Gezondheid alle pijlers

ervaringen genitale wratten/HPV

26-01-2016 23:54 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met genitale wratten en de behandelingen?

Sinds 1 week weet ik dat ik GW heb, erg geschrokken maar nu na veel info te hebben opgezocht ben ik erachter dat ik dit niet had kunnen voorkomen.

Ik gebruik nu condylime wat ik van de huisarts heb gekregen, daarnaast gebruik ik de appelciderazijn, waar ik veel positieve berichten over las op internet. Helaas is dit best lastig aangezien de bultjes erg klein zijn en bij de opening van de vagina en in de vagina zitten.

Vroeg mij af of er meer mensen zijn die het ook op deze plek hadden of hebben?
Thuis aanrommelen met condylime werkte voor mij echt niet. Wat voor mij het beste werkte was het gewoon laten aanstippen bij de HA.
Terug naar de huisarts! En wat heeft hpv er mee te maken?
quote:grasspriet schreef op 27 januari 2016 @ 10:21:

Terug naar de huisarts! En wat heeft hpv er mee te maken?Dat IS (een vorm van het) HPV (virus).
Ik heb gw gehad, ben er zeker 1,5 jaar mee bezig geweest om ze weg te krijgen. Heb ze meerdere malen bij de dermatoloog laten aanstippen, zeer pijnlijk. En meerdere malen Aldara gesmeerd. Condyline werkt bij mij helemaal niet.
Ik heb had ze opeens, na goed aanstippen (auw) met Condyline zijn ze verdwenen en ook nooit meer teruggekomen.
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
@heksenketels; 1,5 jaar dat is best lang, had je ze dan ook bij de opening van je vagina of meer bij de schaamlippen en anus? ik zit namelijk met het feit dat ze dus echt in de opening zitten waardoor het lekken van condyline en appelciderazijn in de vagina echt mega kut is haha.

@apoetet wat fijn om te lezen dat ze ook gewoon echt ''makkelijk'' weg kunnen gaan.

ze zijn vandaag bij mij al echt super veel minder en kleiner....nu hopen dat het ook echt weg gaat en weg blijft.

wellicht heeft iemand nog ervaringen en tips op de plek waar ik ze ook heb??
Aldara schijnt beter te zijn omdat het niet alleen de wratjes aan pakt maar ook het hpv virus in het lichaam.

Ik had ook hele kleine maar mijn lichaam ruimt het virus niet op dus eens in het jaar ong krijg ik weer 2 kleine wratjes, ik vind het makkelijker om ze aan te laten stippen, dan ben ik er in een week weer van af.

Maar mensen met een normaal gezond werkend immuun systeem komen er makkelijker van af.

Als het op plekken zit waar je er niet goed bij kan dan gewoon de HA laten aanstippen, doet 5sec pijn.
Paar rondes condyline hielp bij mij! Ik liet het doen door de huisarts.. Ben er nu alweer een jaar of 6 vanaf geloof ik
Voor bij de opening van de vagina en gedeeltelijk in de vagina kan je een wattenschijfje gedrenkt met appelciderazijn (eventueel met wat water verdund) s' nachts er tussenin laten zitten, het brand wel maar als je er zo snel mogelijk vanaf wilt even doorbijten. Zelf heb ik ook nog met een vaginale douche met 1/4 appelciderazijn en 3/4 water de boel inwendig diverse keren gespoeld. Ook hielp bij mij Thuja van dr. Vogel voor zowel inwendig als uitwendig gebruik. Met 4 maanden was ik er met intensieve zorg vanaf door s' ochtend, s' middags, s' avonds de boel te behandelen. Na een half jaar nog eens een wratje teruggekregen en op dezelfde manier behandeld en nu al een aantal jaren geen nieuwe meer gehad.
~Energy flows where attention goes~
ga zeker terug naar de huisarts als ik er zo niet vanaf kom...~dan laat ik het indd aanstippen.. ben nu toch maar doorgegaan met de codylime en tussendoor aan de slag met appelazijn,.... vorige week was het bijna weg.... griep gekregen en nu is het weer groter...

die thuja druppels is ook nog wel een goed idee..

ik weet niet hoe jullie dat doen maar als ik die appelazijn er 2 minuten op heb is het echt niet meer te doen...en begint het ook echt te bloeden daar beneden... miss toch maar es proberen met water...wil het er heel graag zsm weg hebben...maar die pijn is gewoon niet draagbaar....
even een update, het zijn er alleen maar meer geworden dus toch maar besloten morgen te gaan bellen met de huisarts.. heb alle pijn er voor over om ze weg te laten halen.

hoe vaak moet zoiets aangestipt worden? en hoelang duurt het herstel daarvan??

iemand nog ervaringen? Merk echt dat ik er zwaar moedeloos van word als ik er aan denk.
quote:sterre-sterre schreef op 18 februari 2016 @ 20:37:

even een update, het zijn er alleen maar meer geworden dus toch maar besloten morgen te gaan bellen met de huisarts.. heb alle pijn er voor over om ze weg te laten halen.

hoe vaak moet zoiets aangestipt worden? en hoelang duurt het herstel daarvan??

iemand nog ervaringen? Merk echt dat ik er zwaar moedeloos van word als ik er aan denk.

Dat moedeloze herken ik, dat had ik ook toen ik ze net had en nog thuis aanrommelde.

Aanstippen doet geen/amper pijn en afhankelijk van hoe groot ze zijn 1 a 2x?
@dwynwen

Ja ik wil echt graag positief blijven maar alles doet zeer inclusief seks... en dan het idee dat het ''maar niet weggaat''

afspraak bij de huisarts staat gepland! ze zijn nog erg klein gelukkig, alleen op een ongelukkige plek(bij de opening van de vagina)

was jij er vanaf na die 1 a 2x??
Snap ik. Ik heb een hele tijd geen seks gehad uit schaamte, had geen pijn. Ik had namelijk steeds 2 of 3 op de buitenste schaamlippen.

Nee ik heb er lang mee aangerommeld, ik heb een slecht immuun systeem dus ik kon 6 maanden lang niks hebben en opeens weer eentje hebben.
ik kreeg ze gewoon weg met de tips op https://geneeshetzelf.nl/wratten/

bij mij zaten ze op een goed plekje (nouja zover dat kan) en ik gebruikte ductape (werkt echt hoor)

na een weekje was alles weg
@dwynwen ik schaam mij er inderdaad ook voor, maar gelukkig is mijn partner erg begripvol en heeft hij mij verzekerd dat hij onze liefdesrelatie super vind en dat seks echt wel weer komt, toen moest ik huilen en hij vervolgens ook....:) Ik heb ook een slechte weerstand, lage vitamine gehaltes....komende week weer naar de huisarts na 5 weken codylime, wil gewoon dat het weggehaald wordt hoe dan ook.

@eerstvragendandoen; staan opzich wel goede tips op inderdaad! ducktape klinkt goed werkend...alleen in mn vagina?hihi dat weet ik zo niet
quote:sterre-sterre schreef op 21 februari 2016 @ 21:15:

@dwynwen ik schaam mij er inderdaad ook voor, maar gelukkig is mijn partner erg begripvol en heeft hij mij verzekerd dat hij onze liefdesrelatie super vind en dat seks echt wel weer komt, toen moest ik huilen en hij vervolgens ook....:) Ik heb ook een slechte weerstand, lage vitamine gehaltes....komende week weer naar de huisarts na 5 weken codylime, wil gewoon dat het weggehaald wordt hoe dan ook.

@eerstvragendandoen; staan opzich wel goede tips op inderdaad! ducktape klinkt goed werkend...alleen in mn vagina?hihi dat weet ik zo nietHet komt wel goed. Als de HA niet "handig" genoeg is dan kan je ook door gestuurd worden naar een dermatoloog of gyn. Het feit dat ze in je vagina zitten maakt het misschien wat lastiger om ze aan te stippen. Weg snijden kan ook. Voel je ook amper wat van.
Naar de huisarts geweest, en hij kan ze telkens ''niet vinden'' zelf aangewezen maar hij zegt dat het te klein is om te branden,bevriezen of te laseren... hij zei dat ik pech had qua plek en dat ze zo klein zijn dat ze met het blote oog amper te onderscheiden zijn..

zijn idee was om af te wachten... maar dat wil ik niet, dan worden ze toch alleen maar groter...2e optie is aldara creme, dus daar ga ik de komende weken mee aan de slag....

mocht dit niet werken dan eis ik gewoon een doorverwijzing en dan bepaald de gyn maar wat ze wel of niet kunnen doen
quote:sterre-sterre schreef op 24 februari 2016 @ 14:03:

Naar de huisarts geweest, en hij kan ze telkens ''niet vinden'' zelf aangewezen maar hij zegt dat het te klein is om te branden,bevriezen of te laseren... hij zei dat ik pech had qua plek en dat ze zo klein zijn dat ze met het blote oog amper te onderscheiden zijn..

zijn idee was om af te wachten... maar dat wil ik niet, dan worden ze toch alleen maar groter...2e optie is aldara creme, dus daar ga ik de komende weken mee aan de slag....

mocht dit niet werken dan eis ik gewoon een doorverwijzing en dan bepaald de gyn maar wat ze wel of niet kunnen doen

Vreemd. mijn ervaring is sowieso dat huisartsen in NL een beetje preuts hiermee kunnen zijn. Toen ik indertijd naar mijn huisarts in nl hiermee ging had hij uberhaupt nog nooit van aldara gehoord!

Voor mij werkte het niet zo maar ik denk dat dit ook kwam omdat ik vaak vergat te smeren dus ik ga er vanuit dat als je strikt bent het zal werken. Schijnbaar is het geode aan aldara crème dat het het enige middel is wat ook het virus aanpakt en niet enkel de wratjes?

Mocht dit over een paar weken toch niet het gewenste resultaat opleveren dan zou ik een door verwijzing vragen naar een dermatoloog.
ja, ik vind het ook vreemd, ook dat hij het gewoon niet ziet....

ik hoop dat het werkt...maar ik zag in de bijsluiter dat je het absoluut niet inwendig mag gebruiken,.. wat ik me nu dus afvraag kan ik het wel gebruiken want een deel van de wratjes zit wel aan het eerste stukje van de vagina aan de binnenkant...

en indd, als dit niet werkt, ik heb mezelf voorgenomen dat ik niet weken ga lopen kloten met zalfjes en middeltjes..dan wil ik een doorverwijzing
Vraag een verwijzing voor de dermatoloog, die heeft mijn uiteindelijk geholpen.
Een update!

na 2 weken die Aldara te hebben gebruikt kreeg ik veel pijn daar beneden dus even gestopt, tot mijn grote verbazing zijn in de weken daarna alle bultjes weggegaan... en ben nu helemaal schoon:)) echt super blij mee!
Na al jaren te klooien met allerlei chemische stoffen die je huid verbranden heb ik onlangs van een kennis thc olie gekocht.

Ja het is niet makkelijk verkrijgbaar maar doet wel zijn werk!

Langzaam maar zeker gaan ze weg en het echte mooie is ik krijg er niks meer bij!

Ben zo blij dat ik eindelijk wat goeds en natuurlijks gevonden heb dat ik het graag hier wou delen als echte aanrader.

Ben al 5 jaar samen met mijn partner aan het klooien met die rot dingen niks heeft gewerkt en komt iedere keer terug om moedeloos van te worden....

Nu al 2 maanden aan het smeren en we zijn stom verbaasd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven