Gezondheid alle pijlers

Enorme spataderen.

09-09-2012 20:13 8 berichten
Zoals de titel al zegt heb ik enorme spataderen,dit is al ruim 6 jaar zo.Enkel natuurlijk niet al zo lang zo erg.

Toen het begon ben ik bij de ha geweest en ik kon een doorverwijzing krijgen.Paar dagen na bezoek ha bleek ik in verwachting te zijn en is het op de lange baan geschoven.

De aderen bleven idd zitten maar had er eigenlijk verder geen last van.

Tijdens mij 2e zwangerschap zag je ze er bijna inschieten.het zijn niet van die fijne adertjes die je ziet zitten maar echt van die dikke hebbelige draden. Ze zitten op beide benen en beginnen ruim boven de nie en lopen schuin naar beneden.

Het ziet er enorm lelijk uit. en de laatste weken zit er ook een op of bij(weet niet hoe ik het moet noemen ) bij mijn achillespees. Deze doet ook pijjn en lijkt mij straks pijnlijk bij dragen van schoenen.

loop de laatste maanden bijna enkel op birckenstocks.

Ik heb ook erge moeie benen .als ik tijdje gezeten heb dan lijk ik wel 80 als ik opsta en moet lopen het eerste stuk.

Nu heb ik mij natuurlijk voorgenomen om deze week nog naar de ha te gaan maar zie ZO enorm tegen behandeling op.

Weet niet of dit nodig is maar ben bang voor de pijn en heb ook sinds 4 maanden een nieuwe baan na 4 maanden in de ww gezeten te hebben en kan het mij nu niet veroorloven om bijv week niet te kunnen werken.

Zijn er mensen hier die ervarinbg hebben met het weg halen van spataders en hoe is het gegaan en kon je direct weer werken?

En heel belangrijk,hoe s het resultaat ?

Ik heb best een lichamelijke zware baan in de schoonmaak en heb ook wel wat kilootjes overgewicht.

wie o wie kan mij wat vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ze weg laten spuiten,en ik zag laats een nieuwe methode. Ik zou toch even een afspraak maken om je voor te laten lichten.
Afhankelijk van hoe ernstig het is, zijn er verschillende behandelmethodes. Ik zou ook sowieso voor steunkousen gaan, dan heb je in ieder geval minder vermoeide en gezwollen benen/voeten. Als ze ze weg kunnen spuiten, kan je erna gewoon werken. Tenminste dat is bij mij nooit een probleem geweest.
Als ze echt zo bobbelig zijn dan kunnen ze waarschijnlijk niet weggespoten worden.

Bij de instelling waar ik ben geweest deden ze eerst 1 been en 2 weken later het andere been. De behandeling zelf was niet prettig (ik kreeg eerst een hoop spuiten om de boel te bevriezen zodat de spataders daarna weggebrand konden worden) maar wel goed te doen. Daarna zo'n steunkous aan en weer naar huis. Ik moest wel rustig aan doen, maar het ging hartstikke goed. Ik ben een alleenstaand moeder met 3 jonge kinderen en ik heb ze niet eens een dagje uit hoeven te besteden, ik kon alles zelf. Dat is misschien ook wel het voordeel van 1 been per keer.

Het resultaat is geweldig. Alle hobbels zijn weg en nergens geen last meer van. Er zitten een paar kleine sneetjes in mijn benen, maar ik zou ze niet eens meer aan kunnen wijzen. Ik ben heel blij dat ik het heb gedaan. Ik durf in de zomer weer zonder schaamte een rokje aan te trekken.
Ik heb in november de behandeling staan (foam). Eerst het ene been en dan het andere been. Ik heb niet enorme bobbels, maar wel erg vermoeide benen. Ik hoop dat dat straks over is.
Ja, heb ik ook. Het ziet er uit als het gemiddelde plaatje bij Google.
it's a big club and you ain't in it
Ik ga donderdag voor een vaatecho om te kijken hoe het er voor staat. Had er altijd al wel wat last van, maar sinds de zwangerschap is het alleen maar erger geworden. Heb nu bijna continu vermoeide benen, regelmatig opgezette aderen en bijna dagelijks steken in m'n benen tot in m'n bovenbeen aan toe als ik pech heb. Soms is het net, wanneer ik m'n gewicht op m'n linker been zet, alsof er een elastiek op knappen staat.

De dermatoloog had het over laten saneren via echogeleide (laser ofzo).

Hopelijk krijg ik er deze week een helderder beeld van.

Dus stap 1: ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar een dermatoloog. Dan kun je vanaf daar weer verder kijken.
Bij mij zijn ze weggelaserd in mijn rechterbeen.

Wat er verder nog te zien was bij nacontrole is weggespoten.

Goede ervaring. Is in 2009 gedaan en ziet er nog prima uit.

Bij Bergman Kliniek laten doen. Werd vergoed door de verzekering.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven