moet ik steeds niezen. Tot doktersbezoek aan toe, omdat ik dacht dat ik hooikoorts had, iets anders onder de leden maar toen bleek de tandenborstel de boosdoener
Ik moest er een gaan gebruiken van de tandarts. Omdat mijn tandvlees ontstoken was en omdat ik plak had op mijn kiezen. En omdat ik deuken had in mijn tanden van te hard poetsen

Dus ben naar de Kijkshop gegaan, er was er eentje van OralB in de aanbieding voor 18 euro en die meegenomen. Werkt prima, tis wel even wennen (vind ik) Maar mijn tandvlees bloedt niet meer en ik heb het gevoel dat mijn tanden ook fijn schoon zijn. Dinsdag moet ik weer naar de tandarts dus dan weet ik het zeker (of niet natuurlijk).
Heb al jaren de sonicare van phillips. Ben er zeer tevreden over. Tandartsschoon zeg maar.
Ja, ik moet dit ook gaan doen op aanraden van de tandarts, vanwege veel tandplak aan de binnenkant van mijn ondertanden.

Ik zag er bij de Kijkshop idd eentje van zo'n 25 euro terwijl de rest veel duurder was, vandaar eigenlijk ook mijn vraag.

En dat van witter binnen twee weken, werkt dat? Kan het me niet voorstellen.
Ik heb er een van Oral B - Triumph 5000 nog iets..

Deze is wel vrij prijzig (lees 100 euro) maar ben er echt heeel blij mee. Je krijgt er ook verschillende borstels bij om te polijsten, normaal te poetsen, massage voor je tandvlees etc.

Ook zitten er verschillende standen van reiniging op.

Top tandenborstel!

Maar ja als het je eerste aankoop is zou ik ook voor een goedkopere gaan.
Ja hoor EV, de aanslag kun je goed verwijderen met een e-borstel. Gaat er veel krachtiger aan toe.
Braun, maar ik weet het type niet. Er zaten twee handsets bij. Werkt heel fijn, timer van 30 seconden en dan weet je dat je naar een ander deel van je kaak moet. Na 2 minuten weer een seintje en dan ben je klaar. Ik vind 'm heel fijn en gebruik 'm omdat mijn tandvlees verzwakt is door het teveel schuren met een gewone borstel. De mijne is niet sonisch.

Ben tevreden, voelt schoner. Nadeel: tandpasta schuimt minder ;)
Witter in 2 weken lijkt me niet. Al helemaal niet als je van jezelf al gelige tanden hebt.

Ik heb er 1 een tijdje gebruikt, maar kon niet wennen aan het getril in mijn mond. 2 van mijn kiezen hebben een dun laagje glazuur en die deden er echt pijn van.
Ik heb ook een sonicare, erg fijn. maar ik vind electrisch poetsen sowieso fijn. Je tanden worden echt schoner. Nadeel is dat de opzetborsteltjes ontzettend duur zijn.

Wat het ding gekost heeft weet ik niet meer, het was een aanbieding bij de Blokker een tijd geleden. Iets van 40 euro dacht ik.

Mijn vriend gebruikt hem nu ook. Hij heeft een bruine vlek op een van zijn tanden en die is echt minder geworden. Nog een tijdje poetsen en die vlek is echt weg.

De allereerste keer dat ik met een electrische tb poetste vond ik het een heel raar gevoel. Mijn lippen trilden zo. Maar dat is na een keer ook weer voorbij.
Wat wel een nadeel is: je moet je mond dichthouden met de sonicare anders zit heel je spiegel onder de witte spetters haha

Dat kietelen deed ik het ook bijna van in mn broek in het begin, maar dat went en moet je even doorheen.
quote:Elmervrouw schreef op 20 augustus 2010 @ 10:13:

Ja, ik moet dit ook gaan doen op aanraden van de tandarts, vanwege veel tandplak aan de binnenkant van mijn ondertanden.

Ik zag er bij de Kijkshop idd eentje van zo'n 25 euro terwijl de rest veel duurder was, vandaar eigenlijk ook mijn vraag.

En dat van witter binnen twee weken, werkt dat? Kan het me niet voorstellen.

Ik heb bewust geen dure gekocht hoor. Die goedkope doen hun werk ook gewoon en als het alleen gaat om masseren van tandvlees en plak verwijderen heb je aan een goedkope genoeg.

Timers enzo vind ik persoonlijk echt onzin, ik kijk wel op een klok om te weten of ik al 2 minuten gepoetst heb.

Mijn opzetborsteltjes zijn iets van 12 euro per 2 meen ik.
quote:Xeniaaa schreef op 20 augustus 2010 @ 10:40:

Wat wel een nadeel is: je moet je mond dichthouden met de sonicare anders zit heel je spiegel onder de witte spetters haha

Dat kietelen deed ik het ook bijna van in mn broek in het begin, maar dat went en moet je even doorheen.Dat heb ik dan weer niet. Maar ik houd meestal mijn mond dicht als ik mijn tanden poets. (deden de kinderen en man dat ook maar....)
Ik heb er ook een van oral-b (braun). Het type weet ik zo niet, heb hem al een paar jaar. Dus het nieuwste model is het zeker niet. Maar ben er erg tevreden over!

Die van mij kan op 2 snelheden. In het begin was de snelste stand echt te 'hard' voor mij, dus moest erg wennen. Maar nu kan ik het wel op de snelste stand en vind ik die andere stand echt te sloom haha. Nog altijd heerlijk schone gladde tanden! Wel regelmatig de borstel vervangen natuurlijk.

Ik heb geen idee of het een dure was, maar denk wel een goede (van mijn vriend gehad, die is zelf tandarts).
Degenen die de opzetborsteltjes online kopen, waar kopen jullie het? We gebruiken Philips Sonicare.

Sonicare heeft ook ronde en langwerpige borsteltjes. Ik heb de ronde nog niet uitgeprobeerd. Welke vinden jullie het fijnst?
Ik heb als reserve de Braun Vitality als reserve erbij gekocht, gewoon bij de Etos voor 24 euro. Ik poets er liever mee dan met de dure die na twee minuten aangeeft dat het lang genoeg was. Ook de anti-druk bij te hard drukken zit er niet op. Wel een extra zacht borsteltje en dat is lekker. Om de zoveel tijd zijn er acties voor de opzetborsteltjes en dat is soms bij de Etos en soms zelfs bij de AH. Deze zachte heb ik eerder niet gehad en weet ook niet waar te koop.
Ik had pas bij Saturn, R'dam een aanbieding. Drie Sonicare opzetborsteltjes voor 29 euro. Weet niet of je daar online kan kopen.
quote:Noor1979 schreef op 20 augustus 2010 @ 10:52:

Degenen die de opzetborsteltjes online kopen, waar kopen jullie het? We gebruiken Philips Sonicare.

Kijkshop.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
ik weet van mijn tandarts en uit ervaring met plakverklikkers dat die langwerpige koppen die op normale tandenborstels lijken (sonicare)minder goed plak verwijdere tussen je kiezen.

met zon kleine ronde kop kom je daar veel makkelijker tussen zonder moeite te doen, en het poetst gewoon veel makkelijker en 10 keer schoner als een normale tandenborstel.

ik heb de braun/oral b proffesional care 1000 deze is iets van 60 euro maar het is wel echt een goeie je hebt nog meerdere versies in die serie zitten!!!
De Braun Vitality is regelmatig in de aanbieding, nu bij de Blokker en Marskramer voor 15 euro.

Als je de borsteltjes (Braun) groot inkoopt, dan kun je bij de Makro nog wel eens een leuke aanbieding tegenkomen zoals 10 borsteltjes voor ¤ 23,79. Bij een 'gemiddelde' aanbieding betaal je zo'n 3 euro per borsteltje.

Edit: de Vitality is volgende week ook in de aanbieding bij de Makro voor nog geen 12 euro.
anoniem_96301 wijzigde dit bericht op 20-08-2010 13:12
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Bedankt voor alle reacties tot zover (ik was gisteren verder niet online).

Dus een rond borsteltje zou beter plak verwijderen?

En aanbieding bij Blokker? Hm. Ik wou vanmiddag naar de Kijkshop gaan, maar mss dan toch naar Blokker.
En trouwens nog een vraag: gebruik je gewoon dezelfde tandpasta als met het handmatige tanden poetsen? Misschien maffe vraag, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven