faken dat je ziek bent
maandag 14 maart 2011 om 06:58
Tja.....dat heb ik dus nog nooit gedaan.....Maar nu mòet ik wel. Ben zwanger en zooooo moe, ik mòet echt even één of twee dagen bijslapen, anders trek ik het echt niet. Heb nl. al twee kleine kinderen. Ik wil nog niet vertellen dat ik zwanger ben, maar ja....wat vertel ik dan wel?
Zodra ik de directeur van mijn basisschool opbel en zeg dat ik ziek ben vraagt ze
1) agossie, wat heb je? en
2) wanneer denk je dat je weer terug bent?
De enige optie is dus om een kwaaltje te faken, maar ja.....wat? Wil ook niet dat mensen zich zorgen gaan maken om mij.....dus graag iets simpels. Wie weet er iets?
Zodra ik de directeur van mijn basisschool opbel en zeg dat ik ziek ben vraagt ze
1) agossie, wat heb je? en
2) wanneer denk je dat je weer terug bent?
De enige optie is dus om een kwaaltje te faken, maar ja.....wat? Wil ook niet dat mensen zich zorgen gaan maken om mij.....dus graag iets simpels. Wie weet er iets?

maandag 14 maart 2011 om 07:25
maandag 14 maart 2011 om 07:39
Volgens mij weet je al een tijdje dat je zwanger bent en die moeheid zal ook niet in 1 dag gekomen zijn. Op het laatste moment ziek melden vind ik niet netjes; kan je leidinggevende als een gek vervanging gaan regelen. Om over al die kindjes (die een vervanger krijgen of verdeeld worden over de klassen) maar niet te spreken. Alle begrip voor je moeheid, maar ik vind dit associaal gedrag. Onvolwassen ook.
maandag 14 maart 2011 om 07:41
Zo vroeg in de zwangerschap betaald het UWV je ziekte nog niet. Dat ik pas onggeveer vanaf je eerste bezoek aan je verloskundige als je een zwangerschapsverklaring hebt. Het kan zijn dat je de verklaring ivm bijv. extreme misselijkheid eerder krijgt maar meestal is dat niet.
Verder zou ik eerlijk zijn, hoe ver ben je? Hoe lang wil je nog wachten?
Ik vind dat op het moment dat je je afmeld inm zwangerschap je het moet vertellen. Een 'gelogen' ziekmelding is trouwens ook niet geldig.
Verder zou ik eerlijk zijn, hoe ver ben je? Hoe lang wil je nog wachten?
Ik vind dat op het moment dat je je afmeld inm zwangerschap je het moet vertellen. Een 'gelogen' ziekmelding is trouwens ook niet geldig.

maandag 14 maart 2011 om 07:56
quote:_Barbabella_ schreef op 14 maart 2011 @ 07:37:
Uhm ... Officieel mag hij niet vragen wat je hebt. Dit mag alleen een (arbo) arts
Nee hoor bij ons niet. De leidinggevende bepaald of je ziek bent of niet, ik heb het dan ook over de thuiszorg. Als je je ziekmeld vraagt eerst de planner wat je scheelt, daarna moet je om 9 uur de leidinggevende bellen en die zaagt je ook nog even lekker door.
Soms wordt er gezegd dat je moet komen, neem maar aspirine in of zoiets.
Uhm ... Officieel mag hij niet vragen wat je hebt. Dit mag alleen een (arbo) arts
Nee hoor bij ons niet. De leidinggevende bepaald of je ziek bent of niet, ik heb het dan ook over de thuiszorg. Als je je ziekmeld vraagt eerst de planner wat je scheelt, daarna moet je om 9 uur de leidinggevende bellen en die zaagt je ook nog even lekker door.
Soms wordt er gezegd dat je moet komen, neem maar aspirine in of zoiets.
maandag 14 maart 2011 om 08:00
Heb hetzelfde probleem gehad. Was alleen niet zo moe, maar kotsmisselijk. Heb het gewoon eerlijk verteld aan mijn leidinggevende en toen ook al met 5 weken aan mijn leerlingen en directe collega's. Ik was groen, graaide de hele dag paniekerig in mijn tas op zoek naar iets wat zou helpen. Iedereen snapte het en leefde erg mee. Hoewel erg vroeg, blij dat ik gewoon eerlijk was geweest. Ik ben zelden ziek, dus ik had best iets kunnen verzinnen. Had niemand een probleem van gemaakt, iedereen heeft ten slotte wel eens wat. En met 1600 leerlingen om je heen, hangt er een hoop in de lucht. Maar eerlijk zijn was voor mij de beste optie. Waarom vertel je het niet gewoon? Vind overigens wel dat je je ziek moet melden, je moet goed voor jezelf zorgen en voor de klas staan gaat niet op zo'n moment. Sterkte!
maandag 14 maart 2011 om 08:02
Eens met Lammy. Hier staat ook de eerste dag de arbo-arts thuis op de stoep. Die bepaalt of je wel/niet ziek bent. En mocht je dan toch niet naar je werk gaan, dan krijg je 'gedonder' met het UWV.
Verder wel een leuk bedrijf, leuk werk en leuke collega's. Gelukkig (even afkloppen) heb ik niet zo vaak wat...
Verder wel een leuk bedrijf, leuk werk en leuke collega's. Gelukkig (even afkloppen) heb ik niet zo vaak wat...