Erg moe na lichte griep

zaterdag 18 januari 2014 om 14:08
Drie jaar geleden was ik ook extreem moe na een lichte griep.
Na twee weken afwachten in de hoop op goed herstel, ben ik toch maar naar de huisarts gegaan.
De huisarts was toen erg negatief tegen mij en zag niks in een bloedonderzoek. Na aandringen heeft ze het toen toch toestemming gegeven om bloed te laten onderzoeken op vitamine en mineralen. Het bleek dat ik een extreem lage vitamine D waarde had. Na dit opgekrikt te hebben, voelde ik mij stukken beter.
Ik raad je aan om een bloedonderzoek te laten doen oa:
Vitamine D, B12, ijzer en schildklier. Dan kan je dit in ieder geval uitsluiten.
Na twee weken afwachten in de hoop op goed herstel, ben ik toch maar naar de huisarts gegaan.
De huisarts was toen erg negatief tegen mij en zag niks in een bloedonderzoek. Na aandringen heeft ze het toen toch toestemming gegeven om bloed te laten onderzoeken op vitamine en mineralen. Het bleek dat ik een extreem lage vitamine D waarde had. Na dit opgekrikt te hebben, voelde ik mij stukken beter.
Ik raad je aan om een bloedonderzoek te laten doen oa:
Vitamine D, B12, ijzer en schildklier. Dan kan je dit in ieder geval uitsluiten.
zondag 19 januari 2014 om 07:50
Mijn kinderen zijn doorlopend de pineut met allerhande virussen via het kdv, ik doe gezellig mee. De ene verkoudheid is nog niet over of de volgende dient zich aan, voor de verandering een keer griep en bronchitis tussendoor. Ik ben ook doodmoe (gebroken nachten helpen ook niet mee). Ik kan me natuurlijk ook niet zo vaak ziek melden op mijn werk, dus ik werk maar gewoon door. Van april-september gaat t meestal wat beter, dus nog even mijn tijd uitzitten.
maandag 20 januari 2014 om 12:59
update-je
Ik heb het nog steeds erg koud en ben moe.
Keelpijn en hoesten zijn zo goed als over.
Bloed testen lijkt me een beetje overdreven na 3 weken.Bovendien heb ik daar nu het geld ook niet voor over (eigen risico)
Ik weet dat het slim is om hier nog even een beetje aan toe te geven, maar ik zou het liefst gewoon weer mezelf inspannen voor iets.
Ik heb het nog steeds erg koud en ben moe.
Keelpijn en hoesten zijn zo goed als over.
Bloed testen lijkt me een beetje overdreven na 3 weken.Bovendien heb ik daar nu het geld ook niet voor over (eigen risico)
Ik weet dat het slim is om hier nog even een beetje aan toe te geven, maar ik zou het liefst gewoon weer mezelf inspannen voor iets.

maandag 20 januari 2014 om 13:17
Als je vaker zo hebt gevoeld na een griep, dan is het voor jouw normaal.
Ik zelf was nooit (extreem) moe na een griep. Bij mij voelde het of ik elke ochtend een marathon had gelopen en daarnaast had ik overal (bot)pijn. Zelfs bij Pfeiffer voelde ik me niet zo verschrikkelijk.
Dus voor mijzelf was het niet overdreven
Maar je kent je eigen lichaam het beste, dus doe wat voor jouw het beste lijkt. Wij kunnen je alleen onze eigen ervaringen en kennis met je delen.
Ik zelf was nooit (extreem) moe na een griep. Bij mij voelde het of ik elke ochtend een marathon had gelopen en daarnaast had ik overal (bot)pijn. Zelfs bij Pfeiffer voelde ik me niet zo verschrikkelijk.
Dus voor mijzelf was het niet overdreven

Maar je kent je eigen lichaam het beste, dus doe wat voor jouw het beste lijkt. Wij kunnen je alleen onze eigen ervaringen en kennis met je delen.
maandag 20 januari 2014 om 20:00
MeDiamond, ik bedoelde ook niet dat ik het voor jou overdreven vond hoor om naar de dokter te gaan ermee.(ik heb sowieso last van moeheid , ook zonder griep,dus ik loop niet zo hard naar de huisarts)
Had net mijn moeder aan de foon die zegt heel droog; "waarom ga je niet stomen..."
Waarom kom ik daar zelf niet op , ga gelijk beginnen.
Had net mijn moeder aan de foon die zegt heel droog; "waarom ga je niet stomen..."
Waarom kom ik daar zelf niet op , ga gelijk beginnen.