erge maagpijn

maandag 25 november 2013 om 01:23

dinsdag 26 november 2013 om 00:10
Huisarts zei om na 2 dagen terug te bellen als ik nog klachten had want het hoorde bij de griep die aan het rondzwerven is.
Enn: ik las alleen maar op Internet over uitgestelde menstruatie icm griep, wist niet dat dit ook kon. Bedankt voor uitleg over de prik
Ben erg moe en ga proberen om te slapen. Welterusten
Enn: ik las alleen maar op Internet over uitgestelde menstruatie icm griep, wist niet dat dit ook kon. Bedankt voor uitleg over de prik
Ben erg moe en ga proberen om te slapen. Welterusten

dinsdag 26 november 2013 om 12:41

dinsdag 26 november 2013 om 14:52
Er zit suiker en zout en een bepaald zuur in cola en een kruidencombinatie die anti-bacterieel zou zijn, heb ik begrepen. Daarom kun je ook voedselvergiftiging (soms) voorkomen door cola bij je eten te drinken. Ik ben zo mijn reis in India zonder diarree doorgekomen, in ieder geval. Was een tip van een (bereisde) vriendin.

woensdag 27 november 2013 om 23:44
Tijdens de vakantie in Londen kreeg ik maagproblemen die ongeveer 2 dagen aanhield. Waarschijnlijk - volgens sommigen - voedselvergiftiging. Ik had ook diarree en overgeven. De dag nadat ik die problemen kreeg at ik vrijwel niets, maar dronk ik veel water en soms cola. Dat kwam er niet meer uit. De derde dag at ik voorzichtig. Geen overgeven meer; normale ontlasting. En ik knapte weer op. De diarree is bij mij in die zin merkwaardig, dat de frequentie voor de grote boodschap (normaal één keer per dag) afneemt (eens per 3 dagen).
Bij maagpijn denk ik overigens aan - wat het woord zegt - pijn in de maag. Te veel maagzuur, oprispingen (maagzuur komt naar boven), 's nachts verslikken in maagzuur omdat de sluiting tussen slokdarm en maag niet meer werkt en omdat je horizontaal ligt. Dat genas vaak uit zichzelf.
Ik ben wel een keer voor maagpijn naar de dokter geweest. Ik kreeg een maagbeschermer Omeprazol, dat de verschijnselen deed verminderen. Die maagpijn gaat niet gepaard met overgeven of misselijkheid. Naast die maagpijn voel ik me prima.
Bij maagpijn denk ik overigens aan - wat het woord zegt - pijn in de maag. Te veel maagzuur, oprispingen (maagzuur komt naar boven), 's nachts verslikken in maagzuur omdat de sluiting tussen slokdarm en maag niet meer werkt en omdat je horizontaal ligt. Dat genas vaak uit zichzelf.
Ik ben wel een keer voor maagpijn naar de dokter geweest. Ik kreeg een maagbeschermer Omeprazol, dat de verschijnselen deed verminderen. Die maagpijn gaat niet gepaard met overgeven of misselijkheid. Naast die maagpijn voel ik me prima.
World of Warcraft: Legion

donderdag 28 november 2013 om 14:57
Hey Hans, bedankt voor de tips! Die maagbeschermer heb ik ook eens gehad ivm een heliobacter pylori infectie.
Ik knap wel wat op, lief dat je het vraagt! Alleen gaat eten nog ontzettend moeilijk, een paar happen en ik heb geen honger meer
. Voel me hierdoor nogal erg futloos en uitgeput. Alles smaakt ook vrij zurig, is dit herkenbaar voor jou?
Ik knap wel wat op, lief dat je het vraagt! Alleen gaat eten nog ontzettend moeilijk, een paar happen en ik heb geen honger meer

donderdag 28 november 2013 om 19:51
Het zal wel enige tijd duren voordat de eetlust terugkomt en de hoeveelheden eet die je gewend was. Gebrek aan eetlust duurt langer dan maagproblemen; het is daar een soort nasleep of restverschijnsel daarvan. Dat is althans mijn ervaring. Het duurde voor mij enkele dagen - een week geloof ik - voordat ik mijn oude eetlust terug had. Ik weet niet of alles zurig smaakt; dat ervoer ik niet.
World of Warcraft: Legion