Gezondheid alle pijlers

elke dag hoofdpijn

11-06-2012 19:36 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb elke dag hoofdpijn.

Hier loop ik al ongeveer 10 jaar mee.

Ik weet het, dom dat ik nog steeds niet naar de dokter ben gegaan.

( vroeger trouwens wel, weet niet meer wat toen de oorzaak was )

Ik sta soms op met hoofdpijn, niet heel vaak.

Maar zeker als ik van mijn werk thuis kom heb ik altijd standaard hoofdpijn.

Misschien omdat ik dan uit de drukte in rust kom?

Eigenlijk wou ik hier reacties vragen of jullie het ook vaak hebben?

De hoofdpijn die ik heb is geen migraine.

Het is een heel drukkend gevoel waarbij ik ook soms duizelig word en zere ogen krijg.

Mijn ogen zijn trouwens goed dus daar kan het niet aan liggen.

Ik word ook altijd een beetje zweverig, en het lijkt net alsof alles in mijn hoofd draait.
Misschien toch maar weer eens naar de huisarts?
Ik zou weer naar huisarts gaan. Kan van alles zijn.
Dokter. En misschien heb je wel een bril nodig.
Dit heb ik ook.. Niet altijd, maar periodes opeens wel. Ben hiervoor meerdere keren naar de ha geweest. 1 zei dat t komt door o.a verkoudheid.. Dat mn evenwichts orgaan dan verstoord is..

De andere zei dat t komt, omdat ik verkeerd adem en dan licht hyperventileer?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik herken het (vrijwel elke dag hoofdpijn hebben). Bij mij komt het door de warmte + slecht drinken.

De ene keer is het een knallende hoofdpijn, de andere keer licht, maar wel irritant, aanwezig.

Geen enkele pijnstiller helpt (helaas, maar zoveel slik ik niet, juist omdat ik weet dat het toch niet helpt), even slapen helpt niet. Op mijn hoofd bonzen/slaan helpt voor korte duur.

Sterkte, hoofdpijn is heel kut.
quote:woepsie schreef op 11 juni 2012 @ 19:44:

Dit heb ik ook.. Niet altijd, maar periodes opeens wel. Ben hiervoor meerdere keren naar de ha geweest. 1 zei dat t komt door o.a verkoudheid.. Dat mn evenwichts orgaan dan verstoord is..

De andere zei dat t komt, omdat ik verkeerd adem en dan licht hyperventileer?Dit laatste zou best kunnen. Als ik licht aan het hyperventileren ben krijg ik ook hoofdpijn. Door rustig te zitten en op mijn ademhaling te letten trekt het weer weg
Betablockers vragen (wel zorgen dat ze je bloeddruk etc goed testen!) die zorgen dat t overgaat (meestal)
Internagelaktisch
Ik drink ook niet goed, misschien dat het daar aan ligt? Ik drink eigenlijk nog niet eens 3 liter per week.. heel slecht dit
quote:nikkeii schreef op 11 juni 2012 @ 19:49:

Ik drink ook niet goed, misschien dat het daar aan ligt? Ik drink eigenlijk nog niet eens 3 liter per week.. heel slecht dit Dan is het geen wonder dat je hoofdpijn hebt. Misschien eens proberen door elke dag anderhalf tot 2 liter te drinken?
3 liter per week Dat is minder dan een halve liter per dag!?
Misschien door te veel suiker eten. Daar krijg ik het van.
spanningshoofdpijn misschien.
Acupunctuur + meer drinken, sporten, gezonde voeding.
Ik heb nooit veel gedronken.

Als ik veel drink krijg ik altijd meteen zo'n vol gevoel.

Misschien dat ik daarom ook eigenlijk altijd honger heb?

Ik eet niet te veel suiker, snoep haast nooit en ook niks tussendoor.

Door de spanning kan het misschien wel komen, ik maak mij elke dag heel druk om de gekste dingen. Ik kan over alles heel erg piekeren, bah
Ga eerst maar eens flink water drinken. Waarschijnlijk voel je je binnen een paar uur al beter!
3 Liter per wéék?? Ik drink 2 liter per dag. En als ik te weinig drink krijg ik ook een knallende hoofdpijn.
Ben je aan de pil?

Sinds ik daarmee gestopt ben is t bijna over...
Nogal wiedes dat je daardoor altijd honger hebt! Je lichaam heeft water nodig!

Drink gewoon de hele dag door kleine beetjes. Je hoeft echt geen halve liter in 1 keer te drinken.
ik drink ook heel weinig en inderdaad mijn lichaam geef me zo af en toe ook een seintje toch echt meer te gaan drinken in de vorm van een knallende hoofdpijn;.. denk dus dat je daar een oorzaak heb gevonden (voor in iedergeval een deel van je hoofdpijn)
Ik vraag me nu af hoeveel je op een dag drinkt? 3 glazen per dag? Hoevaak plas je per dag?

Je hersenen kunnen honger en dorst niet goed onderscheiden. Het geeft een zelfde soort prikkel af. Veel honger hebben kan ook te maken hebben met het hebben van dorst. Alleen herkent je lijf het niet als dorst, maar als honger. En als jij al heel lang niet veel drinkt, dan kan het zijn dat je het zelf ook niet herkent.

Probeer eens een tijdje meer te drinken. Vul een flesje water, zet die op je bureau en zorg dat dat flesje leeg is tegen de middagpauze. Na de middagpauze weer zo'n flesje en 's avonds ook. Dan heb je per dag al 1,5 liter binnen.

Hele grote kans dat je hoofdpijn dan een stuk minder is!
3 liter per week is 400 ml per dag. Als je op je werk 3 van die automaatbekertjes drinkt ben je daar al overheen. Ik denk dat je chronisch uitgedroogd bent. 's ochtend 2 flesjes water vullen (2xhalve liter) en zorgen dat die leeg zijn voor je naar bed gaat. En daarnaast natuurlijk bij ontbijt, lunch en diner een glas drinken.
3 liter PER WEEK en elke dag hoofdpijn hebben?

Als ik te weinig drink kan ik de klok er op gelijk zetten dat ik hoofdpijn krijg!! Zou dus echt proberen meer te drinken. Constant een flesje water bij de hand hebben bijvoorbeeld en regelmatig een slokje nemen.... Het hoeft heus niet gelijk een heel glas of beker te zijn! Maar 3 liter per week, daar schrik ik eigenlijk van, dat is echt weinig. Omgerekend nog niet 2 kleine flesjes cola per dag.....
quote:nikkeii schreef op 11 juni 2012 @ 19:49:

Ik drink ook niet goed, misschien dat het daar aan ligt? Ik drink eigenlijk nog niet eens 3 liter per week.. heel slecht ditHoofdpijn is een symptoom van uitdroging. Ik denk dat je hoofdpijn als sneeuw voor de zon verdwijnt als je normaal gaat drinken.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik zoek zo de symptomen van uitdroging op.

Ik heb vandaag 2 glazen gedronken..

Maar het is al bijna mijn hele leven dat ik zo weinig drink.

Ik heb de laatste tijd ook erg vaak dat ik opeens heel erg moet zweten en mijn benen niet goed voel als ik loop.

Ik plas altijd drie keer per dag, als ik uit bed kom, als ik van het werk thuis kom, voor het slapen gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven