Gezondheid alle pijlers

Eten bij een maagzweer

08-09-2009 11:13 13 berichten
Op meerdere sites is te vinden wat je vooral niet moet eten als je last hebt van een maagzweer maar wat is juist wel aan te raden?

Jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft geen last te houden van je maagzweer er is sinds jaren een anti-bioticum voor op de markt.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Je merkt vanzelf wel wat je maag niet verdraagt. Ik kreeg overigens 'n kuur met omeprazol o.i.d. dat legt 'n beschermend laagje in je maag aan. Heb dat ongeveer 8 weken moeten slikken en toen kon ik weer zonder en was het dus blijkbaar genezen.
Toen ik er last van had hielp zuivel wel. Anti-biotica helpt iig niet.
ja, ik kreeg pantazol idd, beschermt je maag zodat het kan helen.
Geen kruidige dingen, geen uien, kool (zuurkool mag wel), eieren, vette dingen, koffie of alcohol.

Pap kan wel, bijv. die rijstebloem, als je een keer echt pijn hebt en toch iets wilt eten, kun je dat proberen.
Cum non tum age
quote:schuddebuikje schreef op 08 september 2009 @ 11:52:

Toen ik er last van had hielp zuivel wel. Anti-biotica helpt iig niet.Bij jou niet bedoel je?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Bedankt voor de reacties.

Ik ben al bij de dokter geweest en heb nu voor 14 dagen "omeprazol actavis" gekregen. Ik merk echter dat ik (vooral na het eten) meer last van mijn maag krijg, vandaar de vraag wat ik het beste kan eten.
Ik heb ook maagzweren gehad en scheurtjes in de slokdarm. Ik heb hier Nexium voor gekregen. Dat zat toen nog in de onderzoeksfase. Inmiddels is het al jaren op de markt. Ik slik het nu alleen nog als ik last heb van maagzuur en heb dan aan 1 tablet van 40 mgr voldoende om weer een tijdje geen last te hebben. Dit is dan meestal tussen de 10 a 20 dagen. Heb je een maagonderzoek gehad voor de diagnose? Ik kan alles eten zonder last te hebben van maagzuur. En krijg ik last dan neem ik dus Nexium.
quote:Marloes85 schreef op 08 september 2009 @ 12:21:

Bedankt voor de reacties.

Ik ben al bij de dokter geweest en heb nu voor 14 dagen "omeprazol actavis" gekregen. Ik merk echter dat ik (vooral na het eten) meer last van mijn maag krijg, vandaar de vraag wat ik het beste kan eten.Mijn dokter zei dat dat pas na 'n paar dagen zou gaan werken, dus de eerste dagen dat je 't slikt doet 't dus nog steeds pijn. Overigens moest ik minimaal 6 weken slikken en daarna kreeg ik weer terug last (was dus nog niet genezen) en heb ik nog 'n paar weken langer geslikt.
quote:elninjoo schreef op 08 september 2009 @ 12:25:

[...]

Mijn dokter zei dat dat pas na 'n paar dagen zou gaan werken, dus de eerste dagen dat je 't slikt doet 't dus nog steeds pijn. Overigens moest ik minimaal 6 weken slikken en daarna kreeg ik weer terug last (was dus nog niet genezen) en heb ik nog 'n paar weken langer geslikt.Mijn dokter zei ook dat het een paar dagen zou gaan duren maar had jij niet bij bepaald eten minder last? Bij mij is de diagnose nog niet zeker gesteld, a.s. maandag krijg ik pas de uitslag van het onderzoek. Aan de hand van de uitslag gaat de dokter kijken of ik doorga met deze of met andere medicijnen maar zoals het er nu naar uit zag wees het volgens hem op een maagzweer.
Toen ik er last van had had ik sowieso weinig honger, althans, na 'n paar happen had ik 't gevoel alsof ik 'n baksteen had opgegeten. Maakte voor mijn gevoel niet uit wat voor voedsel ik at. Alleen alcohol viel echt slecht, dus daar was ik al mee gestopt voor ik wist wat ik had.
Ik mocht jaren geleden ook geen koolzuurhoudende frisdrank. Volgens mij kan je nu ook beter geen vruchtensappen drinken. Pap is wel goed, dat legt juist een beschermlaagje/vettig laagje in je maag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven