ervaringen gevraagd over het mirenaspiraaltje
woensdag 12 augustus 2009 om 10:06
Ik heb em nu 3 jaar, ik vind em ideaal. Alleen wel vaak buikpijn, weet niet of het daardoor komt, of mn darmen. Weinig ongesteld, geen bloedarmoede meer, geen doorbraakbloedingen meer.
Ik laat em er over een maand uithalen, zodat ik weer normaal ongesteld kan worden, want na mn 2e kind ben ik dat eigenlijk nog helemaal niet geweest, en ik denk zelf dat mn buikpijn daarvan komt. Maar ga dan nog overleggen met de gyn.
Ik laat em er over een maand uithalen, zodat ik weer normaal ongesteld kan worden, want na mn 2e kind ben ik dat eigenlijk nog helemaal niet geweest, en ik denk zelf dat mn buikpijn daarvan komt. Maar ga dan nog overleggen met de gyn.
woensdag 12 augustus 2009 om 10:07
Ik ben er zo blij mee! Ik heb sinds 1,5 jaar een Mirena spiraal. Ik menstrueer niet meer, heb geen maandelijkse klachten meer, ik ben er intens gelukkig mee!
Ik heb ook het koperspiraal gehad. Dat heb ik 6 jaar gehad, zonder klachten. Toen kreeg ik heftige bloedingen en was ik 3 dagen per maand ziek op bed, terwijl ik van onderen leegliep. De gynaecoloog heeft me goed onderzocht en toen geadviseerd Mirena te nemen. De eerste 4 maanden voelde ik veel van de hormonen, daarna is het een walhalla. Echt, totnogtoe ben ik er superblij mee!
Inbrengen voelt aan alsof je menstruatiepijn hebt, tot 2 dagen daarna. Dan is het over.
Ik zou het je aanraden!
Ik heb ook het koperspiraal gehad. Dat heb ik 6 jaar gehad, zonder klachten. Toen kreeg ik heftige bloedingen en was ik 3 dagen per maand ziek op bed, terwijl ik van onderen leegliep. De gynaecoloog heeft me goed onderzocht en toen geadviseerd Mirena te nemen. De eerste 4 maanden voelde ik veel van de hormonen, daarna is het een walhalla. Echt, totnogtoe ben ik er superblij mee!
Inbrengen voelt aan alsof je menstruatiepijn hebt, tot 2 dagen daarna. Dan is het over.
Ik zou het je aanraden!
Volg je hart. Dat klopt.
woensdag 12 augustus 2009 om 10:19
woensdag 12 augustus 2009 om 10:20
Ik zou het wel laten doen door een gynaecoloog! Bij mij heeft mijn huisarts het gedaan.
Dat deed zo'n verschrikkelijke pijn, terwijl ik niet lang daarvoor bevallen was van mijn tweede kindje.
Ze bleek hem dus verkeerd geplaatst te hebben.
In het ziekenhuis kunnen ze het meteen checken door middel van een echo.
Maar er zullen vast vele huisartsen zijn die hem wel goed plaatsen.
Ik heb er eigenlijk ook veel profijt van, niet meer ongesteld, heerlijk.
Bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad staat de baarmoedermond niet zo wijd open maar er zijn vele kennissen in mijn buurt die ook een mirena hebben maar geen kinderen.
Dus waarom zou het niet kunnen.
Dat deed zo'n verschrikkelijke pijn, terwijl ik niet lang daarvoor bevallen was van mijn tweede kindje.
Ze bleek hem dus verkeerd geplaatst te hebben.
In het ziekenhuis kunnen ze het meteen checken door middel van een echo.
Maar er zullen vast vele huisartsen zijn die hem wel goed plaatsen.
Ik heb er eigenlijk ook veel profijt van, niet meer ongesteld, heerlijk.
Bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad staat de baarmoedermond niet zo wijd open maar er zijn vele kennissen in mijn buurt die ook een mirena hebben maar geen kinderen.
Dus waarom zou het niet kunnen.
For better and worse!!!!
woensdag 12 augustus 2009 om 10:21
ik heb nu bijna een jaar het mirenaspiraaltje
ik heb geen kinderen en vond het plaatsen zeer pijnlijk maar na twee dagen was die pijn volledig weg en nu vind ik het heerlijk. Ben nog maar een paar keer heel licht ongesteld geweest en heb nergens last van
ik heb geen kinderen en vond het plaatsen zeer pijnlijk maar na twee dagen was die pijn volledig weg en nu vind ik het heerlijk. Ben nog maar een paar keer heel licht ongesteld geweest en heb nergens last van
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

woensdag 12 augustus 2009 om 10:41
Iedereen reageert anders op het ding, maar ik vond het in ieder geval rot!! Ik wilde niet meer de pil slikken vanwege de bijwerkingen (slikte deze toentertijd circa 12 jaar) en dacht dat minder hormonen, maar wel dezelfde betrouwbaarheid een uitkomst was. Het inbrengen ging wel, maar daarna!!
Ook al zit er beduidend minder hormonen in dan bij de pil, ik had er zeker weten wel last van. 5 Kilo aangekomen, stemmingswisselingen, libido op grafniveau, (deze 3 dingen had ik ook last van tijdens pilgebruik) spotting (wat bij mij pas na 1 jaar overging in geen ongesteldheid meer) en voortdurend het gevoel dat iets in me zat dat er eigenlijk niet hoorde. Uiteindelijk na 2,5 jaar was ik het zo zat, dat ik het ding eigenhandig heb verwijderd (wat overigens verbazingwekkend snel en pijnloos ging). Dat voelde als een bevrijding!!
Ik heb 1 jaar nodig gehad om alles weer een beetje normaal te krijgen (met name de stemmingswisselingen waren bij mij met name van lange duur). Nu gebruik ik helemaal niks als anticonceptie. Ik realiseer mij nu pas wat een invloed de hormonen op mij hebben gehad. Blijkbaar reageer ik daar heel slecht op. Als ik weer voor een anticonceptie zou kiezen, dan wordt het voor mij waarschijnlijk een koperspiraal.
Ook al zit er beduidend minder hormonen in dan bij de pil, ik had er zeker weten wel last van. 5 Kilo aangekomen, stemmingswisselingen, libido op grafniveau, (deze 3 dingen had ik ook last van tijdens pilgebruik) spotting (wat bij mij pas na 1 jaar overging in geen ongesteldheid meer) en voortdurend het gevoel dat iets in me zat dat er eigenlijk niet hoorde. Uiteindelijk na 2,5 jaar was ik het zo zat, dat ik het ding eigenhandig heb verwijderd (wat overigens verbazingwekkend snel en pijnloos ging). Dat voelde als een bevrijding!!
Ik heb 1 jaar nodig gehad om alles weer een beetje normaal te krijgen (met name de stemmingswisselingen waren bij mij met name van lange duur). Nu gebruik ik helemaal niks als anticonceptie. Ik realiseer mij nu pas wat een invloed de hormonen op mij hebben gehad. Blijkbaar reageer ik daar heel slecht op. Als ik weer voor een anticonceptie zou kiezen, dan wordt het voor mij waarschijnlijk een koperspiraal.
woensdag 12 augustus 2009 om 10:41
Ik wil nooit meer iets anders! Moet binnenkort eens gaan voor mijn 3de.
Als je het laat doen tijdens je menstruatie, dan staat de baarmoedermond ietsje open en voel je er minder van.
De eerste kreeg ik direct na mijn zwangerschap en die ging pijnloos, de tweede was iets minder prettig, maar zat er binnen een halve minuut in. Bijna geen menstruatie meer, nagenoeg geen buikkrampen (een beetje trekkerig de dag ervoor), en daardoor dus ook niet krampachtig in de buurt van een wc moeten blijven als ik ergens heenga. Dat was eerst wel anders.
Als je het laat doen tijdens je menstruatie, dan staat de baarmoedermond ietsje open en voel je er minder van.
De eerste kreeg ik direct na mijn zwangerschap en die ging pijnloos, de tweede was iets minder prettig, maar zat er binnen een halve minuut in. Bijna geen menstruatie meer, nagenoeg geen buikkrampen (een beetje trekkerig de dag ervoor), en daardoor dus ook niet krampachtig in de buurt van een wc moeten blijven als ik ergens heenga. Dat was eerst wel anders.
woensdag 12 augustus 2009 om 10:49
Laatste keer dat ik menstrueerde was 1 juni. En dat was een half dagje wat bruinige afscheiding.
Ik heb nog wel last van lichte menstruatieklachten, maar menstrueer amper.
Het laten zetten is voor kinderloze vrouwen pijnlijker. Maar, het zetten, dat duurt 20 tellen en dan is het klaar. Dan een zeurderig gevoel wat na 1/2 dagen weg trekt.
Over het algemeen vertellen mensen alleen slechte ervaringen uitzichzelf op internet en niet de goede ervaringen.
Ik heb nog wel last van lichte menstruatieklachten, maar menstrueer amper.
Het laten zetten is voor kinderloze vrouwen pijnlijker. Maar, het zetten, dat duurt 20 tellen en dan is het klaar. Dan een zeurderig gevoel wat na 1/2 dagen weg trekt.
Over het algemeen vertellen mensen alleen slechte ervaringen uitzichzelf op internet en niet de goede ervaringen.
woensdag 12 augustus 2009 om 10:57
Heb de 2e Merina (nu in totaal dus 7 jaar gebruikster). Het eruit halen van de eerste en erin zetten van de 2e vond ik meer dan verschrikkelijk! Ik ben zelfs flauwgevallen op de ligstoel. En ik heb al 3 kinderen gebaard! Ik hoor hier meer negatieve verhalen over. Het heeft mij doen besluiten om over 3 jaar, als deze weer vervangen moet worden, weer over te stappen op de pil. Het is overigens wel een fijne spiraal. Geen bloedverlies, geen overige bijwerkingen.
woensdag 12 augustus 2009 om 11:08
quote:Bergje65 schreef op 12 augustus 2009 @ 10:57:
Heb de 2e Merina (nu in totaal dus 7 jaar gebruikster). Het eruit halen van de eerste en erin zetten van de 2e vond ik meer dan verschrikkelijk! Ik ben zelfs flauwgevallen op de ligstoel. En ik heb al 3 kinderen gebaard! Ik hoor hier meer negatieve verhalen over. Het heeft mij doen besluiten om over 3 jaar, als deze weer vervangen moet worden, weer over te stappen op de pil. Het is overigens wel een fijne spiraal. Geen bloedverlies, geen overige bijwerkingen.
Ok the horror!
(En ik heb rood haar, ze zeggen dat je dan een lagere pijngrens hebt.. Of t is een excuus voor watjes hihi)
Denk dat ik dan toch maar fijn de pil blijf slikken..
Ok the horror!

Denk dat ik dan toch maar fijn de pil blijf slikken..
woensdag 12 augustus 2009 om 11:18
Bij mij is de mirena vorig jaar geplaatst. Plaatsen door de huisarts is bij mij mislukt in verband met een gekantelde baarmoeder en de HA heeft dit opgelost door mij op dezelfde dag door te sturen naar de gyneacoloog. Een goede huisarts zal dus ook aangeven of hij de mirena zelf kan plaatsen. Het plaatsen deed zeer, maar ach een gaatje boren bij de tandarts kan ook even pijnlijk zijn. Een dag later was de pijn over ! Ik vind het heerlijk dat ik niet iedere dag de pil hoef te slikken. Je leest inderdaad dat de een het wel bevalt en de ander niet. Mijn advies is dus om het zelf te proberen ! Mocht het niet bevallen dan kun je hem weer laten verwijderen en zoek je naar een andere oplossing. Succes met het maken van je keuze !

woensdag 12 augustus 2009 om 22:54
De mijne gaat er zeer binnenkort uit. Ik heb hem nu zo'n 1.5 jaar en mij bevalt het niet. Ik menstrueer nog steeds, alleen met de pil weet je precies wanneer. Nu zeer onregelmatig. Ben af en toe een paar dagen heel erg moe. Verder lijkt het wel of ik in mijn tweede puberteit terecht ben gekomen, veel last van puistjes/pukkeltjes. Bij de pil had ik eigenlijk geen klachten, maar vanwege de hormonen na mijn 2e zwangerschap gekozen voor de mirena en ik vond het ook wel een fijn idee dat je er niet meer elke dag aan hoeft te denken. Maar ga dus toch weer over op de pil.
woensdag 12 augustus 2009 om 23:30
Ik heb er een sinds anderhalf jaar. Bij de huisarts laten plaatsen en echt geen pijn gehad bij plaatsing. Dit terwijl ik geen kinderen heb gehad. Wel had ik van te voren pijnstillers genomen, gewoon naproxen en een paracetamol. Daarna een of twee dagen beetje menstruatiegevoel in mijn buik en een week of vier een beetje bloedverlies. Sindsdien ben ik bijna nooit meer ongesteld, heel soms een klein beetje bloed, geen buikpijn en geen gedoe meer. Ideaal voor mij dus.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
woensdag 12 augustus 2009 om 23:37
Het plaatsen deed zeer...(door de gynaecoloog)maar was in een kleine minuut gebeurd..daarna 2 dagen buikkrampen (alsof ik ongesteld moest worden) Vervolgens niet meer ongesteld geweest, geen buikpijn meer gehad en geen last van stemmingswisselingen.
Na 2 jaar kreeg ik wel heftige buikpijn en bleek dat het spiraaltje aan de wandel was gegaan en net mn baarmoeder in was gegleden...Is verwijderd door de huisarts, voelde ik niks van trouwens. Daarna weer voor de pil gekozen (op aanraden van mijn gynaecoloog, wegens andere redenen)maar ik zou de mirena zeker aanraden
Na 2 jaar kreeg ik wel heftige buikpijn en bleek dat het spiraaltje aan de wandel was gegaan en net mn baarmoeder in was gegleden...Is verwijderd door de huisarts, voelde ik niks van trouwens. Daarna weer voor de pil gekozen (op aanraden van mijn gynaecoloog, wegens andere redenen)maar ik zou de mirena zeker aanraden
donderdag 13 augustus 2009 om 21:52
quote:HannieB schreef op 12 augustus 2009 @ 09:51:
Ik ben aan het twijfelen of ik het mirenaspiraaltje wil laten plaatsen.
Ik zie er veel voordelen van, maar als ik op internet lees zijn er meer vrouwen niet tevreden over de mirena dan wel.
Graag jullie ervaringen!
heb je alle vrouwen op internet geteld dan?? . Wat je leest hangt 100% af van de zoektermen die je intikt en de pagina's die je aanklikt.
Maar terug naar je vraag: was dik tevreden over de Mirena, laten zetten door de gyn. Deed even pijn (nooit zwanger geweest en was niet ongesteld) maar goed, gewoon even doorbijten en ibuprofen genomen.
Ding heeft altijd goed gezeten, het "werk" goed gedaan. Laat na mijn zwangerschap weer de mirena zetten. Werkte beter dan de pil voor mij, qua stemmingswisselingen. Vond het ook fijn dat ik nooit iets kon vergeten te slikken. En helemaal een feest: ik werd niet meer ongesteld!
Ik ben aan het twijfelen of ik het mirenaspiraaltje wil laten plaatsen.
Ik zie er veel voordelen van, maar als ik op internet lees zijn er meer vrouwen niet tevreden over de mirena dan wel.
Graag jullie ervaringen!
heb je alle vrouwen op internet geteld dan?? . Wat je leest hangt 100% af van de zoektermen die je intikt en de pagina's die je aanklikt.
Maar terug naar je vraag: was dik tevreden over de Mirena, laten zetten door de gyn. Deed even pijn (nooit zwanger geweest en was niet ongesteld) maar goed, gewoon even doorbijten en ibuprofen genomen.
Ding heeft altijd goed gezeten, het "werk" goed gedaan. Laat na mijn zwangerschap weer de mirena zetten. Werkte beter dan de pil voor mij, qua stemmingswisselingen. Vond het ook fijn dat ik nooit iets kon vergeten te slikken. En helemaal een feest: ik werd niet meer ongesteld!
vrijdag 14 augustus 2009 om 00:09
En bedenk dat mensen eerder geneigd zijn om hun negatieve, evt dramatische verhalen op te schrijven. Als je er geen last van hebt, wat valt er dan te zeuren en erover op te schrijven?
Bij de gynaecloog heb ik gehoord dat 80% van de vrouwen tevrden over de Mirena zijn, bij 20% zijn er klachten. Dus dat is best een percentage dat het proberen van een Mirena waard is, zeker omdat het zo'n makkelijk middel is waarbij je 5 jaar niet aan anticonceptie hoeft te denken, vaak niet meer ongesteld wordt enz enz.
Bij de gynaecloog heb ik gehoord dat 80% van de vrouwen tevrden over de Mirena zijn, bij 20% zijn er klachten. Dus dat is best een percentage dat het proberen van een Mirena waard is, zeker omdat het zo'n makkelijk middel is waarbij je 5 jaar niet aan anticonceptie hoeft te denken, vaak niet meer ongesteld wordt enz enz.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross