ethinylestradiol levonorgestrel 0.03/0.15 vergeten...help
zondag 15 augustus 2010 om 10:06
hallo,
Ik zit in het buitenland en ben nu vrijdag en gister avond mijn pil vergeten.
Ik heb deze net en kan geen bijsluiter vinden op internet.
wie kent deze pil ook en helpt mij even met wat ik nu moet.
Dit is laatste week en dus vrijdag en gisteravond vergeten.
dankje.
ps, ik hoef geen reacties als " beter opletten" e.d.
Ik zit in het buitenland en ben nu vrijdag en gister avond mijn pil vergeten.
Ik heb deze net en kan geen bijsluiter vinden op internet.
wie kent deze pil ook en helpt mij even met wat ik nu moet.
Dit is laatste week en dus vrijdag en gisteravond vergeten.
dankje.
ps, ik hoef geen reacties als " beter opletten" e.d.
zondag 15 augustus 2010 om 10:13
Dat is hormonale anticonceptie (de Microgynon anti-conceptiepillen vallen onder deze groep).
Wat je moet doen?.. Ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet.
Voorlopig even geen onbeschermde seks (als je niet zwanger wil worden iig).
Waar zit je in het buitenland? Misschien dat je daar even naar de apotheek kunt gaan voor een nieuwe strip.
Wat je moet doen?.. Ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet.
Voorlopig even geen onbeschermde seks (als je niet zwanger wil worden iig).
Waar zit je in het buitenland? Misschien dat je daar even naar de apotheek kunt gaan voor een nieuwe strip.
zondag 15 augustus 2010 om 10:16

zondag 15 augustus 2010 om 10:18
Aanvulling (heb ik ff voor je opgezocht):
Heeft u minstens twee pillen in de derde week van de strip vergeten, dan kunt u twee dingen doen:
- de vergeten pil alsnog innemen, de strip afmaken en gelijk doorgaan met de volgende strip, zodat u na het vergeten minimaal zeven dagen achter elkaar de pil slikt. Eventueel kunt u twee strips na elkaar slikken; de pil blijft veilig;
- direct een pauzeweek inlassen en daarna met een nieuwe strip beginnen; de pil blijft veilig. Let op: reken de dagen dat u de pil vergeten hebt bij de pauzeweek.
Heeft u minstens twee pillen in de derde week van de strip vergeten, dan kunt u twee dingen doen:
- de vergeten pil alsnog innemen, de strip afmaken en gelijk doorgaan met de volgende strip, zodat u na het vergeten minimaal zeven dagen achter elkaar de pil slikt. Eventueel kunt u twee strips na elkaar slikken; de pil blijft veilig;
- direct een pauzeweek inlassen en daarna met een nieuwe strip beginnen; de pil blijft veilig. Let op: reken de dagen dat u de pil vergeten hebt bij de pauzeweek.
zondag 15 augustus 2010 om 10:23
zondag 15 augustus 2010 om 11:01
Altijd onthouden (als je onbeschermde seks hebt gehad:
Eerste week: Pil vergeten of een dag te laat begonnen?
Foute boel, morning after pil halen..
Tweede week: 1 Pil vergeten = geen probleem
2 pillen vergeten= morningafterpil halen
Derde week: 1 Pil vergeten = Twee mogelijkheden
1 Geen pillen meer slikken, direct stoppen en ongesteld worden.
2 Minimaal 7 dagen achter elkaar de pil goed slikken.. (een maand doorslikken is striptechnisch handiger.. Dan heb je dus een eerste week, 4 weken lang een 2e week.. en de laatste week.. want, twee strippen is 6 weken als je niet stopt)
2 pillen vergeten: Stoppen en ongesteld worden
De enige weken die vastliggen met de pil, zijn de 1e en de 3e...
De1e is de eerste week na je menstruatie, en de 3e is de laatste week dat je slikt vóór je menstruatie. De 2e week kun je "eindeloos" uitrekken.. Vandaar dat je (als je je pil vergeet in de 3e week) van de 3e week een "2e week" maakt als je nog 7 dagen extra doorslikt.. En dan maakt 1 pil vergeten niet uit..
Eerste week: Pil vergeten of een dag te laat begonnen?
Foute boel, morning after pil halen..
Tweede week: 1 Pil vergeten = geen probleem
2 pillen vergeten= morningafterpil halen
Derde week: 1 Pil vergeten = Twee mogelijkheden
1 Geen pillen meer slikken, direct stoppen en ongesteld worden.
2 Minimaal 7 dagen achter elkaar de pil goed slikken.. (een maand doorslikken is striptechnisch handiger.. Dan heb je dus een eerste week, 4 weken lang een 2e week.. en de laatste week.. want, twee strippen is 6 weken als je niet stopt)
2 pillen vergeten: Stoppen en ongesteld worden
De enige weken die vastliggen met de pil, zijn de 1e en de 3e...
De1e is de eerste week na je menstruatie, en de 3e is de laatste week dat je slikt vóór je menstruatie. De 2e week kun je "eindeloos" uitrekken.. Vandaar dat je (als je je pil vergeet in de 3e week) van de 3e week een "2e week" maakt als je nog 7 dagen extra doorslikt.. En dan maakt 1 pil vergeten niet uit..