Gezondheid alle pijlers

Ervaringen ooglaseren..

06-10-2007 10:15 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben aan het twijfelen of ik mijn ogen ga laten laseren. Heb laatst nieuwe lenzen aangeschaft en volgens mij moet ik de kosten van het laseren er binnen 5 jaar uit hebben. Maar... ik vind het eigenlijk doodeng! Daarom vraag ik jullie om jullie goed / slechte ervaringen met laseren. Ik heb een vrij hoge cilinder!

Waar heb je het gedaan?

Wat heb je betaald?

Wat was je sterkte?

Hoe is je zicht nu?

Heb je veel pijn gehad na de behandeling?

Zou je het iemand ander aanraden?



Alvast bedankt!
Ik heb afgelopen woensdag mijn ogen laten laseren d.m.v. lasik.

Waar heb je het gedaan? CareVision Rotterdam/Den Haag

Wat heb je betaald? 1990 euro

Wat was je sterkte? +/- -4 met cilinder

Hoe is je zicht nu? nog niet helemaal optimaal, maar dat is gewoon (het trekt nog bij als 't goed is). Maar ik zie! :)

Heb je veel pijn gehad na de behandeling? Een paar uur vervelend gevoel, maar die heb ik weggeslapen. Al 4/5 uur na de behandeling nergens meer last van en ik kon lekker alles zien.

Zou je het iemand ander aanraden? Ja!



Als je naar een kliniek gaat onderzoeken ze eerst welke methode van laseren voor jouw ogen geschikt is: lasik of lasek. Lasek is een wat vervelendere methode heb ik begrepen.

Voor de behandeling krijg je een kalmerend tabletje (Diazepam), zodat je niet gillend wegrent ;-] Een half uurtje later word je geholpen. Het is even vervelend als je een oogklem op krijgt, maar pijnlijk is het niet. Binnen 10 minuten zijn allebei je ogen gelaserd en moet je weer naar de wachtruimte. Ik kon mijn ogen niet meer open houden erna, maar of dit van het laseren was of van de Diazepam weet ik niet.. O.o In ieder geval lag ik in de auto naar huis al lekker weg te dommelen en ben ik thuis 2 uurtjes in bed gekropen. Toen ik wakker werd had ik nergens meer last van. Je ziet niet meteen optimaal, maar de dag erna zag ik goed. Vrijdags ben ik weer gaan werken en kon ik gewoon auto rijden.

Bijzonder hoor: na járen lenzen/brillen gewoon niets nodig hebben!



Ik vond het heel moeilijk te bepalen naar welke kliniek ik moest gaan. Als je zoekt op internet kom je over alle klinieken positieve én negatieve ervaringen tegen, bijv. op: www.ooglaservergelijking.nl Daar werd ik allemaal niet blij van!

Ik ben uiteindelijk uitgegaan van ervaringen in mijn omgeving.



Mocht je meer willen weten: vraag maar!
anoniem_6547df2a5e90a wijzigde dit bericht op 06-10-2007 11:30
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik heb in mei bij Vision Clinics, Lasek gehad. Helaas waren mijn ogen, hoornvlies, niet geschikt voor Lasik. Ik ben van -7 naar 0.0 links en -7 naar 0.25 rechts gegaan. Helemaal geweldig dus.

Nooit meer last van mijn lenzen. Geweldig. Het laseren stelt echt niets voor, na nog geen 20 minuten klaar en voor het eerst een klok kunnen lezen !!



Ik heb betaald: euro 2500,=. Maar hier zitten ook alle onderzoeken, druppels etc bij in. En mocht het onverhoopt toch weer verslechteren, dan binnen 2 jaar kostenloos opnieuw. Ik heb bewust voor een goed aangeschreven kliniek gekozen, liever iets meer geld kwijt. Ze hebben veel ervaring en ik voelde me er meteen op mijn gemak. Heb net na het laseren (3 weken later) iets in mijn oog gehad en helemaal in paniek natuurlijk. Mocht meteen komen en kreeg een zalf en 3x extra controle. Heel prettig dus.



Lasek: is inderdaad wat vervelender. Heb drie dagen in het donker in bed doorgebracht. Maar de pijn was wel goed te doen. Naar 3 dagen, gingen de bandagelenzen eraf en werd het zicht iedere dag beter. Na 5 dagen ben ik weer gaan werken (computerwerk) en autorijden.



Alleen in het donker reed ik pas na een maand. Had veel last van lichtbollen (halo's) om koplampen enz.

Maar dat is nu ook helemaal weg.



Kortom: heb maar van 1 ding spijt, dat ik het niet eerder heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft 2 jaar geleden haar ogen laten laseren bij Eye Center Europe op Schiphol.

Ik weet zelf niet zoveel van cilinder etc. maar ze zag iig helemaal niks zonder bril of lenzen.

Verder weet ik ook niet hoeveel ze precies betaald heeft, maar wel dat het toentertijd goedkoper was dan waar dan ook.

Ze heeft weinig tot geen pijn gehad en de service was ook heel goed.

Nu ziet ze perfect en is ze er erg tevreden over. Ze raadt het ook mijn zusje aan, want haar leven is er iig beter op geworden!

Ze heeft alleen nu wel een leesbril nodig, maar goed, ze is ook al 50 natuurlijk ;-)



Ze kon na de behandeling nog even rustig bijkomen in de kliniek. Mijn zusje en ik hebben haar daar opgehaald en vervolgens gingen we door naar de luchthaven om familie op te halen die van een lange reis terugkwamen.

Daarna zijn we met de trein naar huis gegaan (2 uur reistijd). Het ging allemaal prima, ze droeg natuurlijk wel een zonnebril en we moesten haar een beetje leiden.

Maar al gauw zag ze supergoed!
Alle reacties Link kopieren
stone schreef op 06 oktober 2007 @ 11:29:

Als je zoekt op internet kom je over alle klinieken positieve én negatieve ervaringen tegen, bijv. op: www.ooglaservergelijking.nl Daar werd ik allemaal niet blij van!

Ik ben uiteindelijk uitgegaan van ervaringen in mijn omgeving.







Ik heb even op die site gekeken, natuurlijk let ik dan vooral op de negatieve ervaring, maar daar word je idd niet blij van!



Is er iemand met een cilinder hoger dan 3 die het heeft gedaan?

(Schijnt extra lastig te zijn!)

Ben nog lang niet overtuigd!
Alle reacties Link kopieren
ik denk wel, dat er vooral negatieve ervaringen opgezet worden. Als (zoals bij mij) alles prima verloopt, ben je er niet meer zo mee bezig en lees en schrijf je er ook niet meer over.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een hoge cilinder, 3 1/2 geloof ik. Daarbij ook nog een + sterkte. Als je het laat doen moet je er rekening mee houden dat het een heel lange tijd kan gaan duren voordat je weer normaal kunt functioneren. Zeker met een cilinder. Bij mij waren er complicaties en ddardoor duurde het allemaal nog langer. Nu na twee jaar zie ik nog niet optimaal. Maar laat je daardoor niet afschrikken. Bij de meesten gaat het gewoon goed. Wel zou ik een goede (dus niet de goedkoopste) kliniek uitkiezen en eentje waarvoor je geen honderden kilometers hoeft te rijden. Mocht er iets niet helemaal goed gaan dan hoef je niet om de haverklap iemand in te schakelen om voor chauffeur te spelen. Uiteindelijk was in aan reiskosten zoveel kwijt dat ik bijna de duurste behandeling had kunnen hebben. Maar nogmaals, ondanks alle tegenslagen raad ik het iedereen nog steeds aan. Maar hou er dus wel rekening mee dat je misschien wel niet na twee weken perfect kunt zien en dat het allemaal wat langer kan gaan duren.
Alle reacties Link kopieren
vonne1 schreef op 07 oktober 2007 @ 23:04:

Bij mij waren er complicaties en ddardoor duurde het allemaal nog langer. Nu na twee jaar zie ik nog niet optimaal. .
Betekent dat dat je nu vanwege die complicaties en omdat je zicht nog niet optimaal is, je alsnog een bril of lenzen moet dragen? Wat waren de complicaties trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na een jaar voor de tweede keer gelaserd. Dit keer aan 1 oog, mijn rechter-oog. Het is nu meer dan een half jaar geleden en ik zie absoluut (nog)niet scherp. Eigenlijk zou ik dus weer een bril moeten aanschaffen (lenzen kon ik niet meer verdragen) maar stel dit toch nog maar even uit. Een derde keer laseren overweeg ik niet. Vond deze twee keer echt voldoende.

Welke complicaties? De eerste keer na het laseren wilde het epitheel (of zoiets) in mijn rechteroog niet helen en moest mijn oog glad geschraapt worden. Het linker-oog is overigens wel in 1 keer goed gegaan, al duurde het ongeveer 3 maanden voordat ik hier ook goed mee zag (heb nog wel steeds

-1/2). Behelpen dus. Maar nogmaals, dit is geen doorsnee verhaal. Meestal gaat het gewoon goed. Maar over die cilinders zou ik me heel goed voor laten lichten.
Alle reacties Link kopieren
Vonne, waar heb jij je ogen laten laseren? en is het nu verbeterd?

En zijn erg nog meer mensen die zich hebben laten laseren bij Vision Clinics?



Wat houd een vooronderzek in bij Vision Clinics? Wordt er veel in je oog gedaan? bv. vochtstrips in het oog gedaan? want ik ben zo bang voor al die dingen die ze 'in' het oog doen om te meten!

brrr...



Graag jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 4 jaar geleden mijn ogen laten laseren met de Lasek methode. Ik ben geweest in medisch centrum in Alkmaar, omdat ik het allemaal doodeng vond en eigenlijk alleen maar bij een echte arts durfde. Prima verlopen.

Wel was de Lasek de pijnlijkste methode. Laseren op zich was prima te doen, duurde ongeveer 10 minuten per oog en deed absoluut niet pijn. De pijn kwam thuis, ik kreeg pijnstillers en druppels mee. Die pijnstillers heb ik echt nodig gehad, want het viel behoorlijk tegen. Temeer omdat ze helemaal niet gezegd hadden dat ik pijn zou kunnen krijgen. Ik maakte me nogal zorgen, wist niet of die pijn erbij hoorde of dat er iets verkeerds gegaan was. Afijn, er moest om de 3 uur gedruppeld worden in beide ogen. Dat was echt niet leuk. Ik kreeg amper mijn ogen open, kon geen licht verdragen en mijn man moest druppelen. Het lukte uiteindelijk wel, maar het was geen pretje. Ik heb 24 uur met een badlaken over mijn ogen gelegen omdat ik echt geen licht kon verdragen. Na 24 uur werd het beter. Daarna voelde het alsof er zand in mijn ogen zat, niet echt pijnlijk, maar wel vervelend. Langzamerhand werd het echt beter. Na 2 weken ben ik halve dagen gaan werken (ik zit op kantoor, computer zorgde voor erg vermoeide ogen). Na 3 weken volledig. Het duurde ongeveer een maand of 2 voor ik weer alles prima kon zien. Is nu 4 jaar geleden. Ben nog steeds heel tevreden. Zie alles, heb wel eerder last van de zon en van droge ogen, maar nooit meer die bril of lenzen is onwijs fijn. Succes ermee. Oja, ik betaalde ong. 1000 euro per oog, werd niet vergoed door mijn verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je het gedaan? VISION CLINICS AMSTERDAM

Wat heb je betaald? 5000 EURO

Wat was je sterkte? BEIDE OGEN -6.5 EN -3.5 CYLINDER

Hoe is je zicht nu? TOP!

Heb je veel pijn gehad na de behandeling? NIET VAN DE IMPLANTATEN (IN BEIDE OGEN), WEL LASERBEHANDELING LINKEROOG.

Zou je het iemand ander aanraden? JA



Ik kreeg implantaten in beide ogen, alleen het aanstippen van de ogen is effe pijnlijk en de prik ter verdoving. Maar verder prima. Ik moest 1 oog bijlaseren (zat bij de prijs inbegrepen). Dat deed echt allejezus zeer. Ben niet kleinzerig en scheen een uitzondering te zijn maar ik dacht dat ik doodging.

Verder heb ik na 6 weken de hechtingen laten verwijderen omdat ze irriteerden. Sommigen doen dat pas na een paar maanden of een jaar.

Vond de ontvangst, behandeling, nazorg, etc absoluut perfect.

Kreeg het niet vergoed van mijn verzekering, maar heb het via de belasting opgevoerd en speel inmiddels quitte. Ben heel erg gelukkig met dit, ik kreeg 1 ingreep 1 week en 1 ingreep 1 dag voor mijn verjaardag. Dat ik wakker werd en niet mijn bril hoefde te grijpen was het mooiste verjaardagskado wat ik ooit kreeg......eindelijk kon ik zien hoe mijn slaapkamer er bijv. s'nachts uitzag..... (O)
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder en buurvrouw hebben beide hun ogen laten laseren en allebei zeer positieve resultaten.
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je het gedaan? In het land waar ik toen woonde

Wat heb je betaald? Niet relevant, want ander land

Wat was je sterkte? -8,5 (lenzen)/ -10,0 (bril)

Hoe is je zicht nu? 150% zonder hulpmiddelen

Heb je veel pijn gehad na de behandeling? nee

Zou je het iemand ander aanraden? ja



Ik heb overigens gezien mijn sterkte lensinplantaten genomen. Maar zelfs als dat medisch gezien niet nodig was geweest, had ik het denk ik vanwege de veiligheidsredenen toch nog gedaan. De operatie viel mee en ja inmiddels alleen spijt dat ik het niet eerder heb gedaan (hoewel, tijdens mijn zwangerschappen gingen mijn ogen weer verder achteruit, dus ben wel blij dat ik heb gewacht tot ik helemaal klaar was met baby's krijgen).



Veel sterkte met je keuze. Denk er goed over na. Er zijn inderdaad mensen die de rest van hun leven spijt hebben en da's nu niet zo leuk om te lezen als je het liefst wil horen dat iedereen dolgelukkig is na het laseren/implanteren, maar als je wel tot die categorie behoort, dan is het wel belangrijk dat je je beslissing weloverwogen hebt genomen en er helemaal achter staat.



Ik heb destijds trouwens heel veel gelezen op het forum dat ik hieronder noem, en heb daar erg veel aan gehad. Het zit vol verhalen, tips, vragen en antwoorden van mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten en er schreven destijds ook een paar oogartsen mee. Het is niet puur negatief (hoewel de laseroperatie bij de oprichter van dit trefpunt wel helemaal mis is gegaan), maar ook niet louter jubelend - en zeker omdat veel mensen van meet af aan een dagboek bijhouden, trekt het niet alleen per definitie mensen bij wie het fout/goed is gelopen, maar kan je echt mensen volgen in hun (on)geluk. Nou ja, leerzaam dus.



http://www.ooglasertrefpunt.nl/



Veel succes met je beslissing!
Alle reacties Link kopieren
Fachat, ben je er al uit bij welke kliniek jij je ogen laat laseren?

Heb je al een vooronderzoek laten doen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden,



Ik ga 19 mei gelasered worden bij VC - het wordt Lasik Intralase. Gisteren heb ik het vooronderzoek gehad en ik kon kiezen tussen alle behandel methodes, luxe positie dus :-)



Ben nu al aan het aftellen, vind het allemaal enorm spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Oud topic maar ik wist dat er iets te vinden moest zijn op het forum hierover. Ik ben gisteren voor 't eerste vooronderzoek geweest en volgende maand worden mijn ogen gelaserd. Vind het best eng maar lijkt me zo'n genot om nooit meer een bril of lenzen te moeten dragen!



Waar ga je het laten doen? Care Vision

Wat kost het? ¤ 1990,-

Wat was je sterkte? Links -0.50 cilinder -2.25 Rechts -2.75



Overigens, als je het nog in 2008 laat doen kun je het aftrekken van de belasting, vanaf 2009 kan dat niet meer.

Zijn er momenteel nog meer mensen mee bezig of toevallig net geweest? Ik kan gelukkig gewoon de LASIK methode.



Ze hebben me ook gerustgesteld over blindheid (de spookverhalen die je altijd wel ergens hoort) Dat kan niet, je hoornvlies bestaat uit vijf lagen, ze gaan maar tot de tweede laag, dus daarachter komen ze al helemaal niet, pfew!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga op 9 november naar Istanbul, mijn ogen worden daar dan 10 november gelaserd... En 12 november gaan we weer naar Nederland.

De kosten inclusief reis zijn : EUR 1998,-

Ik krijg gelukkig de Intralase methode

Mijn sterkte is aan beide kanten -3.50 met een kleine cilinder.



Ik vond het erg lastig om een goede keuze te maken voor een kliniek, er zijn er zoveel.... Ik ben er wel van overtuigd dat ik de juiste heb gekozen.



Het begint nu wel een beetje "spannend" te worden... Het is wel fijn om jullie verhalen hier te lezen. Alhoewel ik al megaveel verhalen gelezen heb



Ik zal jullie op de hoogte houden!
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je het gedaan?

Zomer 2006 bij Vision Clinic in Bussum



Wat heb je betaald?

Toen was het nog 2000,- per oog, Het is nu goedkoper



Wat was je sterkte?

Links -5.5 rechts -4, allebei met cilinders



Hoe is je zicht nu?

Nog steeds prima



Heb je veel pijn gehad na de behandeling?

Helemaal niet, heb een LASEK-behandeling gehad



Zou je het iemand ander aanraden?

Zeker, en vooral nog dit jaar laten doen, dan is het nog van de belasting aftrekbaar!
Alle reacties Link kopieren
***
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 07-10-2010 20:53
Reden: reclame verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven