Gezondheid alle pijlers

Ervaringen implanon??

02-03-2011 22:43 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen krijg ik een implanon ingezet (een staafje als anticonceptie)

Iemand ervaring met het inbrengen daarvan??
He nu 5 jaar implanon. Ben dus aan m'n tweede staafje bezig.

Inbrengen bij mij:

Verdovingsspuitje. Even laten inwerken. Dan grote spuit met implanon in m'n arm. Vloekende huisarts, was toch lastiger dan hij dacht!

Pleister erop. Klaar.

Vernieuwen, gelukkig bij gynacoloog:

Verdovingsspuitje. Scalpel om arm open te snijden. Pincet trekt implanon eruit. Spuit met nieuwe.

Pleister erop. Klaar.
Ik lees mee, ik zit zelf er zelf over te denken.

Heb je last van bijwerkingen? Hoe is je menstruatie na plaatsing?
Geen last van bijwerkingen. Ik ben bijna niet meer ongesteld. Ongeveer 1x in de drie of vier maanden en dan nog nauwelijks (zou bij wijze van spreken in een inlegkruisje kunnen, waare het niet dat ik die niet gebruik, dus mini tampon).

Heb van mezelf niet zo'n goede huid, snel pukkels, dat is nog steeds zo. Hiervoor slikte ik de diane en daardoor zag mijn huid er toen beter uit (zou je dus nadeel kunnen noemen)

Ik heb hiervoor gekozen omdat het de veiligste manier van anticonceptie is die voor mij goed kon.
Ook ik heb positieve ervaringen. Plaatsen stelt weinig voor. Met een paar minuten sta je weer buiten.
Hier ook prima ervaring. Ik heb nu mijn 3e staafje. Plaatsen voel je nauwelijks. Toen de 2e eruit moest, was het lastiger, omdat die vrij diep geplaatst zat. Maar het is door de gynaecoloog gedaan en het is gelukt. De 3e zit weer meer aan de oppervlakte.

Mijn menstruatie is nu vrij licht. Wel maandelijks.

Bijwerkingen: geen. Ik vind het ideaal.

Ik zou wel checken of degene die het plaatst daar genoeg ervaring mee heeft. En ook echt goed checken of het staafje er daadwerkelijk in zit. Dat kun je gewoon voelen. Bij mijn zus was de huisarts de 1e keer nog onervaren en hij had het ook niet goed gedaan. Gevolg: staafje was niet in haar arm, maar in de inbrengspuit blijven zitten. Gelukkig had zus dat in de gaten. Maar dat was lang geleden, toen Implanon nog maar net op de markt was. Inmiddels zijn de trainingen en eisen wel aangescherpt.
Ook ik ben aan mijn 2e staafje bezig, ben bijna nooit meer ongesteld!!! Heerlijk!!!!

Let er inderdaad op of hij daadwerkelijk is geplaatst... Bij mij zit hij vlak onder de oppervlak ( niet zo veel vetjes).

Zorg erwel voor dat de verdoving is ingewerkt. Bij mij wou de huisarts in opleiding meteen gaan snijden/plaatsen. Maar ff uitlegd hoe het werkt... tor grote hillariteit van mijn eigen arts...
Misschien een rare vraag hoor, maar waarom zou je implanon kiezen i.p.v. een spiraaltje?

Wat was de afweging?
Bij mijn zusje is het mis gegaan.

Het eruit halen zou gemakkelijk zijn?Bij haar niet ze moest onder volledige narcose en hebben dr arm half open moeten snijden om dat ding te vinden.

Ben zelf erg voor het mirena spiraaltje maar goed iedereen heeft natuurlijk een andere ervaring.
7 jaar lang implanon gehad, geweldig! Ik vergat meestal de pil, prikpil was geen optie voor en spiraal mislukt telkens met inbrengen. Door implanon nooit meer ongesteld geweest.

Helaas na geboorte 1e kindje kon ik er plots niet meer tegen en kreeg ik overgangsverschijnselen. Bleek mn hormoonsysteem veranderd te zijn. Jammer... Nu bijna bevallen van tweede kindje en ga het straks gewoon toch weer proberen! En anders gaat manlief maar onder het mes, hihi...

Dus zeer positieve ervaringen!
Elke dag is er een! Maak er dus elke dag een feestje van!
Implanon is gezet!

Het viel inderdaad reuze mee. Nou kijken of het bevalt!

Ik heb voor de implanon gekozen omdat de pil bij mij niet goed werkt. Het spiraaltje was ook een optie. Maar me vriend had hier geen goed gevoel bij. Ook hoorde ik van vriendinnen die ervaring met een spiraal hadden dat ze weleens van de plaats verschoven/verzakte of het inbrengen idd niet goed ging.
drie keer een implanon laten zetten en ik vindt het een super ding.

Minder last van hormonen en als je een keer moet spugen is alles nog veilig.

Succes ermee.

gr
ik ben super tevreden met de implanon. Echt fijn!

Nu ben ik ongesteld, nou ja ik verlies 2 druppels bloed.

Ben ik nu dan ook vruchtbaar??
Plaatsen vond ik niet heel fijn en het bloedde behoorlijk. Wat bij mij de doorslag gaf hem weer te laten verwijderen was dat ik maar bloedingen bleef houden. Kwam geen einde aan en ik was rustig 2 weken ongesteld en tussendoor ook nog eens! Voor mij niet meer in ieder geval.
Hier een implanon gebruikster van het bijna eerste uur. Inmiddels aan mijn 4e bezig en sindsdien geen mensturatie meer, ook geen last van bijwerkingen.

Zorg voor een kundige arts die ervaring heeft met inbrengen en uithalen van het staafje!
Nee Appelke, je bent niet vruchtbaar. Er wordt een constante hoeveelheid hormonen afgegeven, ook als je 'ongesteld' bent. Met de pil ben je toch ook niet vruchtbaar?
ik bloed nu al 6 dagen. niet overdreven veel. kan gewoon een inlegkruisje gebruiken. Maar ik heb ook last van bloedproppen?? Is dat normaal..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven