Gezondheid alle pijlers

Extra borstweefsel onder oksel

25-02-2010 11:31 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik ruim 17 weken zwanger en ik loop al weken rond met een grote bult onder mijn oksel. Ben bij de huisarts geweest en hij kon er niet echt iets van maken en stuurde me door naar het ziekenhuis voor een echo. Hier zeiden ze dat het om huidirritatie ging, omdat de bult vlak onder de huid lag. Zelf geloof ik hier niet zo in. De huid is rustig en de bult verdwijnt ook niet als ik een tijdje geen deo gebruik of niet scheer. Nu heb ik het ook voorgelegd bij de verloskundige en volgens hem is het extra borstweefsel. Als ik straks bevallen ben kon de bult nog wel veel groter worden volgens hem. Ik heb al gegoogled maar kom heel weinig info tegen over dit verschijnsel. Zijn hier ervaringsdeskundigen?
Ja, zijn je melkklieren, heb ik ook gehad tijdens zwangerschap, er was pas een topic over geopend met veel ervaringsverhalen, zal even zoeken.
Als je googelt op melkkier oksel kom je van alles tegen, ook in combinatie met zwangerschap.
Hier is de link, maar dit topic heb jezelf geopend en dus veel antwoorden heb je dus al, beetje overbodig om nog een topic te openen
Misschien toch niet helemaal overbodig, want het andere topic ken ik ook, maar als "lotgenoot" van oogcreme hoop ik dat er toevallig iemand hier langskomt die tips heeft om in de dagen na de bevalling stuwing tot onder je oksel te voorkomen of verminderen. Stuwing vond ik sowieso geen pretje, maar die zwelling onder je oksel die in de knel komt bij iedere beweging en die ook bij laten drinken niet minder wordt, maakte het er niet leuker op.

Oogcreme, het kan natuurlijk ook zomaar dat ze er in het ziekenhuis, na een echo, meer kijk op hebben dan je verloskundige.
Zusenzo, het klopt dat ik al eerder een topic heb geopend maar toen wist ik eigenlijk nog niet wat het was. Ik ga er zelf nu ook eigenlijk vanuit dat het mekklieren zijn dus ik dacht ik open op 'Kinderen' een nieuwe, hier zijn vast meer meiden die het hebben, vandaar.

Miffy het was nogal rommelig in het ziekenhuis en de radioloog die er later bij kwam kijken wist niet eens dat ik zwanger was. Had ik ook aan moeten geven maar ik voelde me nogal in paniek en omdat de mevrouw die de echo maakte weinig zei en na lang zoeken de radioloog er bij haalde.
Oogcreme,

Bij ons in het ziekenhuis hangen grote plakaten bij de róntgenafdeling en op alle kamers dat je moet melden dat je zwanger bent. Ook de huisarts had dat op de aanvraag moeten schrijven!!

Eigenlijk best kwalijk dat het van te voren niet bekend was.

Maar goed, meer dan een echo kan men niet doen en die heb je tenminste gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven