Gezondheid alle pijlers

fibromyalgie?

25-03-2011 15:16 1228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen, al geruime tijd loop ik met vage klachten rond: pijnlijke schouders/nek met uitstraling naar armen, pijn achter mijn knieeen en pijnlijke branderige voeten.

Ik ben met deze klachten naar de huisarts gegaan, hij heeft mij doorgestuurt naar de neuroloog, die stelde de diagnose fibromylagie.

Sinds deze diagnose ben ik niet meer mezelf, ik speur heel internet af en wordt daar soms heel angstig van, vooral omdat ik lees dat fibrolmylagie erger kan worden. Ook weet ik niet zeker of ik het echt heb, want ik slaap heel goed en ben verder niet moe.

Misschien wil ik niet accepteren dat ik deze ziekte heb, omdat het verloop zo kan verslechteren.

Wie heeft er tips, moet je perse bij fibro moe zijn en niet kunnen slapen of is dit per persoon anders? dank jullie wel voor de respons
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 25 april 2011 @ 00:53:

Ik neem aan dat Maine bedoelt dat als je opgeeft in de zin van niet meer eten, jezelf compleet isoleren van alles wat je als mens in leven houdt? Mijn moeder en vader zijn allebei vechtend ten onder gegaan aan kanker.Zal jou niet overkomen met je fibro!

Ik neem aan dat Maine bedoelt dat als je opgeeft in de zin van niet meer eten, jezelf compleet isoleren van alles wat je als mens in leven houdt? Mijn moeder en vader zijn allebei vechtend ten onder gegaan aan kanker.Kanker is kanker, een kloteziekte, je hebt mazzel als je het overleeft en je overlevingskansen worden bepaald door je leeftijd, het stadium waarin de ziekte zich bevindt, type kanker, genetische aanleg, en omgevingsfactoren zoals leefmilieu

Ik neem aan dat Maine bedoelt dat als je opgeeft in de zin van niet meer eten, jezelf compleet isoleren van alles wat je als mens in leven houdt? Mijn moeder en vader zijn allebei vechtend ten onder gegaan aan kanker.Hoe moet ik dat vechten van je ouders trouwens zien???
quote:klaasje73 schreef op 25 april 2011 @ 00:55:

[...]

Zal jou niet overkomen met je fibro!Wat bedoel je hier nu weer mee?
Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 25 april 2011 @ 00:58:

[...]

Wat bedoel je hier nu weer mee?Je kunt er toch 100 mee worden, met fibro?
Jemig wat een hatelijke opmerking om mijn ouders overlijden (op hele jonge leeftijd) op zo'n manier in de discussie te gooien.

Ik heb heel veel bewondering voor mijn ouders en gun niemand toe dat ze hun ouders op een relatief jonge leeftijd verliezen. Ik hoop dat mijn kinderen nog heel lang mogen "genieten" van hun ouders.

Ik heb nergens gezegd dat ik verwacht een korter leven te krijgen door FM, nergens!
Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 25 april 2011 @ 01:03:

Jemig wat een hatelijke opmerking om mijn ouders overlijden (op hele jonge leeftijd) op zo'n manier in de discussie te gooien.

Ik heb heel veel bewondering voor mijn ouders en gun niemand toe dat ze hun ouders op een relatief jonge leeftijd verliezen. Ik hoop dat mijn kinderen nog heel lang mogen "genieten" van hun ouders.

Ik heb nergens gezegd dat ik verwacht een korter leven te krijgen door FM, nergens!

Ik gooi jouw ouders overlijden niet "in de discussie"!

Dus.........waarin ben ik hatelijk dan?
Vergelijking, bedoelde ik...Ach laat maar..
Optimist tot in de kist!
Olifantje, je kwam toch zelf met je ouders op de proppen? Overigens een goed voorbeeld waarom de stelling van Mainecoon niet waar is. Jouw ouders vochten, dat heeft ze niet geholpen.

Jemig wat een hatelijke opmerking om mijn ouders overlijden (op hele jonge leeftijd) op zo'n manier in de discussie vergelijking te gooien.

Optimist tot in de kist!
Ik vind je onduidelijk Olifantje!

Waar vergelijk ik? Met wat?
quote:meds schreef op 25 april 2011 @ 01:09:

Olifantje, je kwam toch zelf met je ouders op de proppen? Overigens een goed voorbeeld waarom de stelling van Mainecoon niet waar is. Jouw ouders vochten, dat heeft ze niet geholpen.Precies daarom heb ik het ook geplaatst om te zeggen dat ik hierin niet geloof behalve dat als het gaat om de letterlijke manier van opgeven!
Optimist tot in de kist!
Ik sta ondertussen ons paasdiner inelkaar te flansen...

jij komt met "dat zal jouw niet gebeuren", alsof je kanker qua levensverwachting kunt vergelijken (of sterker nog alsof ik hiermee vergelijk).

Nu de keuken weer in...
Optimist tot in de kist!

Heb je ook niet, ............, beweer ik dat dan?

Wel een lekkere veilige ziekte FM: je hebt goeie dagen, je gaat er niet dood van en je kunt er oud mee worden.

Het enige lastige ervan is dat, uitgezonderd medelijders, lang niet iedereen gelooft, dat je een echte, heuse, ernstige chronische aandoening hebt.

Das dan weer minder.
quote:klaasje73 schreef op 24 april 2011 @ 23:46:

[...]

Kan hoor, voor heel veel mensen is het wel zo, dat fibro hen wat oplevert. Zeker in de jaren '90 toen mensen met fibro heel makkelijk een WAO-uitkering konden krijgen.

Tel daar huishoudelijke hulp, een scootmobiel, aanpassingen in huis + aandacht bij op.

Dan wordt het toch wel aantrekkelijk om fibro te krijgen (en te houden natuurlijk!).

Heel aantrekkelijk ja, echt het toekomstplaatje wat ik in mijn hoofd had vroeger.....
quote:klaasje73 schreef op 25 april 2011 @ 01:12:

Ik vind jou een vervelend wijf Klaasje.

En dat vergelijk ik dan even mat de mensen die ik verder ken.
quote:klaasje73 schreef op 25 april 2011 @ 01:12:

En dat vergelijk ik dan even mat de mensen die ik verder ken.
quote:mamalief schreef op 25 april 2011 @ 01:22:

[...]

Heel aantrekkelijk ja, echt het toekomstplaatje wat ik in mijn hoofd had vroeger.....Ach ja, je past je hier en daar aan he!!
quote:mamalief schreef op 25 april 2011 @ 01:23:

[...]

En dat vergelijk ik dan even mat de mensen die ik verder ken.Misschien.......ken je erg weinig mensen???
quote:mamalief schreef op 25 april 2011 @ 01:22:

[...]

Heel aantrekkelijk ja, echt het toekomstplaatje wat ik in mijn hoofd had vroeger.....

Heb jij dat allemaal dan?

Die scootmobiel, uitkering en huishoudelijke hulp???
c'est le ton qui fait la musique

buiten dat we het oneens zijn Klaasje, is dit ook een groot aspect vd irritatie.
Optimist tot in de kist!
quote:klaasje73 schreef op 24 april 2011 @ 23:50:

[...]

Nee hoor, daar is degelijk wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en die link kon absoluut niet gelegd worden!!

Ik word daar ook een beetje boos om want daarmee suggereer je dus dat een negatief ingesteld persoon zelf de kanker in stand houdt. Krijgen de mensen bovenop de vreselijke ziekte die kanker is, ook nog eens een schuldgevoel aangepraat.

Bullshit dus!Hehe, je snapt het
Later is nu
OMG

Jammer dat Meds hier alleen komt om over kanker te praten, terwijl ze in een ander topic (modeziektes) duidelijk zegt dat FM wel bestaat en wetenschappelijk bewezen is.

Een positieve instelling is wél van invloed op onstekingsziekten. En die krijgen kankerpatienten ook (overlijden aan longontsteking, door verminderde weerstand) en dan helpt een positieve instelling wel degelijk, lijkt me zo.

En Klaasje, de manier waarop jij hier FM met kanker vergelijkt *kots* zéker met de toon waarop je het doet.

"Lekker makkelijke en veilige ziekte" Echt, fijnen opmerking, gadverdamme!! EN helemaal zo aardig opgemerkt tegen iemand, die net verteld heeft haar beide ouders te hebben verloren.. Gewoon geen eerlijk spel!
Later is nu
Hallo dreamer daar ging het over gisteren, ik viel er per ongeluk in.
gatverdamme, Klaasje waarom blijf je je riedeltje afdraaien en mensen hier een klotegevoel geven? Je boodschap is duidelijk, niemand hier is overtuigd en zul je niet overtuigen, leave it!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven