Ernstige parodontitis
maandag 11 mei 2015 om 20:02
Ik heb een vraag, vandaag ben ik voor het eerst zins jaren na een mondhygiënist geweest.
Hier is een pocket meting gedaan. Een aantal tanden/kiezen hadden 8mm. Op de foto's die waren gemaakt was ook botafpraak te zien.
Is dit door de mondhygiënist nog voldoende schoon te maken/redden? Of moet je echt naar een parodontologie centrum?
Iemand ervaring?
Hier is een pocket meting gedaan. Een aantal tanden/kiezen hadden 8mm. Op de foto's die waren gemaakt was ook botafpraak te zien.
Is dit door de mondhygiënist nog voldoende schoon te maken/redden? Of moet je echt naar een parodontologie centrum?
Iemand ervaring?
maandag 11 mei 2015 om 20:23
De mondhygieniste is in dit geval de expert en als zij denkt dat dit lukt moet je daar van uit gaan. Ik ben pas geweest, (4 sessies van 1.15 min) ik had zelfs een pocket met 11 mm, en daar was ook botafbraak te zien, alles heeft ze schoongemaakt en nu is het een kwestie van bijhouden. Ik zou het zeker doen, anders gaat het van kwaad naar erger.
maandag 11 mei 2015 om 20:42
Bij mij waren ook pockets van 8mm geconstateerd en dat is door de mondhygiënist opgelost. Heb wel opnieuw moeten leren poetsen, flossen en rageren en poets nu preventief vóór met kokosolie (napoetsen met tandpasta).
Maar zou de oorzaak van de pockets niet ook meewegen in hoe goed het aan te pakken/op te lossen is? Bij mij was dat een combinatie van verkeerde poetsgewoonten i.c.m. medicijnen die de speekselaanmaak ernstig verminderen.
Maar zou de oorzaak van de pockets niet ook meewegen in hoe goed het aan te pakken/op te lossen is? Bij mij was dat een combinatie van verkeerde poetsgewoonten i.c.m. medicijnen die de speekselaanmaak ernstig verminderen.
dinsdag 12 mei 2015 om 14:07
Hier ook pockets van 9 mm. Ik heb het "gered" met een uitgebreide reiniging onder mijn tandvlees door de parodontoloog, inclusief 2 antibiotica kuren en zeer intensief zelf aan de slag ( en ja, dat doe je keurig na die reiniging, want het was wel ellendig hoor ). Nu allemaal keurig 2mm tot hooguit 4mm pockets. Wel een duur geintje, maar ik wil mijn tanden niet kwijt.