Gezondheid alle pijlers

Even wat zelfmedelijden..

21-02-2014 20:13 30 berichten
Ik wil niets met dit topic, behalve klagen..

Hier lig ik dan, op de bank onder een dekbed. Krom van de pijn.. En even te zwelgen in zelfmedelijden..

Ergens gisteren in de namiddag begon het, pijn bij m'n ribben, schouder en rug, en niet diep kunnen inademen door de pijn.. Zelfs een boertje laten doet al zeer..

Paracetamols helpen niet, net als ibuprofen. Samen werken ze ook niet. Nu een cocktail van diclofenac met paracetamol. En het lijkt erop dat ook dit niet gaat helpen... Dus weer een waardeloze nacht op de bank voor de boeg...

Iemand zin om mee te doen in het jezelf zielig vinden?
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je geen contact opgenomen met jouw huisarts?
Cum non tum age
Heb je er naar laten kijken? Longembolie?
Galsteenkoliek?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ben zowel bij de huisartsenpost als bij de huisarts geweest. Longembolie is uitgesloten door beide partijen. Bloeddruk was goed evenals het zuurstofgehalte in m'n bloed. Hart geluisterd, longen geluisterd, niets gevonden. Het zijn volgens hen m'n tussenrib spieren. Schijnbaar is het erin geschoten. Heb een zittend beroep dus kan ook aan houding liggen..
Mijn tandarts vertelde laatst eenzelfde verhaal(ook een voorovergebogen houding de hele dag). Bezoekje fysio/manueel hielp hem er van af.
Ook geen koorts trouwens en voel me behalve de pijn verder oke. Vandaag de kids naar hun opa en oma laten gaan, ik kon de jongste niet eens uit z'n ledikant tillen...

Het enige wat erop zit is rusten en afwachten.. En dat is nou net iets wat ik niet kan..
Oh, je bent al geweest. Nou, mag je best wel even zwelgen in zelfmedelijden hoor.
Cum non tum age
Ik ken het gevoel, ik heb het inmiddels ook een aantal keer gehad

*schuift een glaasje roosvicee*

@ dogcrazy, ik ben al eens naar fysio geweest met houdingsklachten, alleen ging deze persoon me kraken zonder ik daar van te voren over werd ingelicht. Sindsdien ben ik huiverig voor zoiets..
Dank je wel, "komt wel goed, schatje"
Kraken zonder waarschuwing heeft zo zijn voor en nadelen. Nadeel is duidelijk dat je geschrokken bent. Voordeel is dat je met je spieren, uit angst voor wat komen ging, niet tegen gespannen hebt.

Hoe voelde je je na het kraken?
Raar, heeft voor mijn gevoel niet echt geholpen. Dit is ook al wat jaren geleden moet ik erbij zeggen.
Tuurlijk mag je even zelfmedelijden hebben.

Het is echt een houdingsprobleem zo te lezen. Misschien kun je een andere fysiotherapeut vragen voor advies en oefeningen als dit vaker gebeurd?
Never give up hope.
bekend mee helaas, diclofenac en paracetamol. Braaf op tijd slikken zodat je een goede spiegel opbouwt of hoe heet dat?

En wel rustig blijven bewegen.Komt goed. Kusje dr op?
En lig je wel lekker op die bank? Als ik last van mijn onderrug heb prop ik twee kussens in mijn knieholten als ik op mijn rug lig. Dan is de boel meer ontspannen.
@ pokkewijf, jep klopt helemaal. Ik slik nu 2x paracetamol en 1x diclofenac per keer.
Hoe ik ook ga liggen, ik heb constant pijn.. In de ene houding wat minder dan de andere..
Herkenbaar, eerst verdenking nekhernia maar pas na 12 mnd kwakkelen de diagnose Amyotrofische Schouderneuralgie gehad. Voor het herstel maakte het alleen niks uit. Qua pijnstilling kreeg ik op een gegeven moment een antidepressiva (iets met triptiline) die de zenuwpijn wat verminderde.

Hoop dat het een onschuldig houdingsprobleem is voor je!
Waardeloos mystic.

Mocht blijken dat het inderdaad alleen een houdingsprobleem is, dan kun je dat misschien beter krijgen en compenseren door een aantal uur sport in de week. Niet dat dat je nu helpt...

Heb je een bad? Misschien is dat een plan. En een spierontspanner voordat je gaat slapen. Mits natuurlijk ernstige dingen uitgesloten zijn.
En als je niet kan slapen van de pijn terug naar de HAP voor wat sterkers.
O, dat is echt k*t. Een spierontspanner lijkt mij ook wel een goed idee.
@ Jusa, vandaag al met veel pijn en moeite (letterlijk) een sterkere pijnstiller gekregen van de huisarts.. Denk dat ik het gewoon tijd moet geven.. En wat er eerder gezegd werd, een spiegel opbouwen door de pillen op uur en tijd in te nemen..

Voel me schuldig naar m'n kindjes, kan ze niet eens vasthouden of knuffelen.. snik snik..

En naar m'n vriend, die de benen onder z'n kont uit loopt voor me.. De schat.
Ha mystic, je mag best klagen, het klinkt erg vervelend.

Ben je niet toevallig onlangs verkouden/grieperig geweest? En wordt de pijn echt onverdraaglijk als je hoest?

Dit heb ik gehad, de artsen zeiden ook dat ik een spiertje had verrekt maar uiteindelijk bleek ik pleuritis (longvliesontsteking te hebben)

Sterkte!
Mystic, nieuwe kansen bij de HAP......

Ik kan me nog goed herinneren dat ik er was en zei. Kan me niet schelen wat het is, het doet pijn en ik wil slapen. Ik kreeg de opdracht om de volgende dag weer naar mijn eigen HA te gaan omdat het hernia-achtig leek en Tramadol voor de nacht.

Mijn tweeling was destijds een maand of 3. Ik voelde me ook zo schuldig en machteloos. Hoop dat je er snel vanaf bent. Fijn dat je man je zo goed verzorgd.

Maar als jhet niet verbetert aan de bel trekken hoor bij je huisarts maandag (of eerder).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven