Endometriose?
donderdag 14 september 2017 om 15:58
Hallo allemaal,
Vandaag naar de gynaecoloog geweest. Vermoeden Endometriose. De inwendige echo ging totaal niet goed. Nog nooit zoveel pijn gehad. Heeft iemand dit wel eens gehad tijdens een inwendige echo? Eerst heel ontspannen, tot ze bij de blaas kwam. Over 2 maanden mri en daarna de uitslag en verder kijken. Pff
Vandaag naar de gynaecoloog geweest. Vermoeden Endometriose. De inwendige echo ging totaal niet goed. Nog nooit zoveel pijn gehad. Heeft iemand dit wel eens gehad tijdens een inwendige echo? Eerst heel ontspannen, tot ze bij de blaas kwam. Over 2 maanden mri en daarna de uitslag en verder kijken. Pff
donderdag 26 juli 2018 om 13:22
Nee, volgens mij is het een normale anticonceptiepil (zelfs een vrij lichte variant geloof ik). Ik had eerst een ander medicijn, maar daarvan waren de bijwerkingen veel heftiger (somber, moe, etc.) en daarom ben ik hier op overgestapt. Dat was orgametril (lynestrenol), heel akelig.
donderdag 26 juli 2018 om 16:30
Microgynon 20 is inderdaad een normale anticonceptiepil, niet specifiek voor endometriose.
Ik ga morgen contact opnemen met de huisarts. De verwijzing is voor ziekenhuis A, maar daar kan ik pas medio augustus terecht. In ziekenhuis B heb ik voor a.s. dinsdag al een afspraak. Ik blijf het vreemd vinden dat ik geen 'normale' menstruatie meer heb. Bloedingen zijn alleen bij plassen, ontlasting of afvegen. Altijd helderrood. Af en toe met slijm/afscheiding. Een maandverband is in principe overbodig.
Ik ga morgen contact opnemen met de huisarts. De verwijzing is voor ziekenhuis A, maar daar kan ik pas medio augustus terecht. In ziekenhuis B heb ik voor a.s. dinsdag al een afspraak. Ik blijf het vreemd vinden dat ik geen 'normale' menstruatie meer heb. Bloedingen zijn alleen bij plassen, ontlasting of afvegen. Altijd helderrood. Af en toe met slijm/afscheiding. Een maandverband is in principe overbodig.
donderdag 26 juli 2018 om 16:39
Dat is inderdaad wel vreemd, verstandig om even contact op te nemen met de huisarts.Sem_ schreef: ↑26-07-2018 16:30Microgynon 20 is inderdaad een normale anticonceptiepil, niet specifiek voor endometriose.
Sommige ziekenhuizen hebben inderdaad een erg lange wachttijd!
Fijn dat je bij ziekenhuis B dinsdag al terecht kan
Ben benieuwd wat er uit komt!
Succes alvast!