ervaringen na verwijderen poliep uit baarmoeder (truclear)
woensdag 22 oktober 2025 om 07:28
Maandag is er bij mij een poliep uit mijn baarmoeder verwijderd die onregelmatig bloedverlies veroorzaakte. Het was een kleine Truclear-ingreep onder sedatie d.m.v. een slaapmiddel. Ik zag er enorm tegenop maar het is goed gegaan en het personeel was erg aardig.
Ik ben nu nog vrij moe omdat het drukke dagen waren en mijn slaapritme verstoord is (moeite met in slaap vallen en doorslapen). Hier heb ik nog last van bloedverlies en afscheiding wat normaal is. Gisteren was het minder en vandaag weer iets meer. Tussendoor heb ik ook steken en lichte krampen in mijn onderbuik en heb nu Paracetamol ingenomen.
Ik zou graag weer willen sporten omdat ik de beweging mis maar aangezien ik zoiets voor het eerst meemaak weet ik ff niet zo goed hoe ik het op moet pakken.
Wat zijn jullie ervaringen na het verwijderen van een poliep uit de baarmoeder,hoe voelden jullie je achteraf en hoe hebben jullie het sporten weer opgepakt?
Ik ben nu nog vrij moe omdat het drukke dagen waren en mijn slaapritme verstoord is (moeite met in slaap vallen en doorslapen). Hier heb ik nog last van bloedverlies en afscheiding wat normaal is. Gisteren was het minder en vandaag weer iets meer. Tussendoor heb ik ook steken en lichte krampen in mijn onderbuik en heb nu Paracetamol ingenomen.
Ik zou graag weer willen sporten omdat ik de beweging mis maar aangezien ik zoiets voor het eerst meemaak weet ik ff niet zo goed hoe ik het op moet pakken.
Wat zijn jullie ervaringen na het verwijderen van een poliep uit de baarmoeder,hoe voelden jullie je achteraf en hoe hebben jullie het sporten weer opgepakt?
Je pense donc je suis
woensdag 22 oktober 2025 om 13:19
Het is pas maandag gedaan. Twee dagen geleden dus. En je hebt een sedatie gehad. Het lijkt me echt logisch dat je daar gewoon nog wat last van hebt en je lichaam daarvan moet herstellen. Stel het sporten gewoon even uit. Je lichaam heeft nu die energie nodig voor herstel en alle energie die je in sporten stopt stop je niet in herstel. Neem gewoon zeker een week rust vanaf de ingreep gezien. Alleen de sedatie kan je energie level al in de war gooien een tijd. Laatstaan de ingreep. Dus luister naar je lichaam.
woensdag 22 oktober 2025 om 17:58
Dankjewel! Ik heb vanochtend de brochure gelezen waarin alles vermeld stond. Ik mag wel sporten afhankelijk ervan hoe ik me voel. Dus luisteren naar mijn lichaam.
Je pense donc je suis
woensdag 22 oktober 2025 om 18:04
Bedankt voor je reactie! Ik ben na het openen van dit topic nog ff op bed gaan liggen en daarna een uur wezen wandelen. Verder kijk ik hoe ik me morgen voel om het eventueel voorzichtig te proberen en anders wordt het volgende week. Als je baarmoeder verwijderd wordt dan mag je zelf 4-6 weken niet zwaar tillen en niet sporten. En uiteraard is het ook belangrijk om ook bij een kleine ingreep naar je lichaam te luisteren. Het gaat verder goed. Ik wacht het ff af.BuzzieBee schreef: ↑22-10-2025 13:19Het is pas maandag gedaan. Twee dagen geleden dus. En je hebt een sedatie gehad. Het lijkt me echt logisch dat je daar gewoon nog wat last van hebt en je lichaam daarvan moet herstellen. Stel het sporten gewoon even uit. Je lichaam heeft nu die energie nodig voor herstel en alle energie die je in sporten stopt stop je niet in herstel. Neem gewoon zeker een week rust vanaf de ingreep gezien. Alleen de sedatie kan je energie level al in de war gooien een tijd. Laatstaan de ingreep. Dus luister naar je lichaam.
Je pense donc je suis

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in