Gezondheid alle pijlers

Ervaringen ogen laseren?

13-06-2017 22:58 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving hebben een aantal
mensen hun ogen laten laseren. Allemaal bij dezelfde arts.

Ik hoor erg positieve verhalen, van mensen met slechtere sterktes dan ik (-5 & -6).
Ik was altyd te bang, en de lenzen heb ik geen last van. Maar de verhalen zijn zo positief, dat ik wellicht toch eens op gesprek ga.

Zijn er op het forum mensen met gelaserde ogen die hun ervaring willen delen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 maanden geleden mijn ogen laten laseren met de LASEK methode. Ik had een grotere sterkte dan jij noemt en daarbij ook nog een flinke cilinder. De behandeling zelf vond ik niet zo veel voorstellen, de verdovingsdruppels in krijgen was nog het vervelendst ;-)

De eerste week na de behandeling heb ik vrij genomen van werk, dat werd ook aangeraden en dat was ook wel nodig, want de eerste week zag ik slecht. Pijn heb ik niet veel gehad, het ergste was vergelijkbaar met uien snijden vond ik (pijn verschilt wel per persoon). Omdat ik slecht zag, kon ik geen tv kijken en niet lezen, de verveling was wel irritant. Tip: luisterboeken! Als je lid bent van de bibliotheek kun je met de app LuisterBieb veel gratis luisterboeken "lenen". De derde dag had ik erg last van licht, het was net of iemand de hele tijd met een felle lamp recht in mijn ogen scheen, terwijl ik binnen zat met de gordijnen dicht. Die dag heb ik zo'n beetje de hele dag met m'n ogen dicht op bed gelegen.

Na een week ging ik aan het werk, ik heb computer werk. De eerste dagen waren nog wel wat lastig qua lezen, maar met beeldscherm op 150% redde ik me wel :-)

De eerste weken merkte ik iedere dag dat mijn zicht steeds beter werd. Na 4 weken had ik de eerste meting, beide ogen hadden beiden nog een beetje afwijking. 10 weken na de behandeling had ik een tweede meting, ene oog is helemaal op 0 gekomen, andere heeft nog een kleine cilinder, maar oogarts gaf aan dat dat nog weg kan trekken, dat is dus nog even afwachten. In oktober heb ik de derde meting.

Ik heb nu wel meer last van droge ogen en 's avonds in het donker zie is "sterren" om lampen (b.v. straatlantaarnpalen), dat wordt als het goed is in de komende maanden ook nog steeds minder. Het is al minder dan eerst.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen als je geen last hebt van je lenzen. Als het namelijk mis gaat gaat het goed mis en kunnen ze er niets meer aan veranderen. Tevens krijgen de meeste later toch weer een bril op hun neus in de vorm van een leesbril. Laat je dus niet gek maken zolang je geen problemen hebt met je lenzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn ogen in 2004 laten laseren. Ik had -6. Ik heb ook de LASEK methode gehad. Toen de verdoving uitgewerkt was wel veel pijn gehad nog maar het is het waard geweest. Voor mij is iedere dag weer een wonder zoveel als ik zie nu zonder bril. En nu 13 jaar later nog steeds geen bril nodig. Wel een leesbril maar dat was van tevoren gezegd. Dat je sneller aan een leesbril moet. Ik vind het totaal geen probleem. Zorg wel dat je naar een goede kliniek gaat. Ik ben zelf bij Retina in Driebergen geweest. Het is daar wat duurder dan bij de meesten maar het gaat wel om je ogen. Voor mij was het iedere euro waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies een jaar geleden mijn ogen laten passeren dmv relax smiley. Is me erg goed bevallen! Middag na de behandeling was pijn gehad maar in de avond keek ik vanaf de bank tv (had -8) en geen centje pijn meer gehad. Volgende dag zelf naar de controle afspraak gereden en zicht was bijna maximaal! Na een paar dagen was mijn zicht weer maximaal.
Waar ik van andere behandelingen vaak terug hoor dat men last heeft van droge ogen, halo's enz. Ik heb echt nergens last van. Heb ook nooit bij gedruppeld oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik had altijd al last van droge ogen en na het laseren is het gevoeliger geworden. Maar wat is er mis met een oogdruppeltje?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 oog laten doen bij vision 3 jaar geleden. Ik zie overdag prima en ik had geen pijn en ben 1 dag thuis geweest van werk. Wel kreeg ik dus ook de bijwerking van het zien van sterren om lichtbronnen en dat is dus nog steeds niet weg en ik denk dat dat ook niet meer gaat gebeuren. De last die ik daar van heb is wel minder tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb mijn ogen laten laseren door middel van een lasek behandeling.
Het duurde 16 seconde, geen na pijnen gehad.
Elke dag ben ik dankbaar en blij dat ik het heb laten doen.
Het is nu 4 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 15 jaar geleden lasik en q-sight laten doen in Driebergen.
Kon meteen haarscherp zien. Geen pijn gehad en het was binnen een paar minuten gebeurd. Ben er nog elke dag blij mee.
Heb wel expres lang gedruppeld omdat ik het begin van de zomer heb laten doen.
Geen gedoe meer met lenzen, vloeistoffen, geslepen bril, geslepen zonnebril. Heerlijk.
Na mij is mijn halve famlie ook gegaan, zonder problemen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een positieve verhalen - ik denk dat ik in het najaar toch eens op gesprek ga.

En de kosten? Hier zou ik 1700 euro kwijt zijn (woon in het buitenland). Is dat vergelijkbaar met Nederland?
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde mijn ogen ook laten laseren, maar mijn hoornvlies was te ongelijk en te dun daarvoor. Ik was bij een kliniek waar nauwelijks fatsoenlijk Nederlands gesproken werd in Rotterdam en de arts die ik even sprak na het eerste onderzoekje adviseerde mij nog 10 jaar te wachten en dan een vervroegde staaroperatie te laten doen, om mijn eigen lenzen te laten vervangen. Hij zei dat ik toch wel staar zou krijgen en dan kon ik dat gelijk in 1x goed doen. Ik schrok me kapot.

Daarna nog naar een andere kliniek geweest en inderdaad, mijn ogen waren niet geschikt voor laseren. Maar met die staar viel het wel mee blijkbaar. Ik heb nu sinds januari implantlenzen gekregen. Dat zijn lenzen die in je oog worden geschoven, dus er wordt niets aan je oog zelf veranderd. Ze kunnen er ook weer uit in de toekomst, als ik alsnog die staaroperatie nodig heb. Het heet ICL, kun je op googelen. Het is wel veel duurder dan laseren, maar voor mij was het echt de moeite waard.

De ingreep viel mij ontzettend mee. Het duurde ongeveer 20 minuten in totaal, ik voelde er vrij weinig van en kon direct daarna al zien. Ik moest nog een uur wachten op de controle en in de wachtkamer kon ik van een afstand van 6 meter direct al de ondertiteling op de televisie lezen. Wel heel mistig de eerste dagen, maar het ging met het uur beter. 1 dag flink hoofdpijn gehad en nog een aantal dagen was ik erg gevoelig voor licht. Nu alleen nog voor heel fel zonlicht zoals vandaag en in het donker met tegenliggers in de auto die felle koplampen hebben. Ik heb superscherp zicht nu, kan de afzonderlijke blaadjes in bomen 100 meter verderop zien. Iedere ochtend als ik wakker word geniet ik ervan hoe goed ik kan zien, want ik kwam van -8,5 en slechts 5% zicht.

Ik heb het trouwens op vrijdagochtend laten doen en ben maandag gewoon weer aan het werk gegaan. Wel nog met een zonnebril op vanwege de lichtgevoeligheid en ik had een aantal gesprekken gepland, zodat ik niet de hele dag achter de computer hoefde te zitten. Maar eind van de dag had ik die zonnebril al niet echt meer nodig.
..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 jaar geleden mijn ogen laten laseren bij het plaatselijke ziekenhuis. De sterkte van mijn beiden ogen was -3.75.
Tot een jaar geleden had ik scherp zicht. Helaas zijn mijn ogen toen in een paar maanden achteruit gegaan naar -1.00 en -1.50. Toen ik dit merkte, heb ik gelijk contact opgenomen met het ziekenhuis. Zij hebben toen een aantal onderzoeken uitgevoerd om de oorzaak te achterhalen. Mijn ogen blijken te zijn gegroeid...

Ik ga nu in elk geval regelmatig langs voor een oogmeting. Zodra mijn ogen weer enige tijd stabiel zijn, zijn ze bereid nog eens te laseren. Ik ben echter bang dat mijn ogen dan opnieuw achteruit zullen gaan. Waar ik vooral van baal: Het kost ontzettend veel, en die kosten heb ik er nu niet uitgehaald. Met mijn huidige sterkte heb ik weer een bril of lenzen nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven