Gezondheid alle pijlers

ewwww! Help..

16-07-2013 19:10 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal.

ik zit aan de moviprep help! het is zo smerig ik weet niet hoe ik het weg krijg. heb al slimpie erin gedaan maar toch blijft het ranzig.

iemand tips? met neus dicht drinken ofzo? nu ik dat zo typ ga ik het uitproberen. lol. maken ze het express zo vies dat je het wel langzaam opdrinkt? en hoelang duurt het voordat je wat gaat voelen?

hoop dat jullie me nu wel goed kunnen lezen
das slim water in de koeling doen. ik kom net van de wc af ik had alles op en ik moest al het is raar ik heb geen pijn maar alles komt eruit. ik probeer gewoon normaal met mensen te praten op de app en skype haha.
Ijskoud maken, limo erdoor, rietje erbij, en ik keek ondertussen een spannende film. Gek, he, maar dat hielp bij mij heel goed. Afleiding, dekentje erbij (niet met dit weer trouwens ) en vooral niet meer nadenken er over, want dat maakt het bij mij erger...
Oh, je hebt het al binnen, wat goed! Succes verder met de tijd op de wc...
sterkte

Het is erg vies spul. Ik moest vorig jaar dat spul helemaal opdrinken. Ik had het spul voor de helft alweer uitgebraakt. Ik werd zo misselijk ervan.

Ik heb ingenomen door een glas appelsap ernaast op te drinken.

Verder veel sterkte met onderzoek
quote:zeniiba schreef op 16 juli 2013 @ 20:48:

Oeh... goed gedaan!

Morgenochtend nog een lading? Mocht je iemand hebben die je naar de supermarkt kan sturen: citroenen/limoenen en ijsklontjes! Flink glas volschenken, halve limoen erboven uitknijpen, ondertussen op een ijsklontje sabbelen om je tong/smaakpapillen te verdoven, en dan snél opdrinken. Dat is hoe ik het doe :p (mede na tips hier op het forum). mag dat citroen en limoen?

Voor helemaal een volgende keer kun je vragen of je picoprep in plaats van moviprep mag proberen -> is veel minder (en minder vies ook nog). omdat ik wat stevig ben mag ik de picoprep niet dan zouden mijn darmen nog half vol zitten zeggen ze..

Heel veel succes de komende 24 uur!! dankjewel! ik zou blij zijn als het morgen is en ik de andere liter prep achter me kiezen heb.
dankjewel allemaal! maar wat ik niet snap, er worden tegenstrijdige dingen vertelt, want mag appelsap wel daar zit toch juist suiker in?

ik mag dus slimpie drinken water thee en koffie zonder suiker, maar over appelsap hebben ze mij niks vertelt ..... bietje vreemd. ik dacht ook dat ik het zou uitkotsen gelukkig hou ik het binnen. voel me wel erg verward opeens en moe en honger duizelig. gelukkig is het morgen allemaal voorbij! kwart voor 12 mag k niks meer drinken word kwart voor 3 geholpen. ik vraag me af moet ik daarna nog naar de wc en hoelang gaat het duren voordat ik weer normaal naar de wc kan?
Ik had de verpleegkundige gevraagd wat ik mocht drinken dat zijn voornamelijk heldere dranken en daar viel appelsap ook onder.
oke die snap ik wel. maar er zit suiker in en dat mag ik volgens hun niet.
Krijg je een roesje? Dat heb ik tot nu toe wel gehad. Het meeste kreeg ik dan nog wel mee (vond ik zelf dan... al schijn je je daar flink in te kunnen vergissen), maar vond ik totaal niet erg ofzo (heel raar, onverschillig, komt misschien ook wel door die prep hel die je toch niet voor niks doorstaat). Na de behandeling wordt je naar een uitslaapzaal gebracht en daar val je helemaal vanzelf weer in slaap en is het ineens weer 1 of 2 uur later... dan wil je heus plassen en misschien nog wel even doorslapen. Meestal krijg je wat drinken en vervolgens laat je je door je 'begeleider' naar huis voeren (mak als een lammetje... totdat je een broodjeszaak in het vizier krijgt...) neem wat sultana's ofzo mee voor de ergste honger erna. Naderhand naar de wc is bij mij nooit problematisch of anders dan anders

Ga nu anders lekker op de bank zitten (of maak het jezelf gemakkleijk op de wc ), doe het rustig aan als je je verward voelt (had ik de laatste keer ook, hoort er blijbkaar bij). Hou jezelf goed warm en comfortabel en pak ook 'rust' (van internet/WA etc) als je voelt dat je dat nodig hebt.

Is er nu iemand bij je?
ik krijg idd een roesje. ik laat alles over me heen komen morgen, is het beste denk ik. mij is verteld dat het onderzoek 20 min duurt en dat ik dan idd naar de uitslaapzaal word gebracht en als ik wakker word eten en drinken krijg ik denk idd dat ik eerst ga plassen haha. ik weet niet of ik nog lang erna doorslaap. toen ik wakker werd uit een narcose vroeg ik om medicatie uit een infuus en daarna mocht ik weg dus ik denk dat ik me hetzelfde ga voelen.

ik lig in bed. ze zeggen dat ik moet bewegen maar daar heb ik geen zin in ben moe en heb honger. ik heb lekker de tv aangezet nu ik lig gaat het iets beter. ik ga alleen nog naar de wc vandaag en vroeg slapen als dat er van komt. zodat ik morgen om 7 uur dezelfde ellende kan meemaken.

mijn broer was thuis maar die gaat nu weg, mijn moeder komt straks thuis en laat mn hondje uit. voor de rest onderga ik het in mn eentje via internet met jullie nu dan en mn vrienden online en wa..
Fijn om te weten dat je niet alleen bent. Probeer toch af en toe wat rond te lopen, als het sneller op gang komt, kan je sneller naar bed.

Het onderzoek morgen is achter de rug voordat je het weet.

Veel succes!
ik weet niet of er meer uit gaat komen er is al een hoop uit. ik ga straks even naar beneden lopen om een theetje te maken daarvoor nog even naar het toilet..

dankjewel!
goeiemorge..

2e liter prep gemaakt. dit keer met koud water en rietje drinken en een filmpje. jammer dat ik er niet ff bij kan eten haha. film is altijd leuker als je erbij eet.
Ben je al weer 'boven water'? Hoop dat alles goed is gegaan vandaag!
lief dat je aan me denkt. alles ging zo snel. ik heb het uitgeschreeuwd van de pijn tijdens het onderzoek ik was er voor mijn doen volgens mij helemaal bij. en denk ik dat het 1 min heeft geduurd. mijn moeder en artsen beweren echter anders. na het onderzoek kreeg ik wat te eten en drinken bruin brood met kaas en een met ham. en een koffie met melk en suiker. daarna vroeg ik of ik gelijk naar huis kon ik moest blijven maar toch gezegt ik wil naar huis en omdat ik gewoon normaal wakker was hebben ze me laten gaan, ik was erg verward wel en boos vooral omdat ze zo wild met me om zijn gegaan vind ik. en omdat ze niks hebben gevonden en ik waarschijnlijk met een spastische darm afgescheept word.ik voel me vies en moe

Wat vervelend van de rottige ervaring.

Het roesje voorkomt geen pijn maar zorgt dat je duffer/rustiger bent en heeft soms ook een component die zorgt dat je een deel vergeet. De pijn is een teken voor de arts dat er een lus in de scoop zit/hij tegen de darmwand gaat. Een soort extra veiligheid.

Balen dat er geen 'echte' diagnose is. Zijn er wel mogelijkheden gegeven hoe je beter om kan gaan met je darmproblemen?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

oeh, wat naar dat het zo'n pijn deed :(

Raar he, dat je een stuk tijd 'kwijt' lijkt te zijn? Weet je zeker dat er niets gevonden is? Heeft de arts dat na afloop met je besproken? Of met je moeder? Ik zou sowieso nog geen conclusies trekken totdat je je volgende afspraak heb gehad, dan zijn ook eventuele biopten geanalyseerd.

Als ik heel eerlijk ben zou ik zeggen dat je juist blij zou moeten zijn als er geen ontstekingen zitten, een prikkelbare darm is al ontzettend vervelend, maar met IBD ben je nog verder van huis. Maar dat wil je nu misschien even niet horen, dat snap ik wel.

Neweve, dat van geheel geen pijnstilling is nieuw voor mij, al had ik het misschien ook wel moeten weten. Bij mij hebben ze de eerste keer klink 'geragd' om voorbij het illeum te komen (niet gelukt), maar de pijn viel op zich wel mee. Mocht je ooit weer moeten ebgl: het doet niet altijd pijn.

Hoop echt dat je je morgen minder moe, vies, en boos voelt, en vooral opgelucht dat het onderzoek achter de rug is. You did it!
mij is gezegd gewoon veel scheten laten en paracetamol maar geen enkele medicijn werkt bij mij. daarom kunnen ze ook niks voor me doen.

de arts kwam naar de uitslaapzaal toe en sprak tot mij en mijn moeder hij zij er is niks gevonden de darm is schoon hij heeft de dikke darm bekeken en een stukje dunne darm. het leek echt 1 min allemaal ik kwam er ook heel gefrustreerd uit misschien omdat ik zo verschrikkelijk veel pijn had. biopten zijn niet genomen, hij heeft alleen gekeken.

ik ben er gewoon verdrietig om niemand weet ook wat ik meemaak hier niemand begrijpt het waarom ik telkens buikpijn heb en denkt soms dat ik lieg. ik had liever gewild dat het een erge ziekte was dan had ik tenminste echt iets. maar zo moet ik niet denken idd. maar het raakt me enorm als mensen zoals zelfs me moeder zegt ik lieg als ik buikpijn heb, ik zou nooit daarover liegen.

volgens mijn waarnemen hebben ze idd ook geragd bij mij misschien ook vanwege dat illeum ik weet het niet. ik ga dit nooit meer doen ik zuip die troep niet meer voor geen miljoen.

ik ben nu al opgelucht dat het erop zit en ik weer normaal kan eten, ben vooral nog enorm emotioneel. ik zal er wel overheen komen. maar waar ik het meeste tegenaan kijk is de onbegrip van mensen. want buikpijn verzin ik altijd volgens hun..

ik heb tegen de dokter gezegt het beinvloed mijn leven heel erg als ik iets wil doen ben ik altijd bang of ik geen buikpijn zal hebben. uit wanhoop heb ik tegen de hap gezegt dat ik er zelfs zelfmoord door wou plegen. en schete late in het openbaar is niks voor mij, ik laat daarintegen wel veel boeren wat ook goed is.

ik typ dit een beetje met frustratie want er is weer geen begrip voor mijn situatie. ik heb heel het process alleen moeten ondergaan op jullie na dan. en mijn vrienden maar van mijn moeder kon ik alleen verwachten dat ze mn hondje uitliet. maar nu het klaar is mag ik hem zelf weer uitlaten morgen vroeg terwijl ik dagen lang niet heb kunnen slapen vanwege de borrelende darmen enz ik wil uitslapen ik moet ontspannen voordat ik weer overspannen raak. voel me erg eenzaam.

and yes i did it ben trots op mezelf heb aan geen verleiding ja gezegt en doorgezet !

dankjewel voor jullie steun! knuf
quote:ik ben er gewoon verdrietig om niemand weet ook wat ik meemaak hier niemand begrijpt het waarom ik telkens buikpijn heb en denkt soms dat ik lieg. ik had liever gewild dat het een erge ziekte was dan had ik tenminste echt iets. maar zo moet ik niet denken idd. maar het raakt me enorm als mensen zoals zelfs me moeder zegt ik lieg als ik buikpijn heb, ik zou nooit daarover liegen.

Ach lieverd.

Ik herken dit wel. En was ook eerst boos. Pds, een syndroom dus. Een verzamelnaam omdat ze niet weten wat er is. En de gedachte: heb je haar weer met haar buikpijn. Maar met de jaren ben ik ermee leren omgaan. Met buikaanvallen, voeding en gewend geraakt aan t onbegrip van sommigen. Dat kost gewoon tijd.
ja het is moeilijk :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven