Gezondheid alle pijlers

Eten voor keizersnee?

29-06-2017 11:29 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, voor morgen staat er een keizersnee voor mij gepland. Echter slechte nacht gehad met heel veel harde buiken en gerommel. Ik hoop dus dat de dame tot morgen wil blijven zitten. Net toch maar bordje brinta gegeten. Maar morgenochtend mag ik niks meer. Maar wat nou als er ineens toch eerder spoed komt en je hebt gegeten en melk gedronken?
Summerdance schreef:
29-06-2017 11:41
Wat is er spoed aan een natuurlijk op gang gekomen bevalling dan?
Of denk jij dat alle aanstaande moeders vanaf de uitgerekende datum niets meer eten?
Nou ja ik had een stuitligger en mijn vliezen braken met 36+5. Toen had ik toch wel een beetje een spoedje. Nu braken mijn vliezen snachts en is onze muppet sochtends om half acht gehaald dus het eten wat in mijn geval geen kwestie maar ik snap de vraag van TO wel een beetje.
Had op een donderdag een geplande keizersnee, maar vanaf zaterdag een erg actieve baby! en dacht ook dat hij eerder zou komen, toen eigenlijk nooit nagedacht over het nuchter zijn.. das meer voor als je onder narcose moet, maar bij een ruggenprik, mits alles goed verloopt heb je niet zo'n last. Moest ook nuchter blijven, maar heb in de ochtend toch een flinke kop thee met suiker gehad, om mijn maag beetje te vullen! Uiteindelijk nergens last van gehad.

Overigens zie je vaak dat vrouwen voor de bevalling zelf alles eruit gooien! ;-) .. en niet alleen dat, mocht je zelf aan de gang gaanm, is het niet altijd spoed hebben ze mijn verteld, mochten je vliezen breken wil het niet zeggen dat je kind er binnen een uur, alles hangt van de snelheid af.
Ik kreeg een (heel smerig) drankje voordat ik mijn redelijke spoedkeizersnee kreeg. Ik ging met wat lichte weeën voor controle naar de verloskundige die een stuit/dwarsligging voelde en ik moest meteen door naar het ziekenhuis voor een liggingsecho. Aangezien ik pertinent niet van plan was een stuitbevalling te doen werd het een keizersnee die vlot gedaan moest worden omdat dochter er aan leek te komen en ik een geschiedenis had van stortbevallingen.
Dat drankje was om mijn maaginhoud te binden en zo te voorkomen dat ik ging overgeven als ik plotsklaps toch onder narcose moest, kan ik me nog herinneren.
LaFleurNoire schreef:
29-06-2017 14:44
Ik kreeg een (heel smerig) drankje voordat ik mijn redelijke spoedkeizersnee kreeg. Ik ging met wat lichte weeën voor controle naar de verloskundige die een stuit/dwarsligging voelde en ik moest meteen door naar het ziekenhuis voor een liggingsecho. Aangezien ik pertinent niet van plan was een stuitbevalling te doen werd het een keizersnee die vlot gedaan moest worden omdat dochter er aan leek te komen en ik een geschiedenis had van stortbevallingen.
Dat drankje was om mijn maaginhoud te binden en zo te voorkomen dat ik ging overgeven als ik plotsklaps toch onder narcose moest, kan ik me nog herinneren.
Ik kreeg pilletjes tegen evt misselijkheid (van de vpk die mee holde naar de ok, gevalletje erg grote spoed).
lieverd, wat dacht je van mensen die bijv. een auto-ongeluk hebben gehad? Dat ze wachten met opereren totdat het voedsel verteerd is?

wat moet, dat moet ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven