Gezondheid alle pijlers

Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0,03/0,15 help?

19-09-2013 13:19 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Dinsdag avond heb ik mijn pil ingenomen rond half 10 / 10 uur.

Gisteravond was ik zo moe en meteen gaan slapen met als gevolg dat ik me vanmorgen bedacht dat ik mijn pil niet had ingenomen!

Dus snel mn pil in genomen om iets voor 8.

Dit valt dus nog in de 12 uur te laat als ik het goed heb.

Maar voor het geval dat vraag ik mezelf toch af dit is de 4e week (slik altijd 2 strips achter elkaar door) maar wat is dan het gevolg als hij buiten die 12 uur valt?

Telt het dan als 1 stop dag bij wijze van?

En dan neem ik aan dat ik dus 2 weken goed moet slikken voor ik een stopweek mag houden?

Alvast heel erg bedankt!
4de week = niks aan de hand. Gewoon nu doorslikken zoals je gewend bent.

Dus gewoon vanavond weer.

geen paniek.
Alleen de eerste 2 weken pil vergeten is die 12u belangrijk.

lees je bijsluiter er maar eens goed op na.
Alle reacties Link kopieren
Als u langer dan 12 uur te laat bent met het innemen van een tablet, kan de bescherming tegen

zwangerschap verminderd zijn. Hoe meer tabletten u vergeten bent, hoe groter het risico dat u minder

goed beschermd bent tegen zwangerschap.

Het risico van onvolledige bescherming tegen zwangerschap is het grootst als u aan het begin of aan het

einde van de strip een tablet vergeet. Daarom moet u de volgende regels in acht nemen:

• Meer dan één tablet in deze strip vergeten:

Neem contact op met uw arts.

• Eén tablet vergeten in week 1:

Neem de vergeten tablet in zodra u zich realiseert dat u die vergeten bent, ook al betekent dat dat u

twee tabletten tegelijkertijd moet innemen. Neem de tabletten vervolgens weer op het gebruikelijke

tijdstip in, en gebruik de volgende 7 dagen een aanvullend voorbehoedmiddel, bijvoorbeeld een

condoom. Als u in de week vóór de vergeten tablet gemeenschap hebt gehad, of wanneer u na een

tabletvrije periode bent vergeten met een nieuwe strip te beginnen, dan moet u zich realiseren dat het

risico bestaat dat u zwanger bent. Neem in dat geval contact op met uw arts.

• Eén tablet vergeten in week 2:

Neem de vergeten tablet in zodra u zich realiseert dat u die vergeten bent, ook al betekent dat dat u

twee tabletten tegelijkertijd moet innemen. Neem de tabletten vervolgens weer in op het gebruikelijke

tijdstip. De bescherming tegen zwangerschap is niet verminderd als u de tabletten in de voorafgaande

7 dagen op de juiste wijze hebt ingenomen. Zo niet dan moet u gedurende de volgende 7 dagen een

aanvullend voorbehoedmiddel gebruiken.

• Eén tablet vergeten in week 3:

U kunt kiezen tussen twee mogelijkheden:

1. Neem de vergeten tablet in zodra u zich realiseert dat u die vergeten bent, ook al betekent dat dat u

twee tabletten tegelijkertijd moet innemen. Neem de tabletten vervolgens weer in op het gebruikelijke

tijdstip. Sla de tabletvrije periode over en begin meteen met de volgende strip.

U krijgt hoogstwaarschijnlijk aan het eind van de tweede strip een menstruatie (een

onttrekkingsbloeding), maar tijdens de tweede strip kunt u ook al spotting (bloeddruppels of -vlekjes) of

een doorbraakbloeding krijgen.

2. U kunt ook stoppen met de strip en direct verder gaan met de tabletvrije periode van 7 dagen (reken

de dag mee waarop u uw tablet bent vergeten). Als u op uw vaste startdag met een nieuwe strip wilt

beginnen, maakt u de tabletvrije periode korter dan 7 dagen.

Als u één van deze twee aanbevelingen opvolgt, blijft u beschermd tegen zwangerschap.

Als u een tablet in een strip bent vergeten en u krijgt geen bloeding in de eerstvolgende tabletvrije

periode, kan dat betekenen dat u zwanger bent. U moet contact opnemen met uw arts voordat u verder

gaat met de volgende strip

dit kon ik namelijk vinden dus vandaar dat ik het toch vroeg voor alle zekerheid.

Dankjewel in elk geval!
quote:willeke1994 schreef op 19 september 2013 @ 13:45:

dit kon ik namelijk vinden dus vandaar dat ik het toch vroeg voor alle zekerheid.

Dankjewel in elk geval!

Het staat er toch echt :

quote:• Eén tablet vergeten in week 3:

U kunt kiezen tussen twee mogelijkheden:

1. Neem de vergeten tablet in zodra u zich realiseert dat u die vergeten bent, ook al betekent dat dat u

tijdstip.

Aangezien jij 2 strips achter elkaar neemt kun je week 4,5 en 6 zien als die derde week.

De eerste 2 weken pil vergeten zijn riskanter zoals je leest in je bijsluiter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven