Ervaringen kaakchirurg gezocht
donderdag 16 juni 2011 om 13:43
Tip: lees de verhalen op internet niet want dat zijn doorgaans de slechte ervaringen. Mensen bij wie het goed is gegaan voelen geen enkele behoefte om bijvoorbeeld op een tandheelkunde-forum te gaan zitten vertellen hoe goed het is gegaan, die gaan weer over tot de orde van de dag.
O ja en geen ervaring is hetzelfde. Zelfs niet bij 1 en dezelfde persoon met dezelfde ingrepen.
1 tip: gebruik het icepack wat je meekrijgt want dat scheelt behoorlijk qua zwelling van je wang/gezicht.
O ja en geen ervaring is hetzelfde. Zelfs niet bij 1 en dezelfde persoon met dezelfde ingrepen.
1 tip: gebruik het icepack wat je meekrijgt want dat scheelt behoorlijk qua zwelling van je wang/gezicht.
donderdag 16 juni 2011 om 14:03
Ik heb twee jaar geleden mijn verstandskiezen ook bij een kaakchirurg laten verwijderen.
De kies rechts-onder was niet recht naar boven, maar naar voren tegen de kies ervoor aangekomen. De kaakchirurg gaf aan dat dit de lastigste van de 4 zou zijn om er uit te halen, dus koos ik ervoor om die kant als eerste te doen. Zorg dat ze goed controleren of de verdoving goed werkt, daarna heb je namelijk écht geen pijn tijdens de behandeling. Je voelt wel dat ze aan je kaak trekken enzo maar dat is goed te doen. Na deze afspraak heb ik er ongeveer een week flink last van gehad, het is ook een beetje gaan ontsteken. Ik ben toen teruggegaan voor een goede reiniging en daarna is het snel goed genezen.
Mijn tweede afspraak was een fluitje van een cent, ook nauwelijks last van gehad.
Na de behandeling is het belangrijkste dat je het goed schoonhoudt, volg de instructies en eet voorzichtig. Hou er rekening mee dat het een week gevoelig blijft en je een paar dagen flink pijnstillers gebruikt.
Maar het beste advies is: ze moeten er toch uit dus schuif het niet te lang voor je uit en maak die afspraak
. Succes!
De kies rechts-onder was niet recht naar boven, maar naar voren tegen de kies ervoor aangekomen. De kaakchirurg gaf aan dat dit de lastigste van de 4 zou zijn om er uit te halen, dus koos ik ervoor om die kant als eerste te doen. Zorg dat ze goed controleren of de verdoving goed werkt, daarna heb je namelijk écht geen pijn tijdens de behandeling. Je voelt wel dat ze aan je kaak trekken enzo maar dat is goed te doen. Na deze afspraak heb ik er ongeveer een week flink last van gehad, het is ook een beetje gaan ontsteken. Ik ben toen teruggegaan voor een goede reiniging en daarna is het snel goed genezen.
Mijn tweede afspraak was een fluitje van een cent, ook nauwelijks last van gehad.
Na de behandeling is het belangrijkste dat je het goed schoonhoudt, volg de instructies en eet voorzichtig. Hou er rekening mee dat het een week gevoelig blijft en je een paar dagen flink pijnstillers gebruikt.
Maar het beste advies is: ze moeten er toch uit dus schuif het niet te lang voor je uit en maak die afspraak
donderdag 16 juni 2011 om 14:06
Ik heb gisteren mijn verstandskiezen laten verwijderen en er een topic over geopend. Er staan een boel horrorverhalen, maar al met al valt het mij mee..
Zorg dat je van tevoren goed eet (daarna lukt dat niet).
Koop vla en soep.
Schaf rietjes aan.
Schaf zetpillen 1000mg paracetamol
Ibuprofen krijg je mee..
Zorg dat iemand je ophaalt en ga daarna lekker ff slapen. Zet een spuugbekertje, rol wcpapier en een glas water naast je bed.
Ik heb vandaag alleen pijn bij bukken en als ik teveel praat..
Zorg dat je van tevoren goed eet (daarna lukt dat niet).
Koop vla en soep.
Schaf rietjes aan.
Schaf zetpillen 1000mg paracetamol
Ibuprofen krijg je mee..
Zorg dat iemand je ophaalt en ga daarna lekker ff slapen. Zet een spuugbekertje, rol wcpapier en een glas water naast je bed.
Ik heb vandaag alleen pijn bij bukken en als ik teveel praat..
donderdag 16 juni 2011 om 14:10
Ik ben door de loop der jaren al 4 x bij de kaakchirurg geweest.
1x voor een scheef gegroeide verstandskies.
1x voor een gewone, maar scheef gegroeide kies
1x voor het verwijderen van een bride (= spiertje tussen onderlip en tandvlees)
1x voor het verwijderen van wortels waarboven de kies was afgebroken.
Alle keren heel erg meegevallen.
Ik had me bij de eerste keer helemaal gek laten maken door horrorverhalen van collega's, die een week ziek waren na het trekken van verstandskiezen. Ik had er gelukkig geen centje last van en kwam de andere dag weer werken.
De laatste keer was in oktober jl. De wortels van de afgebroken kies zijn in stukken geboord en toen met een tangetje verwijderd. Ik stond in vijf minuten weer buiten. Niets gevoeld, een fluitje van een cent. De andere dag iets napijn, maar gewoon gaan werken. Volg de aanwijzingen van de kaakchirurg qua schoonmaken en niet-spoelen goed op. Een paar dagen een vieze smaak in je mond is normaal.
Voor de napijn kun je een pijnstiller nemen, dat helpt goed.
Mijn tandarts raadt voor kiespijn of napijn na extractie ibuprofen aan, dat werkt iets sterker dan paracetamol.
1x voor een scheef gegroeide verstandskies.
1x voor een gewone, maar scheef gegroeide kies
1x voor het verwijderen van een bride (= spiertje tussen onderlip en tandvlees)
1x voor het verwijderen van wortels waarboven de kies was afgebroken.
Alle keren heel erg meegevallen.
Ik had me bij de eerste keer helemaal gek laten maken door horrorverhalen van collega's, die een week ziek waren na het trekken van verstandskiezen. Ik had er gelukkig geen centje last van en kwam de andere dag weer werken.
De laatste keer was in oktober jl. De wortels van de afgebroken kies zijn in stukken geboord en toen met een tangetje verwijderd. Ik stond in vijf minuten weer buiten. Niets gevoeld, een fluitje van een cent. De andere dag iets napijn, maar gewoon gaan werken. Volg de aanwijzingen van de kaakchirurg qua schoonmaken en niet-spoelen goed op. Een paar dagen een vieze smaak in je mond is normaal.
Voor de napijn kun je een pijnstiller nemen, dat helpt goed.
Mijn tandarts raadt voor kiespijn of napijn na extractie ibuprofen aan, dat werkt iets sterker dan paracetamol.
donderdag 16 juni 2011 om 14:11
En appelmoes! Vond ik heerlijk!
Ik moest 2 keer naar de kaakchirurg om mijn 4 verstandskiezen te laten verwijderen.
Eerste keer vond ik doodeng... Maar uiteindelijk waren de verdovingsspuiten echt het ergste. Die werden erin gezet, toen moest ik even wachten, toen in de stoel.
En net op het moment dat ik dacht dat ie echt ging beginnen vroeg hij om hechtdraad en was hij blijkbaar al weer klaar. Echt, ik ben geen 5 minuten binnen geweest.
Tweede keer is een ander verhaal en die laat ik even achterwege...
Maar lekker op de bank gaan liggen erna, rustig aan doen, niet teveel gaan tillen enzo, en dan komt het helemaal goed!
Ik moest 2 keer naar de kaakchirurg om mijn 4 verstandskiezen te laten verwijderen.
Eerste keer vond ik doodeng... Maar uiteindelijk waren de verdovingsspuiten echt het ergste. Die werden erin gezet, toen moest ik even wachten, toen in de stoel.
En net op het moment dat ik dacht dat ie echt ging beginnen vroeg hij om hechtdraad en was hij blijkbaar al weer klaar. Echt, ik ben geen 5 minuten binnen geweest.
Tweede keer is een ander verhaal en die laat ik even achterwege...
Maar lekker op de bank gaan liggen erna, rustig aan doen, niet teveel gaan tillen enzo, en dan komt het helemaal goed!
donderdag 16 juni 2011 om 14:20
Ik heb niet echt een succesverhaal voor je, dus die zal ik je besparen.
Als ik dit over had kunnen doen (*was ik nooit gegaan*), had ik direct gevraagd naar zo'n spuitje waarmee je goed kunt schoonspuiten zodat je ontstekingen nog beter kunt voorkomen.
Ik heb dat ding pas gekregen toen de hele boel ontstoken was.
Succes, de behandeling zelf is echt wel te doen!
Als ik dit over had kunnen doen (*was ik nooit gegaan*), had ik direct gevraagd naar zo'n spuitje waarmee je goed kunt schoonspuiten zodat je ontstekingen nog beter kunt voorkomen.
Ik heb dat ding pas gekregen toen de hele boel ontstoken was.
Succes, de behandeling zelf is echt wel te doen!
donderdag 16 juni 2011 om 14:30
Ik ben 3x bij de kaakchirurg geweest om 4 verstandskiezen te laten verwijderen (ze zaten in mijn kaak :-S). De verdovingen zijn eigenlijk het ergste, want ik kreeg er elke keer zo'n 7 tot 8, maar na de 3e prik voel je de rest niet eens meer. Vervolgens krijg je een operatielaken over je hoofd en de chirurg begint met snijden en trekken. Voor je het weet gaat hij alweer hechten. De 1e keer kreeg ik spoelmiddel en pijnstillers in de vorm van poeder mee, omdat 1 kies vrij diep zat en er een vrij groot gat zat. Maar de andere keren niet, ik moest gewoon paracetamol of ibuprofen gebruiken (wel 500 mg). Na 2 uur kan je het gaasje uit je mond halen en als je niet te veel praat of je kaak beweegt (deed ik namelijk de 2e keer wel) dan gaat het niet meer bloeden. Eten voornamelijk vloeibaar (drinkontbijt, yoghurt/vla, soep, appelmoes) voor de 1e 2 dagen en na het eten je mond voorzichtig spoelen met water. Ik heb er alle keren bijna een hele week voor 'vrij' genomen. Als je de dag na de behandeling wakker wordt, heb je meestal een mooie hamsterwang en praat je een beetje gek door de zwelling, maar pijn zal je niet onwijs hebben.
Ik heb er geen nare ervaringen aan overgehouden, dus succes!
oja, het is wel handig als je iemand meebrengt naar de chirurg, want de laatste keer was ik een beetje bibberig en was ik blij dat mijn vader mee was!!!
Ik heb er geen nare ervaringen aan overgehouden, dus succes!
oja, het is wel handig als je iemand meebrengt naar de chirurg, want de laatste keer was ik een beetje bibberig en was ik blij dat mijn vader mee was!!!
donderdag 16 juni 2011 om 14:56
quote:kwestievanlef schreef op 16 juni 2011 @ 14:25:
En die mp3-speler is ook een goede, dan hoor je al dat kraken niet. (al hoor je dat op een of andere manier binnenhoofds alsnog
)ja je hoort het kraken nog steeds, maar je kunt je wel op je favo muziek concentreren wat beetje afleid van het kiezentrek gebeuren
En die mp3-speler is ook een goede, dan hoor je al dat kraken niet. (al hoor je dat op een of andere manier binnenhoofds alsnog
donderdag 16 juni 2011 om 16:05
goede tip van die mp3 speler meenemen. Kan er ook nog een luisterboek opzetten, dan ben ik denk ik wel afgeleid. Van de pijnstilling erna weet ik zelf wel genoeg, ben apothekersassistente dus dat scheelt.
afspraak is gemaakt. Ik heb hem de vrijdag voordat ik vakantie heb gemaakt, dus dan heb ik even een paar dagen om te herstellen, voordat we gaan kamperen
afspraak is gemaakt. Ik heb hem de vrijdag voordat ik vakantie heb gemaakt, dus dan heb ik even een paar dagen om te herstellen, voordat we gaan kamperen
donderdag 16 juni 2011 om 16:17
Nog een niet-horror-verhaal:
twee verstandskiezen laten trekken, twee keer prima gegaan. M'n wang was een beetje blauw, maar heb er verder geen last meer van gehad. Goed het icepack gebruikt, gespoeld met een spulletje dat ik bij de apotheek moest halen en alleen de dag zelf van die zakjes poederpijnstillers genomen. Het trekken zelf was te doen, ik vond het verdoven het spannendst. Toen hij een beetje in m'n mond ging morrelen voelde ik dat nog, dus toen heeft ie nog een spuitje bijgezet. Ik ben gewoon op de fiets naar huis gegaan (wel even in de hal van het ziekenhuis rustig met m'n icepack gezeten) en 's avonds zelfs uit geweest (rustig in een cafe, dus niet gedanst)
Ik had trouwens een enorm aantrekkelijke kaakchirurg, dus ik was ook wel een beetje afgeleid
twee verstandskiezen laten trekken, twee keer prima gegaan. M'n wang was een beetje blauw, maar heb er verder geen last meer van gehad. Goed het icepack gebruikt, gespoeld met een spulletje dat ik bij de apotheek moest halen en alleen de dag zelf van die zakjes poederpijnstillers genomen. Het trekken zelf was te doen, ik vond het verdoven het spannendst. Toen hij een beetje in m'n mond ging morrelen voelde ik dat nog, dus toen heeft ie nog een spuitje bijgezet. Ik ben gewoon op de fiets naar huis gegaan (wel even in de hal van het ziekenhuis rustig met m'n icepack gezeten) en 's avonds zelfs uit geweest (rustig in een cafe, dus niet gedanst)
Ik had trouwens een enorm aantrekkelijke kaakchirurg, dus ik was ook wel een beetje afgeleid
donderdag 16 juni 2011 om 19:50
Ik heb ook geen horrorverhaal! Het trekken zelf viel me sowieso mee, je kunt gerust eerlijk aangeven dat je wat angstig bent (je zult de eerste niet zijn). Van 1 kies heb ik totaal geen napijn gehad, van een andere heb ik toch wel een ruime flink stevige pijn gehad, die maar matig weggging met ibuprofen. Maar al met al was ik ze liever kwijt dan rijk! Succes!!
donderdag 16 juni 2011 om 19:52
Verdoving ( wel bij de tandarts, dus kan anders zijn) heb ik niets van gevoeld. Echt, ik dacht dat ie het naaldje er alleen maar tegen aan hield, maar toen was er al een deel verdoofd. Het trekken zelf viel bij mij heel erg mee. Vriend werd wel wat onpasselijk ervan. Onder rechts ging wat moeizaam, wat getrek en gebeuk, maar uiteindelijk stond ik binnen 20 minuten weer buiten. 2 kiezen getrokken. De dagen erna zal ik je verder besparen, valt ook te lezen in het andere topic;) Niet zulke goede ervaringen mee!