Gezondheid alle pijlers

Extra lang maandverband?

25-11-2014 15:47 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben de ene keer heftiger ongesteld dan de andere. Ik gebruik bij voorkeur maandverband, bij tampons heb ik altijd het gevoel dat het erlangsloopt ofzo, dat is niet zo, maar het voelt gewoon niet 'safe'.

Ik gebruik het maandverband van Always Ultra Long Plus, maar dat is niet lang genoeg. Zeker als ik de hele dag zit (zoals op mijn werk), dan lek ik óf van voren óf van achteren wel een keer door. Echt balen. Ik heb het idee dat dit met de stand van mijn baarmoeder te maken heeft ofzo, ik weet het niet.

Ik hoef dan ook nooit een lichte broek aan te trekken in deze periode, die gok neem ik niet meer (uit ervaring wijsgeworden enzo....).

Nu dus een zwarte broek aan, maar toch doorgelekt, al zie je het gelukkig niet.

Welk maandverband is nóg langer? Iemand ervaring?
Waar lezen jullie dat ik mezelf maar 1x verschoon??? Getver, het idéé alleen al!

Ik verschoon zeker elke 1,5 á 2 uur en check het soms nog eens tussendoor. Dus dat lijkt me toch netjes.

Nachtverband dus, ken ik niet dus daar ga ik naar kijken.

En misschien is 2 onderbroeken over elkaar inderdaad ook wel wat, al lijkt me het niet lekker zitten. Net zoals 2 verbandjes achter elkaar plakken, lijkt me ook niet fijn zitten, maar als het helpt valt het te proberen.

Het is echt voor de eerste 2 dagen, en soms is het niet eens nodig. Maar vandaag dus weer eens wel, en baalde ik enorm,
Twee verbandjes (en dan niet achter elkaar, maar gedeeltelijk overlappend, anders heb je daar weer mogelijke lekpunten) vind ik erg meevallen. Die ik gebruik zijn dun (3 mm) en zitten niet in de weg. Ik heb liever even een extra laagje erbij, dan dat ik doorlek. Maar probeer eerst één nachtverbandje, misschien is dat voor jou wel lang genoeg. Die ik gebruik bijvoorbeeld is 30,5 cm lang; 8,5 cm langer dan hun niet-nachtverband.
Kraamverbanden proberen? Die worden gebruikt na de bevalling en zijn behoorlijk lang, deze kan je ook makkelijk over elkaar heen plakken zodat die nog langer is, dat deed ik vlak na mijn bevalling, zat prima. Anders die zwarte kotex voor in de nacht.
quote:Lovestar schreef op 25 november 2014 @ 18:17:

[...]

Jeetje! Loop je dan niet ontzettend leeg voor je gevoel? Nee hoor, voelt hetzelfde als een tampon. Er loopt ook niks langs. Je voelt er echt helemaal niks van. Je hoeft ook niet zo vaak te verschonen, omdat er niks kan gaan broeien. Ik ken vrouwen die hem 's ochtends in doen en hem 's avonds een keer omspoelen voor de nacht. Er is hier op het forum een langlopend topic over.
http://forum.viva.nl/forum/gezondheid/m ... ges/216254
Kraamverband voor de eerste dagen werkt het beste, die always en libresse "swifferdoekjes" houden geen zware menstruatie.
quote:Lexie85 schreef op 26 november 2014 @ 11:23:

[...]

Nee hoor, voelt hetzelfde als een tampon. Er loopt ook niks langs. Je voelt er echt helemaal niks van. Je hoeft ook niet zo vaak te verschonen, omdat er niks kan gaan broeien. Ik ken vrouwen die hem 's ochtends in doen en hem 's avonds een keer omspoelen voor de nacht. Er is hier op het forum een langlopend topic over.

Ik doelde op het bloedverlies. Maandverband en tampons. Neem aan dat de grootste maat tampons gebruikt werd en regelmatig wisselen.

Je moet een hoop bloed verliezen wil je met deze gewoontes nog doorlekken
Dank voor de tip voor Libresse, dat maandverband Goodnight is een best een stukje langer dan mijn vertrouwde Allways. En net lang genoeg, dus super! Het scheelt zeker.
Fijn dat het met het nachtverband is opgelost!
Ik las het ook hoor, dat je je maar 1 keer verschoonde. Hoopte al dat het niet waar was .

Ik voel met tampon in echt verschil op het moment dat ik 'doorlek'. Dus dan werkt extra lang maandverband (de gewone die jij dus ook gebruikt) voor mij wel, omdat ik toch gelijk alles kan wisselen zodra de tampon verzadigd is. Voel jij dit niet? Ik heb dat ook nog niet zo heel lang hoor, maar sinds een tijdje dus wel en dus lek ik ook niet meer door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven