Gezondheid alle pijlers

fantoompijn galsteneb

18-05-2014 20:31 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb 10 dagen geleden mijn galblaas laten verwijderen. Dat ging allemaal goed. Alleen heb ik nu twee x een soort pijnaanval gehad die lijkt op een galsteenaanval zoals ik ze een x of 6 heb gehad. Ik schrok me kapot. Echt pijn boven in mijn buik doorstralend naar de zijkant. Alsof er een band word aangetrokken. Bijelkaar duurde het ongeveer anderhalf uur. Vrijdag had ik de huisarts gebeld en die vond het ook raar. In theorie kan het natuurlijk niet. Ik baal echt onwijs. Moet 28 mei zowiezo terug naar de chirurg maar komt het iemand bekend voor?
waarom kan het niet in theorie?
Er kunnen nog steentjes in je galweg zitten of groeien. Het is niet zo dat je nooit meer galpijn zult hebben als je je galblaas kwijt bent.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja ik heb het ook nog 2 of 3 maal gehad daarna. Nu al jaren niet meer gelukkig.
Dat kan wel. Ik heb een jaar na de operatie de nog achter gebleven galstenen laten verwijderen. Er zijn twee opties

- of er zijn steentjes blijven zitten (de kleinere geven namelijk meer klachten, ipv de grotere)

- of de lever neemt de functie van de galblaas over en gaat nu zelf stenen produceren.

Sterkte ermee. Ik weet hoe verschrikkelijk pijn het doet.
een derde optie is dat de klachten niet van de galblaas afkomen en dus ook niet verholpen zijn met een galblaasoperatie

Een vierde optie is dat de pijn hoort bij het genezingsproces (ze is pas 10 dagen geleden geopereerd)
Ik ben doktersassistente op de afdeling chirurgie dus heb wel enige ervaring vwb dit onderwerp... Ik vind het ook een vreemde klacht maar kan me zoiezo niet voorstellen dat er nog stenen zouden zitten, je gehele galblaas is namelijk verwijderd. Wel is het zo dat de operatie relatief kort geleden was. Het is waarschijnlijk een kijkoperatie geweest? Veel mensen beseffen niet dat ondanks dat je aan de buitenkant relatief weinig ziet er van binnen natuurlijk wel een heuse buikoperatie heeft plaatsgevonden en daar moet je van herstellen. Kan het zijn dat je inmiddels toch wat teveel hebt gedaan wat pijn heeft veroorzaakt? Gebruik je nog pijnstilling (paracetamol oid)? Ik zou je klacht zeker voorleggen aan de chirurg bij de controle afspraak. Mochten de klachten aanhouden of er komen er andere klachten bij (koorts, problemen met de operatiewond(jes)) dan zou ik met de polikliniek contact opnemen en de klacht voorleggen om te kijken wat ze voor je kunnen betekenen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zojuist contact gehad met het ziekenhuis en mijn afspraak vervroegd naar morgen. Diegene die ik aan de telefoon had zei dat ze het vaker had gehoord. Dat stelt me wel gerust.

Maar als het goed is weet ik morgen meer.
quote:hennameis schreef op 19 mei 2014 @ 09:33:

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zojuist contact gehad met het ziekenhuis en mijn afspraak vervroegd naar morgen. Diegene die ik aan de telefoon had zei dat ze het vaker had gehoord. Dat stelt me wel gerust.

Maar als het goed is weet ik morgen meer.Heel verstandig! Ik adviseer ook altijd bellen als een patiënt het niet vertrouwd ;) fijn dat je eerder terecht kon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven