Gezondheid alle pijlers

ervaring ocsiloccocium

18-06-2013 11:56 33 berichten
Heeft iemand ervaring hiermee?

Ik moet morgen op vakantie en voel me niet goed verkouden en keelpijn.

Ik wil er dus zo snel mogelijk vanaf
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch homeopathisch? Er zal vast een hele discussie losbarsten, maar dat werkt dus niet. En dat is aangetoond. Sterker nog, mensen die dit gebruiken, hebben juist meer kans op allergie.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Van Wikipedia: Oscillococcinum is een homeopathisch middel waarvan gesteld wordt dat het de symptomen van griep verlicht. In Frankrijk is het één van de meest verkochte placebo's[1][2]. Het actieve ingrediënt is volgens het doosje anas barbariae hepatis et cordis extractum 200K HPUS.

Een Anas barbariae is een muskuseend en een hepatis et cordis zijn een lever en een hart.

Oscillococcinum is zodanig verdund dat het praktisch uitgesloten is dat er nog een enkele molecuul van het hart- en leverextract van een muskuseend die voor dit doel om het leven gebracht is, aanwezig kan zijn in het middel. Er is dan ook geen wetenschappelijke basis om te veronderstellen dat een molecuul uit het extract in Oscillococcinum de symptomen van griep kan verlichten. Het wordt daarom ook verkocht als middel tegen een grieperig gevoel ('état gripaux').
Er is een uitzending van de Keuringsdienst van Waarde geweest over dat spul, daarin bleek dat er vrijwel geen (of iets in de richting van 0.0000001%) werkzame stof in zat. Pin me er niet op vast, maar volgens mij was er zelfs een homeopathisch arts die vertelde dat het eigenlijk niet kon werken.

Ik zou je geld in papieren zakdoekjes steken, die helpen beter bij verkoudheid
Er is een aflevering over gemaakt door de keuringsdienst van waarde...
iemand anders dan nog verder een tip??
Ik dacht ook gelijk aan die aflevering van keuringsdienst van waarde.
Ik weet de naam even niet meer. Maar van die gele zakjes met citroen smaak, die je in heet water op moer lossen. Erg smerig, maar verricht wonderen bij mij.
Werkt niet. Kijk idd die afl. van de keuringsdienst van waarde maar.
Neusspray en pc mol ter verlichting en verder doe je er niets aan.

Niet alles is maakbaar.
Citrosan bedoel je waarschijnlijk, random.

Is ook een onzinproduct. 2 ibuprofen, heel veel suiker en een citroensmaak.

Neem dan gewoon 2 paracetamol, is veel beter voor je maag.
Keelpijn: op een dropje zuigen, even effectief als strepsils oid.

Verkouden; symptomen bestrijden door te stomen, evt. neusspray of hoestdrankje. En verder rustig aan doen, gezond eten, goed drinken, extra sinaasappel.
Je kunt verkoudheid niet verkorten, alleen verlichten.

Dus sinaasappels etc, ook onzin.
Ouderwetsche antigrippine, het enige wat bij mij werkt als ik me shit voel door verkoudheid/keelpijn. En trachitol tegen de keelpijn zelf. Succes, beterschap en alvast een fijne vakantie!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Veel rust nemen, citroentjes uitpersen, mengen met gekookt water en een klein beetje suiker dat opdrinken en voor de rest zal stomen mogelijk ook wel werken, zorgen in ieder geval dat je het virus killt.

Keel warm houden met een sjaal (met dit weer niet fijn) en zuigen op snoepjes, veel drinken.

Beterschap!
Klopt paque, vit c werkt alleen preventief, je kunt idd alleen de symptomen bestrijden, en accepteren dat je verkouden bent.
Veel drinken? Ja lekker als je keelpijn hebt. Flink overbelasten.
quote:paque_pink schreef op 18 juni 2013 @ 12:24:

Veel drinken? Ja lekker als je keelpijn hebt. Flink overbelasten.

O ja, dat is ook wel waar.

Direkt maar aan het infuus dan maar om toch nog veel vocht in TO te krijgen en die verkoudheid uit te drijven
quote:bootje_op_de_golven schreef op 18 juni 2013 @ 12:11:

Citrosan bedoel je waarschijnlijk, random.

Is ook een onzinproduct. 2 ibuprofen, heel veel suiker en een citroensmaak.

Neem dan gewoon 2 paracetamol, is veel beter voor je maag.Citrosan is paracetamol
Citrosan kan wel een onzin product zijn maar bij mij werkt het ook als een tierelier! Ik knap er altijd onzettend van op.
Zonder middelen duurt een verkoudheid 7 dagen en met middelen een week. En een dunne portemonnee
Zonder oorzaak geen gevolg
Rust, rust, rust en honing.

Honing werkt ontstekingsremmend en helpt dus tegen keelpijn. De verkoudheid zul je moeten 'uitzieken' met rust gaat dat sneller dan zonder. Een beetje paracetamol tegen de symptomen is soms ook fijn.

Bij keelontsteking heeft mijn arts mij veel thee met honing geadviseerd en gorgelen met aspro bruis (tegen pijn/ontstekingsremmend) en ik kreeg een 'fijne' antibioticakuur.

Die korreltjes zijn inderdaad de grootste onzin die er bestaat. Citrosan of Hot Coldrex vind ik persoonlijk erg vies. Dan drink ik liever hete thee met citroen en wat honing en los de paracetamol.

Beterschap TO en alvast een (hopelijk) fijne/fitte vakantie!
quote:wolkie schreef op 18 juni 2013 @ 13:13:

Citrosan kan wel een onzin product zijn maar bij mij werkt het ook als een tierelier! Ik knap er altijd onzettend van op.

Citrosan werkt zeker: flinke stoot paracetamol (dat alleen werkt al) en dan in een lekker warm drankje, waar je lekker van slaapt.

Ik heb het ook in huis hoor.
Ja idd Hotcoldrex. brrrr daar ben ik bij griep eens zo van over mijn nek gegaan, dat moet ik nooit weer. Gooi er wel 2 pcmol- of ibu's in.
Ziek zijn moet je er uit zweten zei mijn oma altijd . Maak een lekkere pan kippensoep (met veel peper/sambal).

En als je een verstopte neus hebt o.i.d. dan een kopje met lauw water nemen en daar een beetje zout in en dat dan druppelen in je neus. Veel goedkoper dan een neusspray.

Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik Viks wel erg lekker vind ruiken dus soms haal ik dat en smeer het voor het slapen gaan op m'n borst en een heel klein beetje net onder m'n neusvleugel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven