Ervaringen gezocht: Stoppen met de Diana35 pil
maandag 23 juni 2014 om 16:23
Hallo allemaal,
Ik slik nu ongeveer al 10 jaar de Diane35 pil. Zoals de meeste misschien van jullie wel weten is de Diana pil slecht in het nieuws geweest ivm trombose en mensen die eraan overleden zijn. Nu wil ik er in principe ook mee stoppen omdat het dus zo slecht is, anderzijds wil ik niet weer mijn puistjes terug..Gezondheid gaat natuurlijk voor in dit geval maar ik zou graag van jullie willen weten.. Wie is er gestopt met de Diana35 en kwamen je puistjes terug? Viel je weer af? Ben je een ander anti-conceptie pil gaan slikken, zo ja welke? Hielp dit eventueel tegen terugkerende puistjes? Verdere verhalen zijn natuurlijk ook welkom.
Thnx!
Ik slik nu ongeveer al 10 jaar de Diane35 pil. Zoals de meeste misschien van jullie wel weten is de Diana pil slecht in het nieuws geweest ivm trombose en mensen die eraan overleden zijn. Nu wil ik er in principe ook mee stoppen omdat het dus zo slecht is, anderzijds wil ik niet weer mijn puistjes terug..Gezondheid gaat natuurlijk voor in dit geval maar ik zou graag van jullie willen weten.. Wie is er gestopt met de Diana35 en kwamen je puistjes terug? Viel je weer af? Ben je een ander anti-conceptie pil gaan slikken, zo ja welke? Hielp dit eventueel tegen terugkerende puistjes? Verdere verhalen zijn natuurlijk ook welkom.
Thnx!

maandag 23 juni 2014 om 16:27
Ik was ermee gestopt omdat ik steeds vaker last had van schimmelinfecfie en t zware pil is waardoor meer kans op schimmelinfectie. Puistjes waren drama voor ik Diane slikte en was toen nog tiener, toen ik na al die jaren stopte is het niet echt teruggekomen. Ik weet niet meer welke alternatief ik slikte, weet wel nog dat ik bij die behoorlijk down voelde vlak voor ik ongesteld werd.
maandag 23 juni 2014 om 16:34
maandag 23 juni 2014 om 17:28
Hoi Swissie!
Ik ben vorig jaar gestopt met de Dianepil nadat ik hem ongeveer 7 jaar had geslikt. Bij mij zijn de puistjes echt lang niet zo erg terug gekomen. In het begin misschien een beetje, maar nu heb ik nergens last meer van. Ik ben wel iets afgevallen nadat ik gestopt was, misschien 2 kilo.
Verder vind ik het heel fijn om niet meer die hormonen te slikken. Mijn lichaam reageert heel slecht op de pil, ik krijg last van mijn borsten en ben de eerste week vaak misselijk. Op dit moment slik ik even niets, en dat bevalt me eigenlijk heel goed.
Ik ben vorig jaar gestopt met de Dianepil nadat ik hem ongeveer 7 jaar had geslikt. Bij mij zijn de puistjes echt lang niet zo erg terug gekomen. In het begin misschien een beetje, maar nu heb ik nergens last meer van. Ik ben wel iets afgevallen nadat ik gestopt was, misschien 2 kilo.
Verder vind ik het heel fijn om niet meer die hormonen te slikken. Mijn lichaam reageert heel slecht op de pil, ik krijg last van mijn borsten en ben de eerste week vaak misselijk. Op dit moment slik ik even niets, en dat bevalt me eigenlijk heel goed.
maandag 23 juni 2014 om 17:36
Ik ben zo'n tien jaar geleden ook gestopt met Diane35 en ben toen overgestapt op Yasmin. Mijn huid bleef hetzelfde na deze overstap. Daarna een aantal jaar helemaal gestopt met de pil, omdat ik me psychisch niet goed voelde en dacht dat het te maken kon hebben met de pil. Ik voelde me na het stoppen inderdaad iets beter en omdat ik op dat moment geen relatie en seks had, vond ik het wel prima zonder. Behalve dat mijn huid slecht was, maar dat nam ik maar op de koop toe...
Nu weer een relatie en sinds kort weer begonnen met de pil, nu Microgynon30. Tot mijn verbazing is mijn huid weer ok, terwijl deze pil daar volgens mij niet om bekend staat. Misschien iets onrustiger dan met Diane35 en Yasmin, maar zeker beter dan zonder pil. En ik voel me sowieso goed, heb maar een heel lichte menstruatie en weinig hoofdpijn, buikpijn etc. Eigenlijk heel tevreden dus.
Ik zou als ik jou was eerst Yasmin proberen, omdat deze voor mijn huid hetzelfde effect had als Diane35. Als dit niet bevalt, is Microgynon30 misschien ook voor jou een goede optie. Maar het blijft uitproberen. Succes!
Nu weer een relatie en sinds kort weer begonnen met de pil, nu Microgynon30. Tot mijn verbazing is mijn huid weer ok, terwijl deze pil daar volgens mij niet om bekend staat. Misschien iets onrustiger dan met Diane35 en Yasmin, maar zeker beter dan zonder pil. En ik voel me sowieso goed, heb maar een heel lichte menstruatie en weinig hoofdpijn, buikpijn etc. Eigenlijk heel tevreden dus.
Ik zou als ik jou was eerst Yasmin proberen, omdat deze voor mijn huid hetzelfde effect had als Diane35. Als dit niet bevalt, is Microgynon30 misschien ook voor jou een goede optie. Maar het blijft uitproberen. Succes!
maandag 23 juni 2014 om 18:52
maandag 23 juni 2014 om 19:00
Je zit misschien minder op negatieve ervaringen te wachten, maar bij mij kwam de acne keihard terug. Eerst nog microgynon daartegen geprobeerd, omdat mijn HA daar ook wel goede ervaringen mee had bij acne (wat belle dus ook zegt), deed niets. Toen paar maanden AB geslikt, met alle ellende van dien, schimmelinfecties, die ik daarvoor nooit had enzo. Dit nog gecombineerd met lokale therapie (lokaal alleen had ik natuurlijk al geprobeerd voor ik aan de Diane ging), maar ook niet het gewenste effect. Toen maar over gegaan op de Roaccutane. Ook dat heeft lang geduurd, maar uiteindelijk wel echt heel goed geholpen. Al met al was ik wel een jaar, én heel veel littekens, verder. Ik hoop dat ze in de loop der jaren nog vervagen, en bedenk me maar dat ik de Diane ook niet mijn hele leven had kunnen slikken, maar ik heb nog wel eens spijt gehad dat ik gestopt ben...

maandag 23 juni 2014 om 19:23
Ik heb het ongeveer een jaar gebruikt, en ook vooral tegen acne. Ik ben ermee gestopt omdat het me toch beter leek om een lichtere pil te proberen (had verder nergens meer last van).
Nergens meer last van gehad. Helaas was de Diane iets te licht waardoor ik vaak last kreeg van doorbraakbloedingen. Nu heb ik Femodeen. Bij de overgang hierop heb ik heel even een beetje last gehad van puistjes, maar over het algemeen gaat het prima.
Nergens meer last van gehad. Helaas was de Diane iets te licht waardoor ik vaak last kreeg van doorbraakbloedingen. Nu heb ik Femodeen. Bij de overgang hierop heb ik heel even een beetje last gehad van puistjes, maar over het algemeen gaat het prima.
maandag 23 juni 2014 om 20:32
Ben zelf ook gestopt toen het zo negatief in het nieuws kwam. Had last van ontstekingen (puistjes is niet het goede woord) waardoor de arts mij deze toentertijd aanraadde. Merkte qua puistjes/gewicht geen veranderingen toen ik ermee stopte (ook niet echt toen ik ermee begon eigenlijk). Heb nu een staafje, erg fijn en heel praktisch.
The most courageous act is still to think for yourself.
maandag 23 juni 2014 om 21:20

dinsdag 24 juni 2014 om 10:43
Ik heb al een hele tijd de diane-pil. Ben een tijdje overgestapt op microgynon 30, maar werd er niet bepaald blij van.
Bij de een kan microgynon de puistjes verminderen, terwijl het bij de ander juist erger maakt. Dat verschilt per persoon. Ik slik deze in ieder geval niet meer.
Als het al iets anders wordt, wil ik iets zonder hormonen. Alleen een koperspiraal is in mijn situatie ook niet heel handig, want deze is bedoeld om langere tijd te laten zitten.
Bij de een kan microgynon de puistjes verminderen, terwijl het bij de ander juist erger maakt. Dat verschilt per persoon. Ik slik deze in ieder geval niet meer.
Als het al iets anders wordt, wil ik iets zonder hormonen. Alleen een koperspiraal is in mijn situatie ook niet heel handig, want deze is bedoeld om langere tijd te laten zitten.
dinsdag 24 juni 2014 om 11:06
Ik ben in mijn puberteit begonnen met de Diane35 i.v.m. acne en als voorbehoedsmiddel. Na ruim 10 jaar wilde ik stoppen met de hormonen. Ik ben toen overgestapt op de mirena spiraal en dat is mij zeer goed bevallen. De acne is weggebleven maar dat heeft waarschijnlijk ook te maken gehad met het feit dat ik inmiddels 10 jaar ouder was. Voordeel van de mirena is dat je niet meer hoeft om te kijken naar de pil en in mijn geval ook niet meer in de weer moet met tampons en maandverband omdat ik niet meer ongesteld werd. Ik heb met een bevriende gynaecoloog goed gekeken naar de voors en tegens en voor mij was de mirena het beste alternatief.
Succes met het maken van een keuze en de overstap. Hopelijk blijft bij jou de acne ook weg.
Succes met het maken van een keuze en de overstap. Hopelijk blijft bij jou de acne ook weg.
vrijdag 27 juni 2014 om 11:47

zondag 6 juli 2014 om 14:44
Je krijgt bij het inbrengen van het staafje een plaatselijke verdoving. Je voelt het wel, maar erg veel pijn deed het niet. Ik kon gewoon blijven lachen, terwijl ik echt geen hoge pijngrens heb. Vergoed wordt het volgens mij alleen onder de 18. Was voor mij toentertijd gratis. Kan het erg aanbevelen!
The most courageous act is still to think for yourself.