Eten voor keizersnee?
donderdag 29 juni 2017 om 11:29
Goedemorgen, voor morgen staat er een keizersnee voor mij gepland. Echter slechte nacht gehad met heel veel harde buiken en gerommel. Ik hoop dus dat de dame tot morgen wil blijven zitten. Net toch maar bordje brinta gegeten. Maar morgenochtend mag ik niks meer. Maar wat nou als er ineens toch eerder spoed komt en je hebt gegeten en melk gedronken?
donderdag 29 juni 2017 om 11:33
Bij spoed is het natuurlij anders dan bij niet-spoed. Je kunt moeilijk de hele zwangerschap nuchter blijven voor het geval dat........
Bij een operatie wordt er wel zoveel mogelijk geprobeerd om mensen nuchter te hebben, maar als dat niet lukt is dat niet meteen een ramp, alleen zal er extra opgelet worden op eventuele misselijkheid bijvoorbeeld.
Bij een operatie wordt er wel zoveel mogelijk geprobeerd om mensen nuchter te hebben, maar als dat niet lukt is dat niet meteen een ramp, alleen zal er extra opgelet worden op eventuele misselijkheid bijvoorbeeld.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 29 juni 2017 om 11:35
Nou wel een klein rampje natuurlijk!
donderdag 29 juni 2017 om 11:40
Heb je dit nou tegen mij?Deniece1980 schreef: ↑29-06-2017 11:38Nou ik zei toch als het onverwacht eerder begint dan is het toch spoed? Beetje rare opmerking
Wat is er raar aan mijn opmerking?
donderdag 29 juni 2017 om 11:40
Maar nuchter zijn voor een operatie is niet bijv direct van levensbelang, dus is het idd een klein rampje.
Niet nuchter zijn verhoogt bepaalde risico's, maar dat zijn kansen, dus ook als je niet nuchtr bent kan een operaite prima verlopen.
donderdag 29 juni 2017 om 11:41
Wat is er spoed aan een natuurlijk op gang gekomen bevalling dan?Deniece1980 schreef: ↑29-06-2017 11:38Nou ik zei toch als het onverwacht eerder begint dan is het toch spoed? Beetje rare opmerking
Of denk jij dat alle aanstaande moeders vanaf de uitgerekende datum niets meer eten?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 29 juni 2017 om 11:41
Last van je hormonen zekerDeniece1980 schreef: ↑29-06-2017 11:38Nou ik zei toch als het onverwacht eerder begint dan is het toch spoed? Beetje rare opmerking
donderdag 29 juni 2017 om 11:44
Deniece, er zijn zat mensen waar de bevalling 'opeens' een spoedkeizersnee wordt en die dan wel hebben gegeten en gedronken. Zelf had ik nog ontbijt op en lag ik een paar uur later op de OK. Ze letten dan inderdaad meer op of je misselijk wordt (zoals Solomio zegt).
Volgens mij is het vooral voor als je ipv ruggenprik toch onder algehele narcose moet, dan moeten ze beademen en willen ze liever niet dat je overgeeft.
Spannend dat je morgen een kind krijgt. Is het je eerste? Veel succes!
Volgens mij is het vooral voor als je ipv ruggenprik toch onder algehele narcose moet, dan moeten ze beademen en willen ze liever niet dat je overgeeft.
Spannend dat je morgen een kind krijgt. Is het je eerste? Veel succes!
donderdag 29 juni 2017 om 11:45
Het verschil is dat zij sowieso een keizersnee krijgt. Als de bevalling eerder begint dan die geplande datum wordt het dus geen geplande keizersnee, maar een spoedkeizersnee.Summerdance schreef: ↑29-06-2017 11:41Wat is er spoed aan een natuurlijk op gang gekomen bevalling dan?
Of denk jij dat alle aanstaande moeders vanaf de uitgerekende datum niets meer eten?
donderdag 29 juni 2017 om 11:45
Ik heb een onverwachte keizersnee gehad. (geen spoed maar beslist niet gepland)
Ik had om 17.30 uur nog een snack uit de frituurpan gegeten en om 18.15 uur werd ik opgehaald om naar de OK te gaan.
Op de OK was iedereen verbaasd en not amused. Ik heb uiteindelijk nergens last van gehad
Maak je dus vooral niet te druk. En succes!
Ik had om 17.30 uur nog een snack uit de frituurpan gegeten en om 18.15 uur werd ik opgehaald om naar de OK te gaan.
Op de OK was iedereen verbaasd en not amused. Ik heb uiteindelijk nergens last van gehad
Maak je dus vooral niet te druk. En succes!
donderdag 29 juni 2017 om 11:47
Als er een keizersnee op het programma staat is een natuurlijk op gang komende bevalling natuurlijk wel degelijk spoed. Er wordt niet zomaar voor een geplande keizersnee gekozen.Summerdance schreef: ↑29-06-2017 11:41Wat is er spoed aan een natuurlijk op gang gekomen bevalling dan?
donderdag 29 juni 2017 om 11:55
Ik kreeg onverwacht een spoedkeizersnede (ik ging van thuisbevallen naar in het ziekenhuis bevallen naar ineens keizersnede nodig) en had die dag dus wel wat gegeten. Ik was erg misselijk na de ingreep, dus was liever nuchter geweest maar na ongeveer een halve dag was dat ook weer over dus geen ramp.
Om nu al te stoppen met eten terwijl je in principe pas morgen de keizersnede krijgt lijkt me ook geen goede optie.
Succes met je bevalling
Om nu al te stoppen met eten terwijl je in principe pas morgen de keizersnede krijgt lijkt me ook geen goede optie.
Succes met je bevalling
donderdag 29 juni 2017 om 13:52
Toen ik ging bevallen van mijn eerste kreeg ik in het ziekenhuis nog brood... toen ik vroeg hoe dat zat bij een eventuele spoedkeizersnede zeiden ze: Tja, daar zit een risico, maar toch vinden we het belangrijk dat je nu even wat eet. En dus at ik braaf een boterham. ( die er 2,5 uur later via dezelfde weg weer uit kwam, maar dat terzijde)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 29 juni 2017 om 14:01
Ik heb bij de laatste een spoedkeizersnee gehad onder narcose EN ik heb een overgeeffobie. Ik had rond 12 uur nog soep en een boterham gehad en om half 4 ging ik onder het mes. Ik heb nog tegen de anesthesist gezegd dat ik heel erg bang was om misselijk te worden. Hij zei toen dat ik me geen zorgen hoefde te maken. En idd ben geen minuut misselijk geweest.
donderdag 29 juni 2017 om 14:01
Nee bedenk me ineens dat ik dit óók had. Gewoon bevallen maar omdat de placenta niet kwam daarna onder algehele narcose geopereerd. Ik had gewoon gegeten die dag en niks van gemerkt. Ook geen mopperende anesthesistOnsjanneke schreef: ↑29-06-2017 12:44ik heb na mijn bevalling een flinke bak yoghurt en een banaan gegeten en 5 minuten daarna bleek dat ik onder algehele narcose gehecht ging worden.
Anasthesist heeft even op de verloskundige gemoppert, maar verder geen probleem.