Gezondheid alle pijlers

Ervaring ablatie

22-12-2017 02:40 7 berichten
Heeft iemand ervaring met een ablatie? Was het erg pijnlijk en heeft de behandeling geholpen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft een ablatie ondergaan. Was niet pijnlijk en daarna nooit meer hartritmestoornissen gehad.
Ik heb een tijdje terug een ablatie gehad. Vond het vervelend om te ondergaan, herstel duurde ook langer dan gedacht. Nooit meer klachten gehad! Vooraf lang getwijfeld, ben erg blij dat ik het wel gedaan heb.
Ik ben inmiddels al een paar jaar geleden geableerd. Vond het niet pijnlijk, wel wat vervelend. Maar ook heel interessant, vond het tof dat ik mee kon kijken tijdens de behandeling ;-).

Maar ik ben vooral dolblij met het resultaat. Ik heb er echt mijn leven door terug gekregen. Voor de ablatie had ik 0,0 conditie en veel medicatie nodig om mijn hartritme een beetje 'normaal' te houden. Was altijd moe en na een dag werken was het echt op. Nu sport ik volop en gebruik ik helemaal geen medicijnen meer. Zou het zo weer doen.
Ri3tte schreef:
22-12-2017 07:55
Ik heb een tijdje terug een ablatie gehad. Vond het vervelend om te ondergaan, herstel duurde ook langer dan gedacht. Nooit meer klachten gehad! Vooraf lang getwijfeld, ben erg blij dat ik het wel gedaan heb.
Wat maakte dat je herstel tegen viel?
Ik heb 15 jaar geleden een ablatie gehad. Leuk is anders maar mijn kwaliteit van leven is zo vooruit gegaan. Kon ik ervoor de straat niet uit lopen of mijn hartritme ging van 80 naar 200 in een seconde.
Nu loop 5 kilometer hard.
Ik heb ruim 10 jaar geleden een ablatie gehad.
Bij toeval (controle ivm hartinfarct vader op jonge leeftijd) werd een levensbedreigende ritme-stoornis ontdekt waar ik zelf geen last van had maar die wel dodelijk kon zijn.
Binnen een week kreeg ik een ablatie. De behandeling zelf vond ik - ook - erg meevallen. Herstel duurde bij mij langer omdat ik een ontsteking kreeg in de vaten waar de catheter inging. Mijn advies zou ook zijn om na de ingreep voldoende rust te nemen en de wondjes waar de catheters ingaan eerst echt goed te laten genezen.
De behandeling heeft overigens goed gewerkt want voor zover zichtbaar is de ritme-stoornis verdwenen.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven