Gezondheid alle pijlers

ervaring met Primolut?

15-01-2011 10:33 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
heeft er iemand ervaring met het uitstellen van je menstruatie met Primolut? Werkt het goed? Bijwerkingen??

Ivm een operatie wil ik graag m'n menstruatie uitstellen en denk erover om dit middel aan de huisarts te gaan vragen, maar zou graag ervaringen horen.
Even benieuwd hoor, maar waarom zou je ivm een operatie je menstruatie uit willen stellen?

Ik neem aan dat je dan toch sowieso wel bloedt.
ja hahaha, heel grappig.

Nee het is een operatie waarbij ik voorlopig niet van bed kan en dan is ongesteld zijn toch wel erg onhandig..;)
quote:Bloemetje33 schreef op 15 januari 2011 @ 10:50:

ja hahaha, heel grappig.

Nee het is een operatie waarbij ik voorlopig niet van bed kan en dan is ongesteld zijn toch wel erg onhandig..;)Ben je aan de pil? Waarom slik je die dan niet door tijdens je stopweek?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
oh vergeten te melden, ik slik geen pil, dus da's geen optie, vandaar de keuze waarschijnlijk voor primolut.
Primolut is een veel voorgeschreven middel, dus ik denk (als leek) dat dat moet kunnen. M'n zus gebruikte het vroeger wel voor vakanties etc. en die had geen bijwerkingen. Ik zou het even overleggen in het ziekenhuis of het geen probleem is. Zeker als het een gynaecologische operatie is natuurlijk.
hier een paar keer primolut gebruikt. Ben erg tevreden, het enige nadeel is, dat je 3 keer per dag moet slikken, dat vergat ik nog wel eens, maar dan nog werkte het. Geen bijwerkingen gehad.
Primolut slik je 3x per dag. Hoe lang duurt je operatie, krijg je algehele narcose en lukt het je uberhaupt dan wel om die pillen te slikken?
Ik heb goede ervaringen met Primolut. Nadeel is dat je de menstruatie max 14 dagen kunt uitstellen. Ik weet niet of dat voldoende is?

Als je het langer uit wilt stellen zou je wellicht voor 1x de prikpil kunnen halen. Dan ben je er 3 maanden vanaf.
Heb het vroeger gebruikt.

Het enige was dat ik ontzettende menstruatiepijn kreeg als ik de eerste na gebruik weer ongesteld werd.

Die pijn kan ik mij nog goed herinneren, want dat was ik niet gewend.
Frankly my dear, I don"t give a damn
@bloemetje

Heb jij niet al eens eerder deze vraag gesteld maar dan dat je graag zwanger wilde worden en je menstruatie wilde kunnen regelen? Primulut werkt prima. Zoals beschreven kan je je menstruatie max 14 dagen uitstellen. Veel voorkomend probleem is heftig bloeden, misselijkheid en vocht vast houden. Verder mag je absoluut niet zwanger zijn, want je bouwt dus baarmoederslijmvlies op dat na +- 12 dagen wordt "losgelaten" (ongesteld worden) en het mogelijke vruchtje gaat dan dus ook mee.
Heb het vroeger ook wel eens gebruikt in vakanties. Werkte prima, nooit geen last van bijwerkingen of andere klachten gehad.
Primolut bevat progestageen hormoon, wat je zelf ook aanmaakt in de tweede helft vd cyclus. Het kan, volgens de bijsluiter, acne en overbeharing veroorzaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven