Gezondheid alle pijlers

Elke dag misselijk

23-09-2013 12:06 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Al 3,5 jaar ben ik elke dag misselijk, al bij de huisarts geweest, vaak bloed geprikt en een maagonderzoek gehad, nergens kwam wat uit.

Uiteindelijk medicijnen gekregen, mirtazapine, daardoor ging het wel een stuk beter, maar ben er 20 kilo door aangekomen. En zolang ik die medicijnen heb kan ik niet meer van die kilo's afkomen. Ook al veel voor geprobeerd. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of evt een idee hebben wat het zou kunnen zijn?

Word helemaal gek van die misselijkheid!

Alvast bedankt xxx
Heb je al eens een allergie test gedaan mbt voedingsmiddelen?

Ben je soms minder misselijk? Ga een bijhouden wat je eet en drinkt, en als verschil zit in de mate van misselijkheid kijk dan of je een patroon kan ontdekken.
Bedankt voor je reactie, allergieën hebben we het nog niet over gehad. De misselijkheid is vooral sochtends en in de loop van de dag word het minder of verdwijnt, de ochtend is echt drama. Ontbijten lukt gewoon echt niet, ook van alles geprobeerd, maar kan het niet weg krijgen of het komt er allemaal weer uit. Nu ben ik elke dag om 10.30 thuis van m'n werk, dan kan ik vaak wel wat eten als yoghurt met muesli of fruit. Heb al veel geprobeerd, vaak wat anders eten, maar het is niet bij het een minder dan bij het ander helaas.
en niet-ontbijten, is dat een optie??

Of pas veel later??
Blijft het dan bij misselijkheid, of moet je ook echt spugen? Ik herken het heel erg en wordt nu ook onderzocht op van alles en nog wat.

Zou het bijvoorbeeld aan de anticonceptie kunnen liggen?
Komt wel goed, schatje!
Welke pil gebruik je? Ik werd erg misselijk van Yasmin.
.
Ben elke dag om 6 uur uit bed, en om een beetje ritme te krijgen vind ik 10.30 wel een goeie tijd. Maar er komen ook dagen voor dat ik pas om 15 uur ofzo wat weg kan krijgen.

Heel af en toe spugen, maar sporadisch, soms "help ik een handje " zeg maar, en af en toe verlicht dat iets en kan ik normaal werken. Jongemama20 als je meer weet of er komt ergens wat uit zou je het dan willen vertellen?

Ik gebruik geen anticonceptie.
Dan zou ik niet ontbijten. Ook goed voor je lijn. Dan kan je ook de medicijnen minderen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb het idee dat het bij mij komt door de mirena spiraal. Deze heb ik nu bijna 3 jaar en ik blijf maar vage klachten houden. Wat mij betreft mag dat ding er wel uit en Hopelijk verminderen de klachten dan ook..
Komt wel goed, schatje!
Kan het reflux zijn? Daar werd ik s'ochtend heel erg misselijk van. Een makkelijke tip is om eht hoofdeind van je bed iets hoger te maken, of een extra kussen te gebruiken. Misschien helpt dat? en anders schaadt het niet.
En na je avondeten voel je je verder goed?
Ontbijt is wel het belangrijkste van de dag.

Ik dacht eerst ook door de mirena, heb m er in februari na 3 jaar uit laten halen maar de klachten zijn nog hetzelfde helaas, hopelijk werkt het bij jou wel!

Reflux heb ik nog nooit van gehoord, zal het straks een opzoeken, bedankt voor de tip, ik ga het vanavond eens proberen!

Ja in de loop van de dag gaat het steeds beter..
Ohhh brandend maagzuur? Sorry wist niet dat dat hetzelfde was, maar daar heb ik eigenlijk nooit last van wat ik weet.
Reflux is als er maagzuur je slokdarm in loopt in de nacht. Probeer het maar een paar dagen uit, kan sowieso geen kwaad.
Heb het jaren gehad en bij mij bleek het een maagzweer te zijn. Dat is bij jou al uitgesloten denk ik. Waarom heb je mirtazapine gekregen? Denken ze dat het psychisch is?
Ga het zeker proberen, thanks!!

Dat is inderdaad uitgesloten. Alles was gezond

Ja dat dachten ze idd wel, "een stofje dat in mijn lichaam niet aan wordt gemaakt" zeiden ze. Ben ook bij een psycholoog geweest, maar werd er niks anders van.

En opzich is het beter te doen met medicijnen, maar ik wil echt van die 20 kilo af. Slik die medicijnen nu bijna 2 jaar. Kwam in de eerste maand 20 kilo aan, en op geen enkele manier wil dat er nog af, heel frustrerend, eerst dacht ik, ag ik leer er wel mee leven, maar nu wil ik die kilo's er heel graag weer af. Dan moet ik dus stoppen met die medicijnen, maar dan word ik weer nòg misselijker...
Ik had ook nooit brandend maagzuur, alleen die misselijkheid s'ochtends (en 100 keer vragen of ik zwanger was).
Oké, hoop echt dat het werkt, zou geweldig zijn als na de hele molen deze simpele oplossing de uitkomst is haha
Heb nu een paar dagen hoger geslapen, maar voor mijn gevoel werd ik nòg misselijker. Maarja in ieder geval geprobeerd. Morgen ga ik naar de dokter. Met een vriendin heb ik het gehad over een te traag werkende schildklier... We zullen zien
ik heb het ook jaren gehad..

en dat kwam door stress. Ik ben ook helemaal onderzocht en er is nooit wat uit gekomen

Maar toen ineens kreeg ik een andere baan en heb ik het bijna niet meer gehad. Ja af en toe als ik bijv te weinig slaap.

Ik hoop voor je dat ook is onschuldigs blijkt te zijn maar vervelend is het wel.

Sterkte!!
Ik heb dit ook gehad, en soms nog steeds, in combinatie met maagpijn. Het bleek bij mij wel om een beginnende maagontsteking te gaan, en dat wordt inderdaad door stress veroorzaakt waar livv hierboven ook al over spreekt.

Ik ben begonnen met Propolis uit de natuurwinkel, een natuurlijk antibioticum. Sinds ik dat gebruik zijn de klachten sterk verminderd.
Dit herken ik ook, en in de ochtend kon ik niet eens tandenpoetsen vanwege de misselijkheid.

Vermoeidheid was het achteraf, ik heb nu een rustiger leven, en ben veel minder misselijk.
Mispoesss::

Dat had ik precies hetzelfde.

Ik ben een dag minder gaan werken en ik voel me zo fijn!

Alleen nu iets beter op de centjes letten maar ik heb het er voor over.

Gezondheid boven alles he
Bedankt allemaal! Apart dat er nog zoveel mensen zijn die dit herkennen!

Ik werk maar 22.5 uur per week, paar uurtjes per dag, heb dus al een heel rustig leven. Voel me ook altijd wel rustig, maargoed misschien ergens diep van binnen dat ik gestresst ben? Zou het alleen niet weten dan. Heb wel wat meegemaakt voor een aantal jaar geleden maar daarvoor ben ik al wezen praten met iemand, sinds dat af is gelopen ben ik vrolijker en opgewekter dan ooit, maar de misselijkheid is helaas nog steeds.

Maandag mag ik bloed prikken voor de schildklier, en anders kan ik misschien andere medicijnen krijgen die wel helpen maar waar je niet van aankomt! ( die had ze me beter gelijk kunnen geven maargoed )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven