Fissuur
maandag 29 september 2014 om 15:52
Hallo, ik weet dat er al eerder over is geschreven maar heeft iemand nog een tip??? Ik heb zo'n 7 weken geleden een fissuur gekregen, wat een pijn!!! De eerste dagen die ISDN creme gebruikt maar daar werd ik zo ziek van, hoofdpijn enzo. Toen heeft de dokter mij Diltiazem voorgeschreven en dat smeer ik nu al zo'n 6 weken. Na een week of 2 ging het een stuk beter maar sinds ruim een week is het weer vreselijk. Heb het idee dat ik er meer heb nu......ben vorige week bij de huisarts geweest en die zegt dat ik nog 6 weken moet smeren en dat het goed komt, volhouden. Maar als ik zo weer terug bij af ben, hoe kan het dan nu goedkomen? Ik slik 2 zakjes movicolon per dag, eet veel vezels, drink veel etc.....maar s'ochtends is echt een hel en dat blijft bijna de hele dag die pijn. Einde van de middag gaat het weg en de avond tot ik de volgende ochtend weer naar het toilet moet, herkent iemand dit??
maandag 29 september 2014 om 16:12
maandag 29 september 2014 om 20:00
Heel veel spoellen, na elke toiletgang ook als het alleen plassen is, met de douchekop (lauw koud) water spoellen en daarna insmeren met lidocane zalf (30 mg ¤20,00 )
Misschien kan je huisarts je pijnstillers als ibuprofen 600mg voor schrijven, ik heb die gekregen omdat ik tegen het flauw vallen aan zat van de pijn.
Misschien kan je huisarts je pijnstillers als ibuprofen 600mg voor schrijven, ik heb die gekregen omdat ik tegen het flauw vallen aan zat van de pijn.
maandag 29 september 2014 om 20:54
dinsdag 30 september 2014 om 21:42
is je ontlasting met die 2 zakjes movicolon wel zacht genoeg? het is niet de bedoeling dat het waterdun is, maar het moet toch wel zijn consistentie verloren hebben als je begrijpt wat ik bedoel
anders blijft het steeds openscheuren.
eventueel kan je voor 5 dagen bisacodyl erbij vragen, anders kan magnesium of lactulose ook nog helpen om het goed zacht te maken. en verder idd smeren smeren smeren, 6x per dag.
sterkte ermee meid!
eventueel kan je voor 5 dagen bisacodyl erbij vragen, anders kan magnesium of lactulose ook nog helpen om het goed zacht te maken. en verder idd smeren smeren smeren, 6x per dag.
sterkte ermee meid!
dinsdag 30 september 2014 om 22:03
Maar het is ook niet de bedoeling dat je de hele dag op de pot zit.
Diarree maakt een fissuur niet beter. Sterker nog, van veelvuldig dunne ontlasting kun je ook fissuren krijgen.
Heb je tussendoor de arts wel laten kijken? Ik kreeg er op een gegeven moment een infectie bij en voelde gewoon al nieuwe fissuren open springen als ik niet voorzichtig genoeg ging zitten.
Ik heb uiteindelijk naast de gebruikelijke zalf nog een zalf met corticosteroïden gekregen en dat sloeg uiteindelijk aan, na een half jaar of zo.
Diarree maakt een fissuur niet beter. Sterker nog, van veelvuldig dunne ontlasting kun je ook fissuren krijgen.
Heb je tussendoor de arts wel laten kijken? Ik kreeg er op een gegeven moment een infectie bij en voelde gewoon al nieuwe fissuren open springen als ik niet voorzichtig genoeg ging zitten.
Ik heb uiteindelijk naast de gebruikelijke zalf nog een zalf met corticosteroïden gekregen en dat sloeg uiteindelijk aan, na een half jaar of zo.