Gezondheid alle pijlers

Ervaringen elektrische tandenborstel

13-12-2011 22:19 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend wil graag een elektrische tandenborstel. Ik vraag me af of het wel echt beter is dan een gewone tandenborstel.

Hij heeft nogal een moeilijk schoon te houden gebit en hoopt dat hij het schoner kan houden met een elektrische tandenborstel.

Wat zijn jullie ervaringen er mee?
Ja, vooral achterin gaat het veel beter!

Ik zou hem niet meer willen missen hoor.
Kun je ook beter in de hoekjes en gaatjes? Dat is bij hem vooral het probleem.
Achterin kom je beter. En elektrisch vind ik sowieso fijner dan gewoon.

Voor hoeken en gaatjes moet hij gaan flossen en stokeren.

Ik stokerde eerder ook nooit goed, maar heb nu rubberen stokers en daarmee kom ik overal goed tussen.
Jarenlang met normale borstel gepoetst..met elk jaar minimaal 6 gaatjes bij de tandarts..sinds vorige jaar de sonicare van mijn vriend gekregen..en wat een superding! Wil nooit meer anders en had 1 gaatje! Alleen al het frisse schone gevoel de hele dag! echt fijn!
Ja, veel beter. Ik wil nooit meer een handtandenborstel. Je voelt het verschil meteen als je het gebruikt, je tanden voelen echt veel gladder en schoner aan. Ik heb geen enkel gaatje meer gehad sinds ik een electrische tandenborstel heb, zo'n jaar of 15 nu. Dus tel uit je winst.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Dan ga ik morgen 1 of 2 halen. Moet ik dan voor de sonicare (duur!) gaan of is een 'gewone' ook goed genoeg?
Ja, is echt beter (volgens mijn tandarts dan.)

Gemini: waar haal je rubberen stokers? Gewoon etos, kruidvat etc?
Gemini, waar koop je die rubberen stokers? Dat lijkt me echt ideaal!
Ik heb er 1 van OralB, was 14 euro in de aanbieding bij de Blokker (de aanbieding komt vaak terug!) en doe daar nu al 4 jaar mee (en in die tijd weinig tot geen gaatjes!!) ik flos ook braaf elke dag..
ik heb zelf een tijd een goedkope gehad maar nu ben ik een dure van Philips aan het buzzen en wat een verschil! Wil nooit meer een goedkope elektrische tandenborstel. Zo fris, glad en prettig gevoel de hele dag. Moet wel zeggen dat de vooruit gang van handtandenborstel naar elektrisch ook echt enorm scheelt.
Ik had eerst een gewone electrische tandenborstel en dat is al een wereld van verschil met een handtandenborstel. Nu ik de sonicare heb, ben ik nog meer tevreden!
quote:Draakje29 schreef op 13 december 2011 @ 22:34:

Ik had eerst een gewone electrische tandenborstel en dat is al een wereld van verschil met een handtandenborstel. Nu ik de sonicare heb, ben ik nog meer tevreden!ja precies dat heb ik met dat Philips ding.
Hier op advies van de acta een elektrische tandenborstel en wil nooit meer anders. Verder stokeren en flossen en gebid is beter als ooit
Ik poets ook met de sonicare (van Philips) en ik wil nooit meer terug naar de "hand" tandenborstel. Ik heb hiervoor een tijdje een oral-b gehad, maar die vond ik toch minder.
ow wacht dat Philips ding zal de sonicare wel zijn denk ik zo. Geen zin om hem erbij te pakken.
Ik ga morgen kijken voor een sonicare. Bedankt voor jullie reacties!
Rubberen stokers van het merk Gum zijn bij het Kruidvat te koop. Ook bij DA. Etos vast ook wel, maar weet ik niet zeker.

Ik ben er door het vivaforum op getipt.(ja soms gebeurt hier nog weleens iets nuttigs)

En ze zijn best duur, iets van ¤4 voor 50 stuks ofzo, maar ik zweer er echt bij.

Mijn tanden en kiezen staan zo dicht op elkaar dat een houten stoker er niet tussen komt en afbreekt. Ik moet ook altijd tandsteen laten verwijderen bij de tandarts.

Nu kom ik er makkelijk tussen!

Januari moet ik weer naar de tandarts, hoop dat die ook verbetering ziet!
Ik heb een standaard (goedkope) electrische tandenborstel van Oral B en die werkt perfect. Lekker schoon en fris!

Ja, een electrische tandeborstel verwijdert plak vele malen beter dan gewoon poetsen en door de vorm kom je overal goed bij en kun je als het ware tand voor tand poetsen. Doen hoor, investering die de moeite waard is. Ik heb zelf een duurdere Oral B, maar heb ook wel eens goedkopere borsteltjes daarvoor gekocht. Ik ben uiteindelijk toch weer naar Oral B borsteltjes teruggegaan. De goedkope borsteltjes waren mij te hard.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Hier ook de sonicare. Heb mijn Oral B in de container gegooid. Wat een verschil.
Poets al jaren elektrisch; echt super! Je hebt met z'n tweeën maar een elektrische tandenborstel nodig hoor, want je hebt er verschillende opzetborsteltjes bij.
Ik heb mijn Oral B weggegooid, vond het juist verschrikkelijk.

Dat getril, mijn hele hoofd trilde mee. Ik kon daar niet aan wennen.
Van Sonicare heb je verschillende soorten. Hoe hebben jullie je keuze gemaakt?
Ja, ik had eerst ook een dure van Oral-B. Nu heb ik de Vitality en die kostte maar iets van 25 euro. Ik heb er zelfs een van 12,50. Die was maar een avond in de aanbieding. Die poetst alleen maar. Belangrijker is gewoon een goede opzetborstel. Opzetborstels zijn veel belangrijker en die van Oral-B is meer universeel. Etos eigen merk is goedkoper en die past ook. Bij mij wel in ieder geval.

Misschien is het goed om eens bij een mondhygiëniste langs te gaan voor een poetsadvies. Daar geven ze ook advies wat hij naast flossen nog meer kan doen om de ruimtes tussen de tanden schoon te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven