Fantoom ruiken?
dinsdag 2 april 2019 om 11:55
Ik begin inmiddels echt aan mezelf te twijfelen. Regelmatig ruik ik geuren die er helemaal niet zijn. Zojuist ook weer, een enorme wierook geur, echt zoals je dat in de kerk ook ruikt. Ik ben opgestaan, het huis door geweest maar nergens hing die geur, enkel waar ik zat (mijn werkplek thuis). Ik woon ook niet bij een kerk in de buurt of iets. Na 2 minuten was het ook weer weg. Ik heb geen wierook in huis, geen geurkaarsen, geen echte planten en geen echte bloemen.
Ik heb dit vaker, de geuren die ik ruik verschillen, maar zijn altijd niet te plaatsen en bijna altijd aangenaam.
Ik heb gelezen over phantosmie, maar dit strookt niet met wat ik ervaar, bij phantosmie zijn het veelal vieze geuren en blijft het dagen hangen. Volgens een collega is het mogelijk een geest die zich manifesteert door middel van geur maar of dat nou klopt.
Herkennen jullie dit misschien?
Ik heb dit vaker, de geuren die ik ruik verschillen, maar zijn altijd niet te plaatsen en bijna altijd aangenaam.
Ik heb gelezen over phantosmie, maar dit strookt niet met wat ik ervaar, bij phantosmie zijn het veelal vieze geuren en blijft het dagen hangen. Volgens een collega is het mogelijk een geest die zich manifesteert door middel van geur maar of dat nou klopt.
Herkennen jullie dit misschien?
dinsdag 2 april 2019 om 11:57
dinsdag 2 april 2019 om 11:58
Is het niet misschien van de buren?
Ik heb het ook regelmatig, dan ruik ik ineens een verflucht ofzo. Niemand die dat dan ook ruikt.
Ik houd het maar bij een goede neus hebben. Ik kan ook de luchtjes van mensen heel goed onderscheiden. Ik zou er eigenlijk wat mee moeten doen.
Ik heb het ook regelmatig, dan ruik ik ineens een verflucht ofzo. Niemand die dat dan ook ruikt.
Ik houd het maar bij een goede neus hebben. Ik kan ook de luchtjes van mensen heel goed onderscheiden. Ik zou er eigenlijk wat mee moeten doen.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
dinsdag 2 april 2019 om 12:01
ik kwam deze tegen:JonathanStrange schreef: ↑02-04-2019 11:57Als je dit vaker ruikt, is het verstandig om naar de huisarts te gaan.
“Deze geursensatie is een spontane activiteit van de hersenschors. Het is een stukje van de slaapkwab. Het kunnen soms de eerste tekenen zijn van epilepsie Het komt ook wel voor bij mensen die bijvoorbeeld een hersenschudding hebben gehad. Er komt dan een litteken in de hersenen die deze geursensatie kunnen veroorzaken. Het is dus een symptoom. Het is niet de bedoeling mensen een ziekte aan te praten. Belangrijk is, als zij daar écht last van hebben en er iets aan willen (laten) doen dit met de huisarts te bespreken.”
dinsdag 2 april 2019 om 12:02
Ja, dit, maar dat wilde ik niet neerzetten omdat ik geen diagnose of medisch advies wilde gevenouwewijsneus schreef: ↑02-04-2019 12:01ik kwam deze tegen:
“Deze geursensatie is een spontane activiteit van de hersenschors. Het is een stukje van de slaapkwab. Het kunnen soms de eerste tekenen zijn van epilepsie Het komt ook wel voor bij mensen die bijvoorbeeld een hersenschudding hebben gehad. Er komt dan een litteken in de hersenen die deze geursensatie kunnen veroorzaken. Het is dus een symptoom. Het is niet de bedoeling mensen een ziekte aan te praten. Belangrijk is, als zij daar écht last van hebben en er iets aan willen (laten) doen dit met de huisarts te bespreken.”
dinsdag 2 april 2019 om 12:05
Dit heb ik ook! Van die oude rook. Alleen dan ook bij niet verstopte holtes.AllyMcBeal schreef: ↑02-04-2019 11:59Ik ruik soms dagenlang sigaretten rook. Zo jammer want ik ben al 8 jaar gestopt. Heb het idee dat ik dan ook verstopte holtes heb trouwens.
Kan samenhangen met stress.
dinsdag 2 april 2019 om 12:06
Bijzonder, ik heb dit ook. Ik werd een paar weken geleden 's nachts wakker omdat ik een brandlucht rook. Geen brand te bekennen (gelukkig) maar ik was er echt van overtuigd dat ik een brandlucht rook. Heb dit weleens vaker gehad maar echt lang geleden en telkens ging het om een brandlucht.
Ik heb als kind wel een paar keer een hersenschudding gehad
Ik heb als kind wel een paar keer een hersenschudding gehad
dinsdag 2 april 2019 om 12:18
Ik heb dit ook een tijdje gehad. Was in een periode met veel stress. Ik rook telkens dingen die er echt niet konden zijn. Heel veel verschillende dingen op verschillende plekken. En soms ook vieze dingen. Zoals een keer dat echt iedereen die ik tegenkwam zo'n vieze, pentrante, "ik heb mijn kleren al 3 weken aan" geur had.
Is bij mij ineens gekomen, maar ook ineens weer opgehouden. Geen idee waar het door kwam.
Is bij mij ineens gekomen, maar ook ineens weer opgehouden. Geen idee waar het door kwam.
dinsdag 2 april 2019 om 12:38
Ik wel. En op de gezondheidspijler over geesten beginnen vind ik wel goed gekozen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
dinsdag 2 april 2019 om 12:46
Een geest? Ja die van jou!
Vervelend, maar ik denk dat HA hier een verklaring voor kan geven of verder onderzoek een verklaring voor kan vinden.
Zo lang het geuren zijn die je aangenaam vindt, dan kan het er nog mee door.
Wat zou ik willen ruiken?
frieten, pizza, hars, versgemaaid gras, gebrande koffie, BBQ
liever dan javel, kattenbak, apothekersgeurtjes.
Vervelend, maar ik denk dat HA hier een verklaring voor kan geven of verder onderzoek een verklaring voor kan vinden.
Zo lang het geuren zijn die je aangenaam vindt, dan kan het er nog mee door.
Wat zou ik willen ruiken?
frieten, pizza, hars, versgemaaid gras, gebrande koffie, BBQ
liever dan javel, kattenbak, apothekersgeurtjes.
dinsdag 2 april 2019 om 13:29
Ik zou ook eerst de buren uitsluiten.
Onze (Irakese) buren gebruiken ook regelmatig wierook. Vermoedelijk om het huis te reinigen.
Onze (Irakese) buren gebruiken ook regelmatig wierook. Vermoedelijk om het huis te reinigen.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.