Gezondheid alle pijlers

faken dat je ziek bent

14-03-2011 06:58 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja.....dat heb ik dus nog nooit gedaan.....Maar nu mòet ik wel. Ben zwanger en zooooo moe, ik mòet echt even één of twee dagen bijslapen, anders trek ik het echt niet. Heb nl. al twee kleine kinderen. Ik wil nog niet vertellen dat ik zwanger ben, maar ja....wat vertel ik dan wel?

Zodra ik de directeur van mijn basisschool opbel en zeg dat ik ziek ben vraagt ze

1) agossie, wat heb je? en

2) wanneer denk je dat je weer terug bent?

De enige optie is dus om een kwaaltje te faken, maar ja.....wat? Wil ook niet dat mensen zich zorgen gaan maken om mij.....dus graag iets simpels. Wie weet er iets?
Gewoon ziek melden, je voeld je immers toch ook echt belabberd ? Je kunt je goed klote voelen als je moe bent, en zwanger zijn kost veel energie. En als jij besluit het te willen stil houden is dat je goed recht, kan me dat best wel voorstellen. Zeg gewoon dat je slecht geslapen hebt doordat je ziek bent, dar hoef je je echt niet schuldig om voor te voelen. Werkgevers zijn idd werkgevers ik vertrouw ze ook niet.
Ik zou toch proberen om te gaan werken. En het weekend gebruiken om bij te tanken. En vroeg naar bed deze week.
Nee Aureel bij mij was het niet tegen de wet. Je mag een tijdelijk contract niet verlengen zonder opgaaf van redenen. Bij mij is er eerlijk gezegd dat er geen mogelijkheid tot partimme werken was en ik was niet van plan 5 dagen per week te werken met een kind.

En voor alle types hier die om het hardste schreeuwen dat het je eigen keus is een kind te krijgen; klopt, maar het tijdstip kies je vaak niet uit.
Volgens mij mag je dat ook niet weigeren Neele, daarom heeft iedereen toch recht op ouderschapsverlof?
quote:Aureel schreef op 14 maart 2011 @ 08:54:

Volgens mij mag je dat ook niet weigeren Neele, daarom heeft iedereen toch recht op ouderschapsverlof?En daarom is het zo handig dat een werkgever ruim van te voren op de hoogte is van een zwangerschap
Ik zou ook faken hoor. Tjonge wat een zeikerds hier zeg. Oh oh oh wat zijn we slecht om een keer te liegen zodat je eigen gezondheid er niet aan gaat. Pffff werkgevers heb ik echt totaal geen begrip voor. Die gaan ook alleen en altijd maar voor zichzelf dus waarom zou je in godesnaam je eigen gezondheid (en dus ook je zwangerschap en je kind) daarvoor in gevaar brengen. Grote onzin. Gewoon doen TO want voor je het weet loop je maar door en door en wordt het van kwaad tot erger en stort je straks voor langere tijd in. Dat kost past geld voor de werkgever.

Dus inderdaad buikgriep, want dat heerst hier toch al. Ga maar lekker uitrusten en op krachten komen.
quote:Aureel schreef op 14 maart 2011 @ 08:47:

[...]

Inderdaad. Hier nog zo'n verhaal. Het is tegen de wet, beste mensen, om iemands contract niet te verlengen/iemand te ontslaan vanwege zwangerschap. Je kunt wel heel eerlijk willen zijn, maar dan zet een werkgever je dus vervolgens weg onder het mom van slecht functioneren. Want hij mag immers niet eerlijk zeggen dat het vanwege je zwangerschap is... En dat gebeurt echt heel vaak!!

Maar goed, ook ik heb lekker genoten van mijn betaalde vrije tijd die ik met mijn eerlijkheid verdiend heb.

Helemaal eens. Heb ook zooooveel verhalen in mijn omgeving dat het zo gegaan is. Werkgevers, blehhhhh, geld, geld, geld dat is alles wat het om draait. Voor jou 10 anderen dus waarom zon "lastige" zwnagere. We verzinnen (liegen dus dames en heren) dus gewoon een reden om die persoon eruit te werken. Werkt die niet mee dan gaan we nog vaak een vuil spelletje spelen ook.

DAT is hoe het gaat mensen en niet anders.
quote:Blyt schreef op 14 maart 2011 @ 08:57:

[...]

En daarom is het zo handig dat een werkgever ruim van te voren op de hoogte is van een zwangerschap Je bent verplicht om ouderschapsverlof minimaal 2 maanden voor de ingansdatum aan te vragen. Hier zijn dus gewoon regels voor dus je hoeft niet roomser te zijn dan de paus.
Dus als je tegen liegen bent tegen je werkgever,dan ben je een moraalridder of een zeikerd. Goh,apart.

En een aantal gaat er vanuit dat als ze eerlijk is ze haar baan kwijt kan raken. Wie weet werkt zij al wel vele jaren met vast contract en met een zeer goede verstandhouding. Dan is het juist beter om eerlijk te zijn.
Stressed is just desserts spelled backwards
TO, ben benieuwd wat je gedaan hebt.....sta je op dit moment voor je klas of heb je je toch nog ziekgemeld?

Volgens mij zijn er weinig criteria voor ziekmelding: voel je je zo slecht dat je niet kunt werken, dan ben je ziek en voel je niet zo slecht dan werk je wel. Hoe dat komt is dan een tweede. (als je je regelmatig ziek meldt omdat je teveel gefeest hebt, moet je je natuurlijk wel achter je oren krabben, maar dat is nu niet aan de orde)

De eerste weken van een zwangerschap zijn nu eenmaal erg vermoeiend en TO kan 100.000 redenen hebben om het nog niet te willen vertellen.
quote:Scuba schreef op 14 maart 2011 @ 09:00:

[...]

Helemaal eens. Heb ook zooooveel verhalen in mijn omgeving dat het zo gegaan is. Werkgevers, blehhhhh, geld, geld, geld dat is alles wat het om draait. ....

DAT is hoe het gaat mensen en niet anders.Ik hoor anders ook vaak genoeg dat werkgevers er begrip voor hebben.
quote:Neele01 schreef op 14 maart 2011 @ 08:52:

Nee Aureel bij mij was het niet tegen de wet. Je mag een tijdelijk contract niet verlengen zonder opgaaf van redenen. Bij mij is er eerlijk gezegd dat er geen mogelijkheid tot partimme werken was en ik was niet van plan 5 dagen per week te werken met een kind.

En voor alle types hier die om het hardste schreeuwen dat het je eigen keus is een kind te krijgen; klopt, maar het tijdstip kies je vaak niet uit.Eerlijk gezegd? Hahaha en dat geloof je dan ook? Tuurlijk zeggen ze dat want ze weten dat in bijna 90% van de gevallen de moeder niet 5 dagen wil blijven werken. Dus.....dan doen we het toch gewoon op deze manier, dan wil ze waarschijnlijk toch niet? Leer mij werkgevers kennen. Ik noem dat niet eerlijk hoor. Elke baan en dan ook echt elke baan kan in 4 dagen als jij en je bedrijf echt zou willen. Leuk smoesje dus van ze.
quote:Aureel schreef op 14 maart 2011 @ 09:00:

[...]

Je bent verplicht om ouderschapsverlof minimaal 2 maanden voor de ingansdatum aan te vragen. Hier zijn dus gewoon regels voor dus je hoeft niet roomser te zijn dan de paus.Daarom is het zo handig dat een werkgever eerder op de hoogte is, dan heeft hij nog ruim tijd om je eruit te bonjouren. Want ja, er bestaat inderdaad iets als arbeidsbescherming als je zwanger bent, maar er zijn nog genoeg mogelijkheden om iemand eruit te werken als ze zwanger is. Of leuker nog: tijdelijk ontslag voor de duur van het verlof, zodat de staat betaalt in plaats van de werkgever. Dat is tegenwoordig ook een hele populaire
quote:Maleficent schreef op 14 maart 2011 @ 09:02:

[...]

Ik hoor anders ook vaak genoeg dat werkgevers er begrip voor hebben.Ik niet helaas. Heel soms, maar zeker niet vaak. Ik hoop maar dat er nog ergens werkgevers zijn die er begrip voor hebben. Niet in mijn omgeving in ieder geval.
Je hebt net weekend gehad, twee dagen de tijd om bij te slapen dus! Zwangerschap is geen ziekte, tenminste, in heel veel gevallen niet. Je bent moe, omdat je zwanger bent én nog twee andere kinderen hebt rondlopen, waar is de man die je zwanger heeft gemaakt dan??

Ja, dit onderwerp raakt me. Ik ben ook doodmoe, na een halve dag werken. Thuis kan ik dan niets meer, maar dat mag mijn partner oplossen van de baas. In de weekends kom ik bij, wederom leuk voor mijn man, maar hee, ik kan vanaf maandag weer mijn therapeutische uurtjes maken om op te bouwen naar de échte werkende wereld.
Zij werkt als juf. Het is heel normaal dat juffen niet meer fulltime werken, maar het samen doen met een andere juf.
Zwangerschap is geen ziekte nee, maar hallo zeg, hoe ziek kun je ervan zijn? Heeeeel erg ziek dus dat verhaal gaat zeker niet op.

