Gezondheid alle pijlers

Ervaringen met scoliose operatie?

15-07-2013 11:28 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter krijgt volgende week een scoliose operatie.

En ik merk nu de datum dichterbij komt,ik steeds zenuwachtiger wordt.( mijn dochter zelf ziet er ook behoorlijk tegen op)

heeft emand ervaring met een scoliose operatie?(van jezelf of anderen?)

Ik herinnner me van vroeger enge verhalen, maar de dokter heeft ons uitgelegd dat er tegenwoordig neurologen etc bij zitten die alles goed in de gaten houden, en dat het niet meer zoals vroeger is.

Maar toch zou ik graag ervaringen lezen...
Alle reacties Link kopieren
quote:eefje88 schreef op 31 juli 2013 @ 22:34:

[...]





Goed om te horen! Hoe lang heeft je dochter in het ziekenhuis moeten blijven? En heeft ze veel pijn om valt het mee? Is ze trouwens via de zijkant of via de rug geopereerd?

Voor mij is er meer duidelijkheid, ik zal in oktober geopereerd worden.... Zie er toch wel tegenop....



Bedankt voor jullie reacties



Eefje mijn dochter heeft precies een week in het ziekenhuis gelegen, en is via de rug geopereerd.

Toen ze bij kwam op de IC had ze erge pijn, maar ze kreeg gelijk hoge pijn medicatie, en dat hielp veel.

Nu ze thuis is heeft ze nog wel pijn, maar met de medicatie is het wel dragelijk.

Ze heeft gisteren zelfs al een klein stukje buiten gewandeld met haar zus., dat ging goed.



En kan me voorstellen dat je er tegen op ziet eefje, het is ook geen kleine ingreep.

Wordt er bij jou je hele rug vastgezet of hallf?

(misschien had je het al geschreven, maar heb nu even geen tijd om terug te lezen)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij wordt de halve rug vastgezet, borstwervel 5 t/m 12. Ik ben er wel blij om dat niet de hele rug vastgezet hoeft te worden. Goed om te horen dat de pijnmedicatie goed werkt. In de st maartenkliniek vertelde ze me dat je in het begin vooral veel spierpijn voelt, dus ik ben benieuwd. Zijn er bij jullie in huis veel aanpassing nodig, of is alles goed te doen? Heeft ze eigenlijk een brace om?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Eefje 88,



Wij hadden alleen de 1e paar dagen een opklapbed in de huiskamer staan omdat de slaapkamer boven is, en een krukje voor onder de douche. Ze heeft geen brace.
Alle reacties Link kopieren
Nee Eefje

Eigenlijk geen aapassing in huis.

Wel een matras op de grond in de kamer, dat is vooral voor het s,avonds tv kijken, onze bank is wat hard vindt mn dochter.

En idd een stoeltje onder de douche, maar dat is meer omdat ze in het begin af en toe wat duizelig was.



Oh en nee geen brace.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Saffietje! Hoe gaat het met je dochter? Hersteld ze goed?
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn dochter is 20 juni geopereerd. Hier gaat het goed, sinds 3 weken gaan we af en toe samen zwemmen, op een tijdstip dat er geen kinderen zijn, zodat het lekker rustig is. We fietsen ook af en toe, ook alleen op plekken waar het niet zo druk is. Eigenlijk mag het niet tot 3 of 4 maanden na de operatie, vooral ivm valgevaar, maar ja, het was zomervakantie, mooi weer, we hebben het toch maar geprobeerd. Ze mag nog niet alleen of met vriendinnen weg.
Alle reacties Link kopieren
Hallo ef2000, fijn om te horen dat het goed gaat met je dochter. Hoeveel wervels zijn er bij haar vastgezet? Heeft ze veel pijn gehad of tegen bepaalde zaken aangelopen waar je vooraf geen rekening mee hebt gehouden?
Alle reacties Link kopieren
quote:eefje88 schreef op 20 augustus 2013 @ 23:25:

Hoi Saffietje! Hoe gaat het met je dochter? Hersteld ze goed?



Hoi eefje, ja gelukkug gaat het de goede kant op met mij dochter, ze hersteld snel.

As donderdag een afspraak in het ziekenhuis voor fotoos, en afspraak met de arts die de operatie heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
[quote]ef2000 schreef op 23 augustus 2013 @ 18:27:

Hallo,



Mijn dochter is 20 juni geopereerd. Hier gaat het goed, sinds 3 weken gaan we af en toe samen zwemmen, op een tijdstip dat er geen kinderen zijn, zodat het lekker rustig is. We fietsen ook af en toe, ook alleen op plekken waar het niet zo druk is. Eigenlijk mag het niet tot 3 of 4 maanden na de operatie, vooral ivm valgevaar, maar ja, het was zomervakantie, mooi weer, we hebben het toch maar geprobeerd. Ze mag nog niet alleen of met vriendinnen weg.[/quote]



fijn om te horen dat het met je dochter ook goed gaat.



Mijn dochter is 24 juli geopereerd maar gaat wel al met zussen, of vriendinnen weg.

Hoe oud is jouw dochter? (misschien heb je het al geschreven hier, maar dan moet ik allles weer terug lezen)

Moet je dochter nog niet naar school?

Mijn dochter moet volgende week weer naar school., ben dus wel blij dat ik ook volgende week een gesprek met de arts heb, want ik zit ook met veel vragen, zoals wanneer ze alleen weer naar buiten mag ,hoelang ze naar school mag, en idd ook fietsen ect.

Mijn dochter is 16.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ze begint morgen weer, na de zomervakantie. Er zijn geen onverwachte dingen gebeurd. Ik zag er zelf erg tegenop, een herstellend kind en puber, de hele zomervakantie ziek thuis, maar het is mij 100 % meegevallen. We moeten deze week voor controle, dat vind ik wel spannend. Ze heeft weinig klachten meer, alleen soms pijn in haar nek lang staat of loopt. Fietsen en zwemmen gaan heel goed. Sport op school gaat in overleg met de dokter, dus dat horen we van de week. Ze wordt over 2 maanden 14.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor controle geweest, alles zag er prima uit. Ongeveer 4 maanden na de operatie mag ze weer op school langzaamaan mee gaan doen met sport op school en ook met sportclub. Ze moet zelf aanvoelen wat ze wel en niet kan en dat dan goed aangeven op school. De dokter benadrukte het belang van opbouw van conditie, spierversteviging en voorkoming van overgewicht, omdat dit allemaal een goed herstel bevordert. De komende 2 jaar moet ze elke 6 maanden voor controle terugkomen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft 1 juni een scoliose operatie gehad en mocht 7 juni met ontslag uit het ziekenhuis

Nu is het thuis steeds proberen langer op te blijven, momenten van rusten korter te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven