Gezondheid alle pijlers

ervaringen spiraaltje?

20-11-2009 12:15 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb even een vraagje of het spiraaltje.

Ik heb namelijk altijd de pil geslikt (diana 35) , maar heb hier door tot 2x trombose van gekregen. 1x in het been, en mocht daarna gewoon de pil blijven slikken (dom)!!. En 2 maanden terug kreeg ik trombose in mijn hoofd en hierdoor tijd in ziekenhuis moeten blijven. Maar hierdoor mag ik de pil dus niet meer slikken, en moest ik kiezen voor wat anders. Heb nu dus voor een spiraaltje gekozen, maar vriendinnen van mij hebben allemaal de pil, en weet dus niet hoe dit gaat bevallen?? Ik moet dinsdag 24e naar de gynaecoloog hiervoor. Maar krijg ik dan eerst gesprek, of wordt hij gelijk gezet? en voel je dit, of doet het pijn?? nou ja... gewoon vraag aan mensen die dit ook hebben en wat jullie ervaring hiermee is, of het bevalt of niet??

Ik vind het best een naar idee eigenlijk.
Ik heb er net al wat over geschreven in je eerdere topic, Anticonceptie.
oke, ga ffies lezen
ik ben het resultaat van een spiraaltje

Foutje bedankt hihihi.......
spiraal beviel erg goed! Echt een hele lichte menstruatie en regelmatig, wat ik voorheen nooit had.

Alleen het plaatsen was pijnlijk maar goed dat was maar even.
Hoi Girly,

Mijn verhaal lijkt op dat van jou! Ik moest ook stoppen met de pil als gevolg van Trombose. Ik slikte ook de diane35 pil.

Nu heb ik alweer een hele tijd een koper spiraal. (het moet koper zijn anders heb je alsnog met hormonen te maken)

Bij mij heeft de huisarts de spiraal erin gezet. Vooraf heb ik wel een onderzoekje gehad om te kijken of alles in orde was. Daarna kon ik gewoon de spiraal ophalen bij de apotheek en heeft de huisarts deze erin gezet.

Het is eventjes een vervelend gevoel wat echt niet prettig is, maar dan kan je ook jaren vooruit met een spiraal. Ik zou niet anders meer willen.
Ik heb alleen ervaring met de mirena en weet niet in hoeverre dat anders is dan met een koperspiraal. Maar hier mijn ervaring: het plaatsen was bij mij totaal niet pijnlijk, wel wat ongemakkelijk. Maar ik heb dan ook wel kinderen gekregen. Als je geen kind hebt gebaard schijnt het toch wel pijnlijk te zijn. Na het plaatsen heb ik zo'n 4 maanden last gehad van erg onregelmatige bloedingen. Was niet echt een ongesteldheid te noemen. Had ik eerst een week bloedingen, dan weer een paar dagen niet en dan weer wel. Maar de bloedingen werden steeds lichter en nu ben ik eens in de maand weer ongesteld met nauwelijks wat bloedverlies. Schijnt dat sommige vrouwen helemaal geen bloed meer verliezen.

Ik vind het vooral heel fijn dat ik niet meer over anticonceptie hoeft na te denken. Niet meer elke ochtend/avond de pil te slikken of andere voorbehoedsmiddelen te gebruiken.

Sterkte dinsdag!
Hier ook een positoef berichtje! Ik heb in maart mijn spiraaltje (mirena) laten plaatsen en ondanks het feit dat ik nog geen kinderen heb gehad heeft het bij mij echt geen pijn gedaan. Ik ben naar een heel ervaren gyn geweest ondanks ik het doodeng vond en strak van de spanning in die verschrikkelijke stoel lag was het voorbij voordat ik er erg in had! Was de eerste paar maanden heel licht ongesteld maar daar heb ik nu al 3 maanden geen last meer van, ik word het helemaal niet meer!

Succes dinsdag!
Ik heb 1,5 jaar geleden mijn mirena spiraal laten zetten, gewoon bij de ha.

Ik heb nooit kids gehad, het deed bij mij wel pijn, dit was meer omdat de ha een gaatje had geprikt. Daardoor ook de hele dag wat pijn gehad, ong 3x wat mijn ongesteldheid deed..

Heb hem er van de week uit laten halen (kinderwens), daar voelde ik weinig van, alleen dat je baarmoeder even samentrekt.

Heb er eigenlijk alleen maar voordelen van gehad:

- heb zelf vaak migraine, de pil werkt dan niet goed (overgeven etc..).

- ben 1,5 jaar niet ongi geweest, dat was wel heel erg fijn.

- niet elke dag meer aan je anticonceptie denken.

Heb mijn spiraaltje tussendoor wel een paar x duidelijk gevoeld, dat hij niet lekker zat zeg maar. Op de dag dat hij eruit ging, stak hij enorm toen ik moest hoesten (verkoudheid), denk dat ik daar de spieren te veel aanspande. ha zag ook wat bloed bij het uithalen.

Ik ben er heel erg positief over, denk dat ik de volgende keer dat ik anticonceptie nodig heb, meteen voor een spiraal ga ipv andere te overwegen..
ik heb 1,5 jaar geleden een spiraaltje gezet bij de gynaecoloog.

het eerste gesprek was een oriënterend gesprek. dan kijkt ze naar wat je zelf wil en wat bij je past.

ik wist bijvoorbeeld al welk spiraaltje ik wilde: de gynefix. ik wilde namelijk per se een hormoonvrij spiraaltje en de gynefix was het nieuwste op dat gebied.

het gesprek daarna werd gepland in mijn ongesteldheid een aantal weken later (de laatste dagen) en toen moest ik ook zelf het spiraaltje meenemen. ik had een recept gekregen en die kon ik afhalen bij de apotheek.

en toen is hij dus gezet en ik ben er heel blij mee. de enige bijwerking die ik heb ik is dat ik 2 dagen langer ongesteld ben. maar voel me zo veel beter in elk opzicht!
Hallo Girly,

Ik heb mijn Mirena-spiraaltje bijna 3 jaar geleden laten zetten. Dit heeft de gynaecoloog gedaan, omdat de dokter dit niet wilde doen bij mij, omdat ik nog geen kinderen heb.

De dokter heeft me doorverwezen, en daarom hoefde ik geen intake, maar werd het spiraal gelijk gezet.

Ik vond het laten zetten ontzettend pijnlijk, maar de gynaecoloog zei ook tegen me, dat alles wat nauw en 'klein' was bij me. Ook was ik totaal niet ontspannen, waardoor het ook zeerder deed, zei ze. Ontspannen is dus echt belangrijk, en na het zetten mocht ik gelijk een ibuprofen en was de pijn met een half uur weg.

Misschien kun je vooraf al een ibuprofen nemen? (ik weet niet of dit mag hoor, check dit dus nog even, maar ik zou zo snel geen reden kunnen bedenken waarom niet)

Na ongeveer 3 maanden tot een half jaar nog wat onregelmatig kleine beetjes bloeden en af en toe wat kramp, ben ik daarna niet meer ongesteld geweest, en voel ik me er heel prettig bij!

Ik wens je veel succes dinsdag! Ik vond het het allemaal waard!
bedankt voor jullie reacties allemaal. ik ga dus maar proberen te ontspannen als ik het zo lees. Maar ik lees wel positieve berichten na het zetten, dus hoop ook dat ze hem dinsdag gelijk zet.

En spiraaltjes blijven 5 jaar zitten toch??

nou, op naar de dinsdag dan maar ;)
in de meeste gevallen moet je zelf een spiraaltje meenemen girly...
Ik heb ook een mirena spiraaltje bij de gyn laten zetten.

bevalt erg goed!

Plaatsten was wat pijnlijk, maar je bent er ook zo weer vanaf. Niks van die verhalen op het internet lezen want dan lijkt het alsof je ..... nou ja vul zelf maar in. heb daarna paracetamol genomen omdat ik wat buikkrampen had maar ook heel normaal.

Wat ik juist meest vervelende vond is dat het geplaatst moet worden tijdens je ongesteldheid... Dit omdat je baarmoedermond dan al iets open staat. weet niet of het op elk moment van de cyclus ingebracht kan worden.

Daarna ff wat gevloeid maar niet noemenswaardig. Heb nu een regelmatige cyclus (voorheen niet) maar wel heel licht! erg fijn!!

O ja en als je wilt dat je gyn direct het spiraaltje zet moet je vantevoren even bij je huisarts een recept vragen. Want je moet het zelf mee nemen naar je gyn. Kan je het meteen mee nemen.

Wat ik trouwens wel "balen" vond was de rekening van dat spiraaltje die ik later moest betalen, geloof ong 100 euro! kan iets meer of iets minder zijn. maar komt omdat ik nog niet aan de max van mijn eigen risico zat. Dus als je daar al aan zit doe het dan nog dit jaar!

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven