Gezondheid alle pijlers

Ervaringen Basic-Fit en Fit for Free

06-10-2017 17:57 13 berichten
Hee allemaal,

Ik zou graag beginnen met fitnessen. Dit heb ik eerder ook gedaan en toen kon ik er erg van genieten. Ik ben aan het twijfelen tussen Basic-Fit en Fit for Free. Zijn er misschien Viva-leden die bij een van deze twee sportscholen sporten en hun ervaringen willen delen?
Alle reacties Link kopieren
Ligt er aan wat je wilt doen fff heeft nog life groepslessen basic fit niet meer. Het is allemaal erg basic maar goed genoeg begeleidings is weinig bij fff op bepaalde uurtjes en bij basic fit de personal trainers
Alle reacties Link kopieren
Fit for free hier. Prima sportschool als je geen hulp nodig hebt. Goede prijs en compleet aanbod aan toestellen. Ze bieden ook groepslessen aan als je daar behoefte aan hebt.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
fit for free is prima is mijn ervaring.
(Ik had alleen niet zoveel motivatie toen de kiloos er niet afvlogen maar dit OT)
Ik heb bij fit for free gesport. Vond toen het aanbodgroepslessen te weinig.
Maar geen idee hoe het nu is.
Als je geen hulp wil en lekker wil fitnessen is het prima.

Wil je eraf is het drama.
Ga je verhuizen ook, tussen door verhuisd dat konden ze niet verwerken. Na opzegging nog een keer verhuisd toen konden ze zowel de opzegging als de verhuizing niet verwerken. Ben meer dan een jaar bezig geweest met opzeggen incl een aantal aangetekende brieven. Daaaag geld.
Ik heb ook gesport bij fff. Hier geen enkel probleem gehad met opzeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor alleen maar drama verhalen over het opzeggen.. dat is voor mij al een reden om niet daar te gaan sporten.
Thanks voor de reacties! Ik heb inderdaad ook veel verhalen gehoord over het opzeggen. Sowieso vind ik het niet fijn om er een jaar aan vast te zitten (dit is de goedkoopste optie, bij FFF zelfs twee jaar). Nog even twijfelen dus of ik het überhaupt wel ga volhouden, haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij beide geweest, het voordeel van basicfit vind ik dat je een familiepas kan hebben. Mijn vader had er eentje en omdat hij alleen op achternaam en adres staat mocht ik daar ook op sporten (wel zorgen dat je een half uur ofzo na elkaar gaat, anders werkt de pas niet). Mijn moeder is tevreden over de zumbalessen die er gegeven worden, heb zelf geen ervaring met groepslessen.

Bij de fit for free waar ik nu bij zit (ben verhuisd) zijn wel duidelijk meer groepslessen. Ook is de sportschool ruimer ingedeeld, maar dat ligt natuurlijk volledig aan het pand dat zal per locatie verschillen.

Wat betreft apparaten en netheid zie heb ik eigenlijk niet echt verschillend ontdekt.

Je kan bij beide sportscholen ook een keer proefsporten, als ik jou was zou ik dat sowieso eerst op beide plekken doen. Kan je ook de sfeer van de locatie een beetje proeven.
Hebben ze bij fit for free ook zo'n gymcirkel. Met van die toestellen die volautomatisch zijn? Kom er via de site niet echt achter.
Alle reacties Link kopieren
Ben bij beide lid geweest en prima ervaringen. Ik vind Basic Fit iets beter, althans in Amsterdam zijn de BF filialen wat moderner en nieuwe dan de FFF filialen.

Beide hebben groepslessen, Basic Fit zowel digitaal als met een echte leraar. En bij beide kan je voor een klein bedrag (€20 zoiets) een uitgebreide intro krijgen met personal trainer. Dat gaat dan verder dan de standaard uitleg. Omdat het zo'n laag bedrag per maand is, is dat wel de moeite waard vind ik.

Opzeggen is prima gegaan (bij Basic Fit kan dat gewoon in de sportschool zelf via het apparaat, bij FFF via een online formulier), sinds enkele jaren zijn sportscholen enorm op hun vingers getikt en is dit heel makkelijk geworden.
Alle reacties Link kopieren
ikzelf sport niet maar mijn vriend zit bij basic fit heeft eerst bij FFF gezeten maar daar ook een drama met opzeggen
Beide ervaring drama met opzeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven