Fantoom ruiken?
dinsdag 2 april 2019 om 11:55
Ik begin inmiddels echt aan mezelf te twijfelen. Regelmatig ruik ik geuren die er helemaal niet zijn. Zojuist ook weer, een enorme wierook geur, echt zoals je dat in de kerk ook ruikt. Ik ben opgestaan, het huis door geweest maar nergens hing die geur, enkel waar ik zat (mijn werkplek thuis). Ik woon ook niet bij een kerk in de buurt of iets. Na 2 minuten was het ook weer weg. Ik heb geen wierook in huis, geen geurkaarsen, geen echte planten en geen echte bloemen.
Ik heb dit vaker, de geuren die ik ruik verschillen, maar zijn altijd niet te plaatsen en bijna altijd aangenaam.
Ik heb gelezen over phantosmie, maar dit strookt niet met wat ik ervaar, bij phantosmie zijn het veelal vieze geuren en blijft het dagen hangen. Volgens een collega is het mogelijk een geest die zich manifesteert door middel van geur maar of dat nou klopt.
Herkennen jullie dit misschien?
Ik heb dit vaker, de geuren die ik ruik verschillen, maar zijn altijd niet te plaatsen en bijna altijd aangenaam.
Ik heb gelezen over phantosmie, maar dit strookt niet met wat ik ervaar, bij phantosmie zijn het veelal vieze geuren en blijft het dagen hangen. Volgens een collega is het mogelijk een geest die zich manifesteert door middel van geur maar of dat nou klopt.
Herkennen jullie dit misschien?
dinsdag 2 april 2019 om 14:04
Marie-Antoinettexx schreef: ↑02-04-2019 12:03Ik zou eerder bang zijn voor geesten die tegen mij droog neuken zonder dat ik het merk
dinsdag 2 april 2019 om 14:39
Herkenbaar. Zo rook ik gisteren opeens drop terwijl er niemand drop had. En kort daarna was het weer weg. Ook heb ik wel eens dat ik iets ruik wat ik alleen maar kan zien. Wanneer er een vrachtwagen langsrijdt van iets met zoete toetjes of zo, dan ruik ik die dingen gewoon terwijl dat niet kan.
Ik heb trouwens ook een erg goede neus, maar waar die geuren dan vandaan komen???
Ik heb trouwens ook een erg goede neus, maar waar die geuren dan vandaan komen???
dinsdag 2 april 2019 om 15:43
Neen, soms ruik ik de bloemengeur uren nadat ik mijn deo gebruikte.
Heel af en toe ruik ik het ook 's nachts. En neen, 's nachts sta ik echt niet op om te deo'-en
dinsdag 2 april 2019 om 15:56
Wie weet?
dinsdag 2 april 2019 om 17:42
Ik zag toevallig laatst een video over een vrouw die Parkinson kon ruiken.. Ja, ècht. Ze rook al jaren een rare lucht bij haar man. Hij kreeg Parkinson.. toen ze vervolgens op een lotgenotendag waren voor Parkinsonpatiënten viel ze bijna van haar stoel van verbazing: iedereen rook daar net als haar man.
Ze helpt nu mee met wetenschappeljik onderzoek naar Parkinson.
Maar goed, dit is geen antwoord op jouw vraag natuurlijk.. Misschien dan toch Jolly's geesten..
Maar goed, dit is geen antwoord op jouw vraag natuurlijk.. Misschien dan toch Jolly's geesten..
dinsdag 2 april 2019 om 18:08
louisanne schreef: ↑02-04-2019 17:42Ik zag toevallig laatst een video over een vrouw die Parkinson kon ruiken.. Ja, ècht. Ze rook al jaren een rare lucht bij haar man. Hij kreeg Parkinson.. toen ze vervolgens op een lotgenotendag waren voor Parkinsonpatiënten viel ze bijna van haar stoel van verbazing: iedereen rook daar net als haar man.
Oh dat is zo gaaf! Ik ruik altijd aan mijn kinderen dat ze ziek worden; gewoon saaie huis-, tuin- en keukenvirusjes, dan is Parkinson stukken nuttiger.
dinsdag 2 april 2019 om 18:18
Heet jij toevallig Joost?
dinsdag 2 april 2019 om 21:45
Ik zal het de buren eens vragen, mijn wijk bestaat niet echt uit mensen met een migratie achtergrond maar goed, sommige mensen houden van wierook natuurlijk. Als dat is uitgesloten dan zal ik het er toch eens met mijn huisarts over hebben. Ik heb wel last van hormonale schommelingen en ik zit momenteel ook te ovuleren dus wellicht zou dat er nog mee te maken kunnen hebben.
woensdag 3 april 2019 om 12:02
Ik heb wel eens gelezen dat dit migraine met aura kan zijn. Oliver Sacks, de neurowetenschapper, schreef er een boek over. Ik meen dat hij beboterde toast rook. Het is trouwens niet altijd zo dat je dan ook heftige hoofdpijn hebt, zoals bij klassieke migraine.
https://www.npr.org/2012/11/06/16436072 ... 4285699939
woensdag 3 april 2019 om 13:45
SjaanRoeispaan schreef: ↑03-04-2019 12:02Ik heb wel eens gelezen dat dit migraine met aura kan zijn. Oliver Sacks, de neurowetenschapper, schreef er een boek over. Ik meen dat hij beboterde toast rook. Het is trouwens niet altijd zo dat je dan ook heftige hoofdpijn hebt, zoals bij klassieke migraine.
Ik heb zelf migraine vrijwel zonder hoofdpijn. Alleen sterke visuele verschijnselen (halve gezichtsveld onbruikbaar) en ik kan niet op woorden komen bij een fikse aanval. Visueel is binnen een uur over, de verwardheid kan een dag duren. Ik zal de volgende keer eens opletten of ik ook dingen ruik..
zondag 7 april 2019 om 00:22
Dit herken ik. Ik heb wel eens gehad dat ik een boek las en wist dat ik het normaal gesproken zou snappen, maar nu las ik alleen maar fpppf h hhhfffpdda gghhffheebdnd. Dat was wel een rare gewaarwording.louisanne schreef: ↑03-04-2019 13:45Ik heb zelf migraine vrijwel zonder hoofdpijn. Alleen sterke visuele verschijnselen (halve gezichtsveld onbruikbaar) en ik kan niet op woorden komen bij een fikse aanval. Visueel is binnen een uur over, de verwardheid kan een dag duren. Ik zal de volgende keer eens opletten of ik ook dingen ruik..