Ik vind het niet handig Fozziebear dat je ten kosten van alles maar doorloopt om je maar groot te houden. Niet handig voor jezelf en ook niet voor je kind. Ik snap die verantwoordelijkheid naar je werkgever niet zo goed. Wat is nu belangrijker? Jezelf en je kind of het geld wat je baas aan je verdient? Rare prio's stellen mensen toch.
@ scuba; en daarom ben ik in de jaren daarna toen een nieuw protocol werd opgesteld nog meerdere malen teruggevraagd? Geen smoesjes, gewoon een rigide werkgever....

@ Maleficient: zeggen dat je je beroerd voelt is geen liegen. Dat dat is omdat je zwanger bent mag je lekker voor jezelf houden.
Fozziebear dan neem je toch vakantie op?
quote:Neele01 schreef op 14 maart 2011 @ 09:10:

@ scuba; en daarom ben ik in de jaren daarna toen een nieuw protocol werd opgesteld nog meerdere malen teruggevraagd? Geen smoesjes, gewoon een rigide werkgever....

@ Maleficient: zeggen dat je je beroerd voelt is geen liegen. Dat dat is omdat je zwanger bent mag je lekker voor jezelf houden.Waarom hadden ze daar dan eerst een nieuw protocol voor nodig? Beetje raar, nogmaals als ze echt hadden gewild is er altijd een mouw aan te passen. Dus misschien hebben ze achteraf beseft dat dat smoesje wat ze je vertelde niet zo slim van ze was. Maar een smoesje was het wel degelijk.
Interessant dat degene die voor eerlijkheid zijn zeikerds zijn!

Een ieder maakt natuurlijk voor zichzelf uit of hij/zij de

waarheid zegt.Ik zou me zelf niet prettig voelen als ik zou

liegen (ik spreek hier maar voor mezelf).
"Pffff werkgevers heb ik echt totaal geen begrip voor. Die gaan ook alleen en altijd maar voor zichzelf "

Ik weet niet hoe jij daar tegenaan kijkt, maar bij mij is het simpel: ik verhuur mezelf voor een bepaald aantal uren per week om arbeid te verzetten en in ruil daarvoor krijg ik een leuk bedrag gestort aan het eind van de maand.

Daar zit niets, maar dan ook niets liefdadigs tussen, dat is een zakelijke transactie. Van beide kanten uit en zo hoort het ook. Ziektewet, ww en wat al dies meer zij: prachtig mooi en nodig om de scherpste kantjes eraf te halen, maar het is en blijft een puur zakelijke relatie. Begrip en medeleven zoek ik wel bij vrienden en familie. En als het gezellig is op het werk, prima, maar ik hou altijd in de gaten dat het een zakelijke relatie is.
anoniem_98729 wijzigde dit bericht op 14-03-2011 09:17
Reden: woord vergeten
% gewijzigd
Scuba, waar noem ik een kind?

Ik zeg alleen dat mijn partner mijn ziekte thuis mag opvangen, omdat WIJ ervoor kiezen dat ik mijn stinkende best doe om te participeren in mijn werk. En ja dat gaat nu even ten koste van veel, maar ik wil het in elk geval geprobeerd hebben. Mocht het niet beter worden, dan moeten we weer kijken. Zo gaat dat met een reïntegratieplan als je écht ziek bent.

En TO geeft aan dat ze niet ziek is! Ze wil faken, omdat ze moe is, vanwege het zwangerzijn en de koters die ze al heeft. Hierom wil ze twee dagen bijslapen, schrijft ze. En dat terwijl ze net weekend heeft gehad.

Dat is iets anders dan (bijvoorbeeld) al 6 weken je ingewanden uit je lijf kotsen en bijna uitgedroogd zijn vanwege de zwangerschap.
quote:Geraldine schreef op 14 maart 2011 @ 09:14:

Interessant dat degene die voor eerlijkheid zijn zeikerds zijn!

Een ieder maakt natuurlijk voor zichzelf uit of hij/zij de

waarheid zegt.Ik zou me zelf niet prettig voelen als ik zou

liegen (ik spreek hier maar voor mezelf).

Dat snap ik wel en dat is ook je eigen keus. Ik vind de moraalridders van het forum (zeikerds dus) vooral de mensen die zeggen dat je dat echt niet kan maken, dat het de werkgever geld kost en het feit dat je zelf voor je zwangerschap hebt gekozen en ook de consequenties daarvan moet dragen en dat je de werkgever als vertrouwenspersoon moet zien en alleen maar eerlijk moet zijn.

Werkgevers zijn nl ook altijd eerlijk. Ha laat me niet lachen zeg.
Ik mag geloof ik niet op andere topics ingaan hier, maar er wordt hier hoog van de toren geblazen door mensen die om minder dan een zwangerschap totaal overspannen in bed liggen.

Dat is ieders goed recht maar ik vind het nogal idioot om dan ze te reageren op iemand die zwanger is.

En dan zijn het ook nog de mensen die nooit zwanger zijn geweest.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven