Gezondheid alle pijlers

erge maagpijn

25-11-2013 01:23 45 berichten
Heb een crash dieet van 2 uur gehad door ziekte, maw uitvoerige kennismaking met onverteerde maag en darm inhoud, en zit met ontzettende dorst en maagpijn. Heb al 3 glazen water langzaamaan gedronken.

Enige huis tuin keukentips?

Ik, en mijn nachtrust, zijn jullie dankbaar.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips maar ik wil je in ieder geval beterschap wensen. Sterkte!
Komt wel goed, schatje!
Dank je wel, is lief van je
Slappe thee, bouillon.
Niets met munt in huis?
Helaas geen munt... slappe thee ga ik nu proberen, dank je wel
Slappe kamillethee en heb een bodem dubbel fris aangelengd met water om ook wat van suikers binnen te krijgen. Vriendlief heeft de aquarius opgedronken, zat eergisteren in hetzelfde parket.
Maagpijn bleef aanhouden, besloot een rennie nemen. Nog geen minuut later kwam alles wat ik had gedronken eruit met gal. Hoelang mag dit duren ivm uitdroging?
Nou nog wel zeker tot vnvnd volgens mij hoor. Probeer anders water vanuit een theedoek ren beetje te zuigen of met theelepeltjes tegelijk. En als je het niet vertrouwt de arts bellen maar ik gok dat die geen ander advies heeft. Het klinkt als buikgriep.
Beterschap fruitella. Een mens droogt niet zomaar uit, heb ik gemerkt toen ik dit ooit 2 dagen had terwijl ik volop (lees baby een maand of 3) borstvoeding gaf. En ik ben toen nog niet uitgedroogd. Sinds die tijd weet ik dat een mens veel kan hebben. Maarleuk is anders......
Zonder oorzaak geen gevolg
Heb je maagpijn of buikpijn, dat zijn 2 verschillende dingen....?

Buikgriep met misselijk heerst, rustig aan doen, niet te veel eten en over een paar dagen ben je er weer vanaf.
aquarius of ors halen (ors bij apotheek)

vooral geen fruit nemen, in de loop van de dag een beschuitje of biskwietje

kan wel even duren, maar uitdrogen gebeurt niet maar zó hoor

beterschap!
Bedankt iedereen. Heb 39 graden koorts hiep hoi. Dokter zei overmorgen terug bellen.
Cola helpt bij mij om mijn maag weer een beetje tot rust te brengen. En dan Cola op kamertemperatuur, meeste prik eraf en in kleine slokjes. Ikzelf vind cola niet lekker, maar het werkt dus wel.
beterschap Fruitje
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Als de koorts je teveel wordt een paracetamol, en lauwe cola met kleine slokjes naar binnen nemen. Ook een beker drinkbouillon is

lekker en blijft goed zitten in de maag net zoals lange vingers , gewoon dan even aankijken waar je weer trek in hebt. Het eten is nog niet het belangrijkste wel dat je vocht binnen krijgt.

Beterschap ermee.
tegen maagpijn helpt rauwe aardappel eten
Ik zat gisteren met hetzelfde... Ineens voelde ik kramp in mijn maag en na een uur flink overgeven en vervolgens erge diarree. Overgeven maar twee keer gelukkig maar mijn darmen flink aan de rommel. Gisteravond heb ik zoals de schrijfster hierboven, cola gedronken. Ik doe het trouwens wel met prik om even lekker te boeren. Nu nog een beetje diarree maar geen buikpijn meer gelukkig. Wel heel slap nu. Dus vandaag flink bijtanken, begin morgen met mijn nieuwe baan namelijk... (Vorige week was het gezin al aan de beurt geweest hiermee, ik kon niet uitblijven natuurlijk...)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Oh ja, ik heb een paar melba toastjes gegeten. Maar drinken is belangrijker, steeds in kleine beetjes
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Heel langzaam drinken, ieder kwartier een slokje bijvoorbeeld. Als dat erin blijft kun je langzaam verder uitbouwen. En zou geen rennies ofzo innemen maar daar ben je waarschijnlijk zelf al wel achter. Echt zo weinig mogelijk je maag prikkelen.

Eten pas aan beginnen als drinken erin blijft.

En maak je niet teveel zorgen, aan een buikgriep bezwijk je niet zomaar binnen een dag.
Niet teveel gewoon water drinken, altijd een beetje lauw, of lauwe cola of bouillon, lauwe, slappe thee e.d.. Je kunt als volwassene echt wel wat hebben, alleen word je erg slap.

Jij bent wel erg mager, toch, heb ik dat goed onthouden? Je hebt niet veel reserves? Dan is het wel goed om eerder aan de bel te trekken.

Het belangrijkste is drinken, eten kun je echt zonder, ook wel twee dagen (ik heb flinke reserves, wat betekent dat ik wel een dag of 4 zonder eten heb gekund bij buikgriep, was wel heel vervelend toen, maar goed, ik hield alleen vocht binnen). ORS is idd goed, dan vul je tekorten weer aan.

Van alles met zuivel maak je extra speeksel en slijmvorming aan, van koude melk ga je bijv. sneller overgeven. Dus neem dat even niet, maar bijv. een beschuit, een geprakte banaan (goed voor je energie!), een rijstewafel of een bakje gekookte rijst.

Sterkte en beterschap!!
Heel erg bedankt iedereen! Heb aquarius en lekker romantisch zetpillen met paracetamol want ik verdraag echt niks XD. Ik val af en toe in slaap voor een kwartiertje ben dus traag met antwoorden. Wist niet dat cola hielp, heb je geen last van de prik?
Ehh toch even een schop. Ben te vroeg ongesteld, het ziet er ook anders uit. Enig idee of dit nu komt door de griep?
Suiker erbij gooien want dat haalt de koolzuur uit de cola.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Het kan wel mede verklaren hoe het kwam dat jouw darmen zo van streek waren/zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven