Gezondheid alle pijlers

ervaringen met menicon contactlenzen

20-08-2009 18:07 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb sinds 10 maanden menicon contactlenzen (had daarvoor andere). Sinds 6 weken worden de lenzen na het inzetten heel snel vies en zie ik daardoor wazig. Ik spoel ze iedere dag schoon met de dagelijkse vloeistof en reinig ze 1 keer per week met de intensieve reiniger, zoals is voorgeschreven. Herkennen andere dit probleem met deze lenzen?? Ook als ik ze vaker schoonmaak met de intensieve reiniger blijft het probleem. Ga zaterdag terug naar mijn opticien, maar ben alvast benieuwd naar de ervaringen van anderen!
Ik had ook altijd redelijk snel last van aanslag op mijn halfjaar/maandlenzen, ondanks goed schoonmaken. Volgens de opticien kwam dat door make-up (huh?, dat draag ik amper!) en eiwitaanslag.

Ik vond dat niet fijn meer om te dragen en ben daarom over gestapt op daglenzen. Bevalt me stukken beter.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik had het ook altijd met mijn lenzen voor ik mijn huidige (Ciba Vision Day&Night) kreeg. En daar heb ik nu in al die jaren nog nooit problemen mee gehad, ideaal.

Misschien toch eens laten kijken of je ook niet een ander soort lens moet?! Dat kan een heleboel schelen.
Hoi Ring 1981,

die Ciba Vision lenzen, zijn dat daglenzen, net als die van himalaya?

Vandaag mijn lenzen weer geprobeert maar echt na 10 minuten alweer een heleboel aanslag erop...

Morgen eerst maar eens naar de opticien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven