Gezondheid alle pijlers

Ervaring prikpil.

04-01-2018 17:52 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,
Ik zit te overwegen om aan de prikpil te gaan. Heb vanaf mijn 15e al de microgynon 30, die beviel mij wel goed. Geen last van rare bijwerkingen. Maar ik vergeet hem te vaak.
Heb twee kinderen en vind het wel genoeg zo.

Wat zijn de negatieve kanten of ervaringen van de prikpil?
Ik kon er niet tegen en helaas kan je niet zomaar ff stoppen. Was compleet hysterisch. Daarnaast raden ze het af als je nog een kind wil op korte termijn ivm de cyclus die lang weg kan blijven. Maar maakt voor jou dus niet zoveel uit.
Het is een enorme hoeveelheid aan hormonen die je in 1x binnen krijgt. Ik zou het niet aanraden. Misschien is een spiraal een betere oplossing voor je?
Prima. Had geen doorbloedingen. Maar dit kan wel en dan weet je niet wanneer je bloed. Dat zou een nadeel kunnen zijn.
Om de 3 mnd een prik, doet geen pijn en is zo gedaan.

Mijn nadeel als ervaring: libido was ver te zoeken. Dat was de reden dat ik ging stoppen en in combinatie van kinderwens.
Bam!!!!
Koettie schreef:
04-01-2018 17:57
Ik kon er niet tegen en helaas kan je niet zomaar ff stoppen. Was compleet hysterisch. Daarnaast raden ze het af als je nog een kind wil op korte termijn ivm de cyclus die lang weg kan blijven. Maar maakt voor jou dus niet zoveel uit.
Mijn beste vriendin schijnt er enorm down geweest te zijn ervan.
En 10kilo zwaarder. Hoe was dat bij jou!?
Ycjoo- schreef:
04-01-2018 18:01
Prima. Had geen doorbloedingen. Maar dit kan wel en dan weet je niet wanneer je bloed. Dat zou een nadeel kunnen zijn.
Om de 3 mnd een prik, doet geen pijn en is zo gedaan.

Mijn nadeel als ervaring: libido was ver te zoeken. Dat was de reden dat ik ging stoppen en in combinatie van kinderwens.

Ahw shit libido ! Hahaha nouhjah ben single nu.. dus boeit me vrij weinig. Maar voor de toekomst wel minder leuk. Werd jij er ook dikker van?
Je kan ook vragen een pil met gelijkaardig hormoon te proberen eerst, indien je je daar niet goed bij voelt, geen prikpil nemen want gelijkaardig effect, maar je kan sneller stoppen dan ;)

Ikzelf zou in die situatie eerder kiezen voor een spiraaltje
Ik zou het niemand aanraden. Ik heb 4 maanden gebloed. Elke keer een kuur om dat tegen te gaan, dan bleef ik 1 dag 'droog' en hoppa de bloeding begon gewoon opnieuw. Heel gedoe geweest om weer een normale cyclus te krijgen. En het was een quasi seksloos jaar. Libido: 0.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Je man kan zich ook later steriliseren, waarom moet alle verantwoordelijkheid je hele leven bij jou liggen?
Ze heeft geen man hahhaha!

Dikker, nee dat had ik niet. Maar ik zou een ander alternatief kiezen als ik eerlijk moet zijn. Je weet niet hoe je lichaam er op reageert. Goed of slecht.

Spiraaltje doet bij inzetten wél pijn. Maar je hebt er profijt van als goed is. En toch, 1 vriendin is zwanger geworden door spiraaltje en ander vriendin haar lichaam stootte het af (ze werd erg ziek).
Alles heeft nadelen. Dubbel dutch is dan toch het beste. Maar goed :hyper:
Bam!!!!
Fitmom2 schreef:
04-01-2018 18:09
Mijn beste vriendin schijnt er enorm down geweest te zijn ervan.
En 10kilo zwaarder. Hoe was dat bij jou!?
Ik was overal hysterisch over. Als iemand zei dat 'm haar niet goed zat was ik al aan het janken. Werkte toen in een callcentrum en alles was een aanval. Ik sliep slecht, had geen honger en voelde me constant gestrest en opgejaagd. Vond het echt vreselijk, nooit meer.
[/center]
Ycjoo- schreef:
04-01-2018 18:56
Ze heeft geen man hahhaha!

Dikker, nee dat had ik niet. Maar ik zou een ander alternatief kiezen als ik eerlijk moet zijn. Je weet niet hoe je lichaam er op reageert. Goed of slecht.

Spiraaltje doet bij inzetten wél pijn. Maar je hebt er profijt van als goed is. En toch, 1 vriendin is zwanger geworden door spiraaltje en ander vriendin haar lichaam stootte het af (ze werd erg ziek).
Alles heeft nadelen. Dubbel dutch is dan toch het beste. Maar goed :hyper:
Kan je net zo goed bijwerkingen van krijgen natuurlijk. Voordeel is dat je de mirena nog uit kan halen. Met de prikpil niet, die moet je uitzitten.
Koettie schreef:
04-01-2018 18:56
Ik was overal hysterisch over. Als iemand zei dat 'm haar niet goed zat was ik al aan het janken. Werkte toen in een callcentrum en alles was een aanval. Ik sliep slecht, had geen honger en voelde me constant gestrest en opgejaagd. Vond het echt vreselijk, nooit meer.
Hier precies hetzelfde met de Depo Provera, met daarbij nog flinke gewichtstoename en depressie. Heb me nog nooit zo slecht gevoeld als toen.

TO, denk er goed over na. Jaren geleden gestopt, mentaal gaat het beter maar mijn menstruatie is nog steeds niet terug. Bijsluiters zijn online te vinden, ik zou aanraden die ook in te kijken.
Ik heb geen vent, vorige maand uit gemaakt hahahaha ! Feel better than ever......
maar goed ik kan niet zonder een anticonceptie rondlopen want zo gebeurde het ook dat ik zwanger werd van mijn tweede, condooms zingen voor de kerk blablblaaa en voor ik het wist was ik zwanger, super blij met de komst van mn tweede mannetje. Maar ben echt wel klaar nu!
Spiraaltje hoor ik ook zoveeeeel slechte verhalen over... pfffhhhhh en ben net 31 dus steriliseren ga ik niet doen, vind dat ook zo definitief.
Moeilijk moeilijkkkkk ..
ik moet maar weer eens gaan praten met mijn huisarts want ik reageerde goed op de hormonen van de pil.. al hoewel die gedoseerd binnen komen en niet in 1 "shot"
Thnx voor jullie ervaringen....
geen 1 positief erover dus 🤣
Tijdens het gebruik ervan beviel het best. Niet ongesteld, geen klachten.
De ellende kwam daarna pas toen ik stopte (een paar jaar lang geen menstruatie).
Ik ben fan! De enige reden dat ik ermee gestopt ben is/was mijn kinderwens. Na het stoppen iets van 10 maanden niet ongesteld geweest en daarna vrij snel weer regelmatig. Tijdens het gebruik niet ongesteld geweest.
Zodra laatste kind geboren is ga ik weer terug aan de prikpil.
Ik was ook fan! Na 3 jaar kreeg ik alleen een soort chronische doorbraakbloedingen en dit kregen de artsen niet opgelost. Daarom geswitcht naar de mirena spiraal en sindsdien niet meer ongesteld geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven