Kerstmarkt Oldenburg
vrijdag 12 december 2025 om 14:29
Hallo dames,
We gaan morgen naar het centrum van Oldenburg voor shoppen en kerstmarkt. Hebben jullie aanraders voor parkeren? Wegens kleine kinderen liefst niet te ver van het centrum, maar onze auto is wel vrij groot (breed), en soms hoor ik klachten over bepaalde parkeergarages. Dus iemand een goede tip?
We gaan morgen naar het centrum van Oldenburg voor shoppen en kerstmarkt. Hebben jullie aanraders voor parkeren? Wegens kleine kinderen liefst niet te ver van het centrum, maar onze auto is wel vrij groot (breed), en soms hoor ik klachten over bepaalde parkeergarages. Dus iemand een goede tip?
vrijdag 12 december 2025 om 15:02
Ja, maar mijn ervaring is ook met Oldenburg, dat het in de avond echt nog veel erger is.
Qua parkeren kun je misschien het beste even reviews over de garages zoeken. Zelf let ik nooit echt op breedte.
vrijdag 12 december 2025 om 15:02
vrijdag 12 december 2025 om 15:04
Haha goede combi! Als je op tijd gaat is het nog te doenSolsol schreef: ↑12-12-2025 15:02Ah goeie, ja ik verwacht idd veel drukte dus denk ook niet dat we er heel lang zijn. We gaan op de terugweg langs de supermarkt en dat is eigenlijk mijn hoofddoel
Ik denk dat het sowieso na zonsondergang overal wel drukker wordt, dat is natuurlijk het mooiste moment. Dan zijn wij allang weer weg.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Stephen King
vrijdag 12 december 2025 om 15:04
Lijkt mij ook en daarom ook helemaal niet leuk voor kleine kinderen. Kan je beter op een doordeweekse dag gaan.
Maar supermarkt is hoofddoel begrijp ik, niet de kerstmarkt.
vrijdag 12 december 2025 om 15:05
Dat zou kunnen inderdaad.
Veel parkeergarages in Duitsland hebben speciale parkeervakken voor vrouwen. Die zijn veelal breder.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Stephen King
vrijdag 12 december 2025 om 15:20
vrijdag 12 december 2025 om 16:35
Misschien meer iets voor een nieuw onderwerp. Een variant op "Waarom houden mensen van hard geluid": waarom houden mensen van het soort evenementen waar je over de koppen kunt lopen en als je wel je voeten op de grond houdt je moet schuifelen om een beetje vooruit te komen? En waarvan de instagram foto's altijd beter zijn dan de werkelijkheid.
vrijdag 12 december 2025 om 16:48
Omdat als je op een door de weekse dag gaat, een kerstmarkt echt goed te doen en gezellig is.Appletje schreef: ↑12-12-2025 16:35Misschien meer iets voor een nieuw onderwerp. Een variant op "Waarom houden mensen van hard geluid": waarom houden mensen van het soort evenementen waar je over de koppen kunt lopen en als je wel je voeten op de grond houdt je moet schuifelen om een beetje vooruit te komen? En waarvan de instagram foto's altijd beter zijn dan de werkelijkheid.
Stephen King
Stephen King
vrijdag 12 december 2025 om 17:56
Dankjewel! we kunnen daar heenrijden en dan altijd een plan B en C maken voor als het vol zit
vrijdag 12 december 2025 om 17:58
Tsja ik snap je wel, ik doe vooral mijn gezin er een groot plezier mee en vanwege school kan dat niet doordeweeks (tenzij in de vakantie maar dan gok ik even grote drukte). Overigens gaan we wel vaker naar Duitse kerstmarkten en het is wel druk, maar schuifelen om vooruit te komen vind ik vroeg op de dag altijd wel meevallen. En als het niet meevalt dan met gierende banden naar de supermarkt inslaanAppletje schreef: ↑12-12-2025 16:35Misschien meer iets voor een nieuw onderwerp. Een variant op "Waarom houden mensen van hard geluid": waarom houden mensen van het soort evenementen waar je over de koppen kunt lopen en als je wel je voeten op de grond houdt je moet schuifelen om een beetje vooruit te komen? En waarvan de instagram foto's altijd beter zijn dan de werkelijkheid.
vrijdag 12 december 2025 om 18:07
Precies. Als je vaker op kerstmarkten komt dan weet je wel wat je kunt verwachten.Solsol schreef: ↑12-12-2025 17:58Tsja ik snap je wel, ik doe vooral mijn gezin er een groot plezier mee en vanwege school kan dat niet doordeweeks (tenzij in de vakantie maar dan gok ik even grote drukte). Overigens gaan we wel vaker naar Duitse kerstmarkten en het is wel druk, maar schuifelen om vooruit te komen vind ik vroeg op de dag altijd wel meevallen. En als het niet meevalt dan met gierende banden naar de supermarkt inslaan![]()
Sommige mensen weten dat niet en dan kan het maar beter gezegd worden.
Veel plezier!
Stephen King
Stephen King
vrijdag 12 december 2025 om 18:21
Die zijn niet per se breder, die zijn veiliger. Ze zijn speciaal bedoeld voor alleenstaande vrouwen, het is niet de bedoeling dat gezinnen die plekken gebruiken.Madam_Madness schreef: ↑12-12-2025 15:05Dat zou kunnen inderdaad.
Veel parkeergarages in Duitsland hebben speciale parkeervakken voor vrouwen. Die zijn veelal breder.
Si abra la puerta hay lobos.
vrijdag 12 december 2025 om 19:15
1 keer in het weekend geweest naar een kerstmarkt, maar dat niet meerSolsol schreef: ↑12-12-2025 17:58Tsja ik snap je wel, ik doe vooral mijn gezin er een groot plezier mee en vanwege school kan dat niet doordeweeks (tenzij in de vakantie maar dan gok ik even grote drukte). Overigens gaan we wel vaker naar Duitse kerstmarkten en het is wel druk, maar schuifelen om vooruit te komen vind ik vroeg op de dag altijd wel meevallen. En als het niet meevalt dan met gierende banden naar de supermarkt inslaan![]()
Misschien een idee op een woensdagmiddag te gaan, meeste kinderen zijn dan toch vaak uit rond 12:00 ?
vrijdag 12 december 2025 om 19:26
Oh, dan heb ik me vergist in de gezinsplekken. Dat de vrouwenplaatsen voor hun veiligheid is, wist ik.
Stephen King
Stephen King
vrijdag 12 december 2025 om 20:54
Gezinsplekken zijn inderdaad breder. Dan kun je makkelijker een maxi cosi of buggy uit de auto halen.Madam_Madness schreef: ↑12-12-2025 19:26Oh, dan heb ik me vergist in de gezinsplekken. Dat de vrouwenplaatsen voor hun veiligheid is, wist ik.
Si abra la puerta hay lobos.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in